יאללה מכות? מאסק אתגר את פוטין לדו-קרב שהמנצח בו יזכה באוקראינה

המדינה, שהכוחות הרוסים פלשו אליה בכוונה לכבוש אותה לפני 20 ימים בדיוק, היא ה"פרס" שמאסק הציע בסדרת ציוצים מתוייגים לנשיא רוסיה - האם מדובר בבדיחה?

הזמין את פוטין לדו-קרב על אוקראינה. אילון מאסק. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

אילון מאסק שוב מטלטל את טוויטר ואת העולם עם ציוצים משונים למדי, אבל מאוד אקטואליים.

"אני מאתגר בזאת את ולדימיר פוטין (Владимир Путин) לקרב יחיד", כתב אתמול (ב') מייסד SpaceX וטסלה. "הפרס הוא אוקראינה", המשיך וצייץ מאסק.

המולטי-מיליארדר שהוא העיר העשיר בתבל כיום, ואחד המשפיעים ביותר על זירת הטכנולוגיה העולמית, פרסם מיד ציוץ נוסף שבו תייג את חשבון הקרמלין הרשמי באנגלית וכתב: "האם אתם מסכימים עם המאבק הזה?  KremlinRussia_E@". אלא שפוטין, ככל הידוע, אינו משתמש ברשתות חברתיות, ועד כה ממשלת רוסיה התעלמה מהפרובוקציה של מאסק, שידוע כחובב טרולינג מושבע.

נתן לאוקראינה אינטרנט מהחלל

האתגר מגיע שבועות ספורים לאחר שמאסק העניק גישה לשירותי החיבור המהיר מהחלל של לוויני סטארלינק (Starlink) מתוצרת SpaceX לאוקראינים, שנותקו מהאינטרנט עקב ההפגזות וכן בעקבות מתקפות סייבר מקבילות ללוחמיה הפיזית.

כזכור, סטארלינק – לוויינים שנמצאים בחלל במסלול נמוך – נועדו וייועדו לספק אינטרנט לאזורים שקשה להגיע אליהם לשם הקמת תשתית קישוריות סטנדרטית.

אבל נחזור למאסק – כפי שדיווחו אז, עם פריצת המתקפה הרוסית תייג מיכאילו פדורוב, סגן ראש הממשלה ושר הטרנספורמציה הדיגיטלית של אוקראינה, את היזם המפורסם בטוויטר וצייץ לעברו הקנטה מאתגרת: "בזמן שאתה מנסה ליישב את מאדים – רוסיה תנסה לכבוש את אוקראינה! בעוד שהרקטות שלך נוחתות בהצלחה מהחלל – רקטות רוסיות תוקפות אנשים, אזרחיים אוקראינים! אנו מבקשים מכם לספק לאוקראינה תחנות של סטארלינק".

מאסק הדרום אפריקני, שכיום חי בארה"ב, הגיב כעבור זמן מה לסגן ראש הממשלה האוקראיני גם כן דרך טוויטר – כפי שכיום לגיטימי ונהוג לנהל גם קשרים דיפלומטיים או עסקיים בינלאומיים, כך מסתבר – וענה לו: "שירות סטארלינק פעיל כעת באוקראינה. עוד משדרים בדרך".

באופן לא פחות ממדהים, מאסק פרע את השטר ועמד במילתו במהירות ובזריזות מפתיעות, בלי סחבת ומריחות, כשבתוך ימים ספורים כבר בישר פדורוב, לעוקביו בטוויטר כי מדינתו כבר קיבלה ערכות חיבור לוויין ראשונות של סטארלינק. מדובר במשלוח מהיר במיוחד, בהתחשב במצב הביטחוני בשטח. מאז מסתייעים האוקראינים באינטרנט מהחלל, בחסות מאסק.

אבל נראה שהיזם התזזיתי לא רגוע והיה שמח להיות מעורב יותר – שלא לומר מי שפותר – את ובמצב המדיני הסבוך והאלים בין רוסיה לאוקראינה.

ההזמנה המשונה לדו-קרב – האם מאסק היה רציני ומדוע?

ההשפעה של הפלישה הרוסית לאוקראינה היא עצומה ועתידה להשפיע על כולנו. המתקפה כבר גרמה לאלפי הרוגים והפכה מיליוני אנשים לפליטים חסרי בית. משלחות משא ומתן מרוסיה ואוקראינה נפגשו שוב אתמול לסבב שיחות נוסף, שמטרתו למצוא מוצא מהמלחמה, אך במקביל הכוחות הרוסיים הרחיבו את המתקפה ההרסנית שלהם, והקרמלין התעקש שרוסיה לא תיסוג עד ש"כל הייעדים" לפלישה יוגשמו, כך דיווח הניו יורק טיימס.

אלא שהדרך שמציע מאסק לסיום הקונפליקט הזה עוררה תהיות אצל רבים האם הכל בסדר עם היזם, או שמא חשבונו בכלל נחטף בידי האקרים.

למאסק יש כמעט 78 מיליון עוקבים בטוויטר, וההצעה שלו כבר זכתה לכ-325 אלף לייקים ורוטרטה כ-50 אלף פעמים, כך שאיך שלא יהיה מדובר בציוץ שהפך לוויראלי וגרם למשתמשי המדיה החברתית לנסות להבין האם מאסק רציני, אם לאו.

כפי שמסתמן היה זה אכן מאסק בעל הרעיון לדו-קרב הציורי מול פוטין ולא האקרים. "חשבת על זה עד הסוף? או שאני מפספס משהו?" שאל אחד המגיבים את מאסק, שענה לו ללא היסוס: "אני רציני לחלוטין".

אחר כך המשיך וצייץ כהסבר על חוזקו הרב וביטחונו בו מול פוטין, שאינו נחשב למנהיג חלשלוש וחיוור. מאסק עדכן שיש לו מומחיות באומנויות לחימה וכתב: "כן, הצלחתי לזרוק את אלוף העולם בסומו, אבל במחיר של ניפוץ דיסק בצוואר, שגרם לי לכאבי גב מטורפים במשך שבע שנים!" 

ההצעה לעריכת הדו-קרב לא חמקה מהשלטונות האוקראינים או מהתייחסות של פדורוב אליה בטוויטר. סגן ראש הממשלה האוקראיני הציע למאסק בתגובה לציוץ: "אנחנו יכולים לשלוח אותו (את פוטין – ג"פ) ליופיטר, ליתר ביטחון", וצירף לתגובה וזו איור משעשע, למרות המצב המאוד רציני.

משיחות למכות

נזכיר כי לפני קצת יותר משנה, כשהחזית של רוסיה מול אוקראינה הייתה עניין שאיש אפילו לא חלם עליו בסיוטים, התייחס מאסק לנשיא רוסיה פוטין דרך טוויטר, וניסה לאתגר אותו לעניין אחר לגמרי – לנהל איתו מפגש ושיחה בקלאבהאוס (Clubhouse) – אפליקציית שיחות אודיו שהפכה ללוהטת באותה תקופה.

באמצע פברואר 2021 תייג מנכ"ל טסלה ו-SpaceX את החשבון הרשמי של הקרמלין בציוץ שבו הוזמן הנשיא הרוסי למפגש. בתגובה התייחס דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, לדברים ואמר כי פוטין יהיה פתוח להצעתו של מיליארדר הטכנולוגיה לדבר באפליקציית הצ'אט. פסקוב, ששוחח עם עיתונאים, אמר כי "זו כמובן הצעה מעניינת מאוד, אבל אנחנו צריכים איכשהו להבין למה הכוונה, מה מוצע. אז קודם איכשהו נבדוק את כל זה, ואז נגיב". מיותר לציין שהפגישה והשיחה בלקאבהאוס בין מאסק לפוטין לא התקיימו.

מעניין לציין כי בפנייה האחרונה והחדשה לנשיא רוסיה מאסק לא הסביר לאיזה סוג של קרב התכוון – האם הוא פיזי אם לאו, ואם אכן פיזי, האם ישולבו בו כלי נשק. נראה כי רק אם פוטין יענה הפעם בכל זאת לאתגר, נוכל לגלות זאת.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טרמינטור

    אפילו אם למאסק יש סיכוי לנצח אני חושב שקרב כזה לא נחוץ. חוץ מזה פוטין לא יפסיד בכבוד בכל אופן. חשבתי על קרב יחיד בין פוטין לזלנסקי או סתם משחק כדורגל בין הנבחרות הלאומיות.

    1. משחק כדורגל

      במקרה כזה, די משוכנע שנבחרת רוסיה לא תעשה מאמץ, אלא אם יוטל עליהם גזר דין מוותר אם יפסידו...

אירועים קרובים