רוסיה תקפה בסייבר אתרי חדשות אוקראיניים

אתרי חדשות אוקראינים רבים נפרצו בסייבר בסוף השבוע על ידי שחקני איום רוסים, והותירו באתרים שאותם השחיתו את האות ''Z''

עסקי ההיי-טק המערביים בהשהייה בגללה. המתקפה הרוסית על אוקראינה.

אתרי חדשות אוקראיניים רבים נפרצו בסייבר בסוף השבוע על ידי שחקני איום רוסים, והותירו באתרים שאותם השחיתו את האות "Z".

השירות הממלכתי לתקשורת מיוחדת והגנה על מידע של אוקראינה אישר את האירוע, וייחס את הפעולה להאקרים הפועלים בחסות רוסיה. "כתוצאה מהתקיפה בסייבר נגד האתרים, סמלים שנאסרו לשימוש באוקראינה ואשר משמשים את חיילי הפדרציה הרוסית הלוחמים באוקראינה – הוצבו בעמודי הבית של האתרים". הסוכנות ציינה כי מידע אישי שנמצא באתרים שהותקפו, לא נפגע.

השימוש באות Z על ידי הרוסים ואוקראינים פרו-רוסים לא ברור ולא קיבל הסבר כלשהו מצד גורמים רשמיים רוסיים. הוא נראה בראשונה על כלי רכב של צבא רוסיה בעת הפלישה לחצי האי קרים -2014. יש שאומרים כי האות מהווה מחצית מסמל צלב הקרס הנאצי, והדבר מהדהד עם דברי ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה. יש הגורסים כי האות מסמלת את הקיצור של "za pobedy", שמשמעו ניצחון ברוסית, או "zapad", שמשמעו מערב ברוסית, ומסמל את תנועת הכוחות לאוקראינה, "za mir" – שפירושו לשלום, או "za nashikh" – עבור עמנו. אפשרות נוספת קשורה לאות הראשונה בשם משפחתו של נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי. לעומתם, יש הגורסים כי האות Z היא תעתיק של הספרה 2, המציינת את התאריך ה-22-2-2022, המועד שבו רוסיה הכירה בעצמאות האזורים הבדלניים ברוסיה, לוהנסק ודונצק.

השירות הממלכתי לתקשורת מיוחדת והגנה על מידע של אוקראינה הוסיף כי הוא פועל לזיהוי העבריינים ולהבאתם לדין, וכי כל האתרים חזרו לעבודתם.

ג'ייק מור, יועץ אבטחת סייבר עולמי ב-ESET, אמר, כי "טקטיקות הפלישה של ימינו כוללות התקפות סייבר על סוכנויות חדשות, כדי לתקוף את הנרטיב משני הצדדים. אנו עשויים לראות עוד שימוש בטקטיקות אלה כדי להפיץ מידע להמונים בלא לתקוף באופן פיזי. נדרשות עוד הגנות על מנת לסכל את המתקפות הללו. אם הן יגברו, הן עלולות להוות איום לאומי משמעותי על אלה שהכי זקוקים למידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים