דלויט אופטימית: המחסור בשבבים יצטמצם, הפער המגדרי יקטן

לפי דו"ח התחזיות של החברה, זמני אספקת השבבים יגיעו לאיזון עד תחילת 2023 ● בנוסף: בגיל 50, לקונסולת המשחקים אין משבר אמצע החיים, כך ציינו חוקרי חברת הייעוץ

אופטימית בתחזיותיה. דלויט. אילוסטרציה.

המחסור בשבבים יימשך לאורך 2022, אך יהיה פחות חמור מאשר ב-16 החודשים האחרונים, ולא ישפיע על כל תעשיית השבבים, כך לפי דלויט (Deloitte).

בדו"ח התחזיות השנתי שפרסמה פירמת המחקר והייעוץ, נכתב כי "חברות הון סיכון יגדילו את היקף ההשקעה בשבבים ב-2022 וישקיעו יותר מ-5.2 מיליארד יורו בסטארט-אפים לתחום המוליכים למחצה. הנתון משקף גידול של יותר מפי שלושה ממה שהיה בכל שנה בין השנים 2000 ל-2016, אם כי הוא גם מציג ירידה קלה בהשקעות שנעשו בסטארט-אפים בתחום השבבים ב-2021 – שעל פי ההערכות עמד על כ-7 מיליארד יורו.

בעוד שבמחצית השנה החולפת, הלקוחות המתינו בין 20 שבועות לכמעט שנה (52 שבועות) בממוצע לכמה סוגי שבבים, מה שגרם לעיכובים או להשבתות בייצור, הרי חברת המחקר מעריכה כי עד סוף 2022 זמני האספקה של שבבים יתקצרו ל-10-20 שבועות, ויגיעו לאיזון עד תחילת 2023.

"הביקוש הגובר לשבבים כמעט בכל תעשייה – מדטה סנטרים, דרך תעשיית כלי הרכב ועד שירותי בריאות – הוביל למחסור ארוך בשבבים, שהוחמר עוד יותר על ידי המגיפה. עם זאת, הסוף נראה באופק, עם השקעות טריות בייצור וסיוע מצד ממשלות. אלו יחדיו יעזרו לעמוד בביקוש עד 2023. האיחוד האירופי גם הכריז באחרונה על חוק, הקובע מסגרת חדשה שתעזור למדינות האיחוד לפתח תעשיית מוליכים למחצה חזקה ושתקדם שרשרת אספקה ​בעלת חוסן לתחום".

רוב הארגונים - עדיין רחוקים ממנו. שוויון מגדרי. אילוסטרציה.

רוב הארגונים – עדיין רחוקים ממנו. שוויון מגדרי. אילוסטרציה. צילום: BigStock

נשים בתעשיית הטק

חברות טכנולוגיה ימשיכו לסגור את הפער המגדרי בשנים הבאות, מעריכים חוקרי דלויט: חברות היי-טק ואינטרנט גלובליות גדולות יגיעו לכמעט 33% ייצוג כולל של נשים בכוח העבודה שלהן בשנת 2022 – בממוצע. הנתון משקף עלייה של 2% לעומת 2019. היקף הנשים העובדות בתפקידים טכניים יעבור את רף ה-25%, אולם הנתון עדיין משקף פיגור בשיעור הכללי של נשים בחברות טכנולוגיה.

STEM (ראשי תיבות של Science, Technology, Engineering ו-Mathematics) הוא תהליך למידה רב-תחומי בין מקצועות הליבה במדעים, המבוסס על ההבנה שאין באמת הפרדה תחומית בין המקצועות השונים.

"בהסתמך על לקחים מהמגיפה", ציינו חוקרי דלויט, "חברות צריכות לאמץ מודלים של עבודה גמישה באמת, כדי להרחיב את המאגר הזמין של כשרונות מגוונים, כמו גם להמשיך ולהשקיע בחינוך STEM להגדלת מאגר עתידי של כישרונות. יש לפעול בתחום אף שהוא עשוי להימשך שנים רבות ולהביא למאמץ מתמשך. ההתקדמות הזו היא צעד בכיוון הנכון, אולם ברור שעלינו להמשיך ולהשקיע בו כדי להבטיח שהכשרונות המגוונים ביותר יהיו זמינים. יתר על כן, חברות טכנולוגיה צריכות להמשיך לתעדף איזון מגדרי במקום העבודה. כל מנהל נדרש להתחייב לאסטרטגיית גיוון, שוויון והכלה מוכללת, לשם השגת היעד של שוויון מגדרי. במקביל, כל חברה צריכה למדוד את מידת השיפור שלה, באמצעות מדדים, תוצאות מדווחות ומעקב אחר ההתקדמות. רק אז חברות יכולות לבחון לעומק מה עבד ומה לא – ולעשות שיפורים בהתאם".

חוגגות יובל שנים. קונסולות משחק. אילוסטרציה.

חוגגות יובל שנים. קונסולות משחק. אילוסטרציה. צילום: BigStock

קונסולות המשחקים ממשיכות לשגשג

דלויט צופה כי שוק קונסולות המשחקים יניב הכנסות של 71.5 מיליארד יורו ב-2022, עלייה של 10% לעומת 2021. החוקרים צופים כי השנה יהיו 900 מיליון נגני קונסולות ברחבי העולם, כל אחד מהם יניב הכנסה ממוצעת של 81 יורו לענף – נתונים גבוהים לעומת צפי של 29 יורו לגיימר המשחק עם מחשב ו-44 יורו לגיימר המשחק במחשב נייד.

"2022 מציינת את יום הולדת ה-50 של קונסולת המשחקים", כתבו החוקרים. "ראינו את הגידול בשימוש בקונסולות במהלך הסגרים שהיו בשל הקורונה. השימוש בהן נותר גבוה, שכן עבור גיימרים רבים, עזיבת המשחק עשויה להיות ניתוק מהחברים."

מחשוב לביש

על פי הדו"ח, 320 מיליון מכשירים לבישים בעולמות הבריאות יישלחו ברחבי העולם בשנת 2022, והנתון יגדל ל-440 מיליון יחידות עד 2024.

החוקרים הסבירו כי "הגידול בתחום קורה כאשר צרכנים משתמשים יותר ויותר בשעונים חכמים ובעוקבי כושר, לצד טלפונים חכמים – כדי לעקוב אחר בריאותם ורווחתם. יש גם התמקדות מוגברת בבריאות נפשית: ההוצאה העולמית על יישומי בריאות נפשית ניידים תגיע לכמעט 440 מיליון יורו השנה".

לפי דלויט, "השימושים הנפוצים ביותר של מכשירים לבישים הם כאלו העוזרים לאנשים להיכנס לכושר ולנצח את השיא האישי שלהם, או להתחרות עם חברים ועמיתים בספירת צעדים. אבל יותר ויותר אנשים משתמשים במכשירים האלה כדי לפקח באופן יזום על בריאותם, והמגיפה האיצה את המגמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים