אנונימוס פרצה לצנזורה ברוסיה "כדי לחשוף את האמת"

אתר ההדלפות DDoSecrets פרסם 364 אלף קבצים של גוף הצנזורה הרוסי הממשלתי, במה שמוגדר על ידי מומחים כ-"דליפת נתונים משמעותית"

אנונימוס שוב מכוונת את נשק הסייבר שלה נגד המשטר באיראן.

על רקע הניתוק מהאינטרנט, שרוסיה מבצעת בימים אלה, חברים בקבוצת ה-האקטביסטים (האקרים אקטיביסטים) אנונימוס פרצו בסוף השבוע לסוכנות הצנזורה הרוסית רוסקומנדזור, וגנבו מיילים וקבצים.

אתר ההדלפות DDoSecrets פרסם את הקבצים, שנגנבו על ידי חברי אנונימוס במסגרת מאבקם "לחשיפת השקרים והתעמולה של פוטין, ולהנגיש לרוסים מידע מדויק ולא מוטה על פלישת פוטין לאוקראינה", כדבריהם. מדובר בהמשך למהלך אחר של חברי אנונימוס, שאותו הם ביצעו בשבוע שעבר: פריצה לערוצי טלוויזיה רוסיים, שהם פרסמו צילומים שלה כדי להמחיש את הסיקור המוטה של המלחמה.

מומחים ציינו כי ההאקרים מקווים שהנתונים שהם חולקים יחשפו את הצנזורה שממשלת רוסיה כופה על אזרחיה. הם הוסיפו כי "דליפת הנתונים נראית משמעותית". האתר פרסם 364 אלף קבצים על פעילות הממשל הרוסי ב-בשקורטוסטן, רפובליקה בפדרציה הרוסית במרכז הרי אורל, שרוב תושביה הם מוסלמים ושהיא אחת הרפובליקות המאוכלסות ביותר ברוסיה.

הזרוע המבצעת של החוקים הדרקוניים החדשים

רוסקומנדזור הוא גוף ממשלתי, שמפקח על הגישה לאמצעי מדיה כמו פייסבוק וטוויטר ברוסיה. בהוראת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הסוכנות כבר ניתקה את אזרחי המדינה מהרשתות החברתיות ומשירותי אינטרנט נוספים, והיא אף איימה לנתק את הגישה מ-ויקיפדיה, "בגלל הסיקור שלה את הפלישה לאוקראינה". מארק ברנסטיין, מהעורכים הבולטים ב-ויקיפדיה ברוסית, אף נעצר בסוף השבוע בבלרוס – בעלת הברית המרכזית של רוסיה. בנוסף, על פי החוק החדש ברוסיה, הסוכנות הורתה לכל כלי התקשורת במדינה להשתמש רק במקורות מידע שאושרו על ידי הקרמלין, ולא – הם יוענשו. כך, מילים כמו "מתקפה", "פלישה" ו-"מלחמה" אסורות בשימוש בעת הדיווחים על פלישת רוסיה לאוקראינה. כלי תקשורת זרים רבים הפסיקו לדווח מרוסיה, מחשש שיעברו על החוק הזה והצוותים שלהם יישלחו לתקופות מאסר ממושכות בכלא הרוסי.

בעבר דרשה רוסקומנדזור מחברות בארצות הברית, כמו גוגל, לצנזר תוכן הקשור לאוקראינה, כמו גם תוכן הקשור לעדי יהוה, שנחשב ברוסיה לארגון טרור.

אתר ההדלפות DDoSecrets הוא ארגון ללא כוונות רווח שמאמין בשקיפות מוחלטת של נתונים, לטובת הציבור. הוא נוסד על ידי אמה בסט ויושב בארצות הברית. אין זו הפעם הראשונה שהאתר פועל נגד סוכנויות ממשלתיות ברוסיה: ב-2019 הוא פרסם קבצים ואימיילים שלטענתו מקורם באוליגרכים רוסים, פוליטיקאים, דמויות דתיים, עיתונאים ולאומנים באוקראינה. ההדלפות התמקדו בפעילותה של רוסיה באוקראינה לאחר סיפוח קרים ב-2014.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים