קספרסקי: לא נפגענו מהעיצומים נגד רוסיה

על רקע העיצומים הכלכליים שהוטלו על רוסיה בשל פלישתה לאוקראינה, קספרסקי הודיעה כי היא עומדת בהתחייבויותיה, לרבות תשלומים לכל העובדים והקבלנים שלה בצפון אמריקה, אירופה ורוסיה

יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל קספרסקי.

קספרסקי (Kaspersky Lab) אמרה כי פעילותה העסקית נותרה יציבה ולא נפגעה מהעיצומים הכלכליים שהוטלו על רוסיה, בשל פלישתה לאוקראינה.

ענקית הגנת הסייבר, שהמטה שלה ממוקם במוסקבה,  אמרה כי היא עומדת בהתחייבויותיהה לשותפים וללקוחות בכלל היבטי אספקת מוצרים ותמיכה טכנית, לרבות תשלומים לכל העובדים והקבלנים שלה בצפון אמריקה, אירופה ורוסיה. "צוות ההנהלה העולמי של החברה עוקב אחר המצב בזהירות רבה, ומוכן לפעול במהירות רבה אם הדבר יידרש", נמסר.

החברה מסרה כי היא לא נמצאת במצב שבו ביכולתה להגיב או להעריך לגבי ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות, שהן מחוץ לתחום המומחיות שלה. יוג'ין (יבגני) קספרסקי, מייסד ומנכ"ל החברה, למד כנער בפקולטה הטכנית של בית הספר הגבוה של הקג"ב, ושירת – כך לפי דיווחים בתקשורת – כמהנדס תוכנה בארגון הביון.

לפני שבוע, קספרסקי שבר שתיקה ארוכה, וצייץ הודעה "דיפלומטית", שבה הוא לא גינה את רוסיה על פלישתה לאוקראינה, ואף לא הזכיר אותה: "אנו מברכים על פתיחת המשא ומתן לפתרון המצב הנוכחי באוקראינה, ומקווים שהם יובילו להפסקת פעולות האיבה. אנו מאמינים כי דיאלוג ברוח שלום הוא הכלי האפשרי היחיד לפתרון סכסוכים. מלחמה איננה טובה לאיש".

קספרסקי – האיש והחברה – רגילים להיות במוקד קו התפר הגיאו-פוליטי. ב-2017 הודיעה ארצות הברית כי היא תפסיק כל שימוש ממשלתי בתוכנות מחשב שסופקו על ידי קספרסקי, בשל חששות מקשרים של החברה עם הקרמלין ועם הממשל הרוסי. ההנחיה שהוציא ממשל טראמפ באה על רקע של שורת בדיקות וחקירות שבחנו את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנת 2016.

"יש סיכון שהממשלה הרוסית – בין אם תפעל על דעת עצמה ובין אם בשיתוף פעולה עם קספרסקי – תוכל לנצל את הגישה שמספקים מוצרי קספרסקי כדי להגיע למידע ולמערכות מידע פדרליות, באופן המשפיע ישירות על הביטחון הלאומי של ארה"ב", נכתב בהוראה. קספרסקי הגיבה באומרה כי היא מאוכזבת מהוראת החרם ועומדת על כך ש"אין לנו קשרים – לא אתיים, או השתייכות לאף ממשלה, כולל לזו של רוסיה". לדבריה, היא אינה כפופה לחוקים הרוסיים שצוינו בהוראה, וכי המידע שהתקבל על ידי החברה מוגן בהתאם לדרישות החוק ולתקני התעשייה המחמירים, לרבות הצפנה.

בתגובה לצעדים אלה, ענקית הגנת הסייבר הרוסית הודיעה באוקטובר 2017 כי תעביר את קוד המקור שלה לבחינתם של גורמים חיצוניים. ענקית אבטחת המידע השיקה את יוזמת השקיפות הגלובלית "כחלק מהמחויבות המתמשכת שלה להגנה על לקוחות מפני איומי סייבר, ללא קשר למקור האיומים או לייעודם", לדבריה.

ב-2018 הודיעה קספרסקי כי היא מבצעת שינויים בתשתית ומעבירה כמה מתהליכי הליבה שלה מרוסיה לשוויץ. אנליסטים ציינו כי המהלך של ענקית אבטחת המידע הרוסית בא כמענה להאשמות, שלפיהן היא פועלת בגיבוי הקרמלין, שעימו היא אף משתפת פעולה. עוד הם ציינו, כי למרות ההאשמות הלל, הממשל האמריקני טרם הציג הוכחות כלשהן שכך הוא הדבר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. fd

    מציעים את האנטי וירוס שלהם בחינם בגירסה בסיסית, שעדיפה על רוב המתחרות החינמיות, וגם אלה שבתשלום עכשיו אין סיבה לא להיות מוגנים

אירועים קרובים