יוטיוב תחזר אחרי יצרני פודקאסטים עם "מענקים" שמנים – מדוע?

גוגל, הבעלים של שירות הזרמות הווידיאו המצליח, מציעה סכומים של 50-300 אלף דולר לפודקאסטרים על מנת שייצרו גרסאות וידיאו של תוכניות האודיו שלהם, על רקע הפיכת הז'אנר למבוקש, מצליח ורווחי במיוחד

תמנף את הפודקאסטים גם במתכונת וידיאו? יוטיוב. עיבוד ממוחשב.

יוטיוב (YouTube) עומדת להציע בקרוב ליוצרי פודקסטים "מענקים" שמנים, שמתחילים ב-50,000 דולר לתוכנית בודדת ומגיעים עד ל-200,000 דולר או אפילו 300,000 דולר לחבילות תוכן, בעבור תכניות האודיו שלהם שיומרו למתכונת וידיאו, כך דיווח בלומברג.

כבר מזה מספר שנים שפורמט הפודקאסט זוכה להצלחה ניכרת, ואף לכזו הגדלה והולכת. הדבר נובע הן מהמגוון הגדול של נושאים שניתן להתמודד איתם בכל פרק, והן מהקלות שבה היוצרים יכולים להפיק את תוכניות השמע, כשלמעשה מספיק שיהיה להם מיקרופון וסמארטפון לשם כך. גם הצרכנים מגיעים לתכנים הללו בקלות, וכל מה שנדרש מהם הוא האזנה, אפילו תוך כדי פעולות כמו נהיגה, ספורט או נקיון הבית.

במילים אחרות, הפודקאסט הוא שידור, המוזרם דרך הרשת, שאותו ניתן להוריד לצורך האזנה על ידי המשתמש, או לשמוע בלייב. במקרה של הורדה למחשב, אפשר להאזין לתוכנית בכל עת לאחריו, מבלי שיהיה צורך בכלל בחיבור לרשת.

הצמיחה המהירה של השוק המסוים שכנעה גורמים מסחריים רבים להשקיע ולפתוח את פלטפורמת הפודקאסטים שלהם, כולל כמה חברות גדולות כמו ספוטיפיי, אמזון, אפל (עם האפל פודקאסט שלה) וכעת גם יוטיוב מצטרפת אליהן, ככל הנראה, שכן לא קיבלנו בינתיים הודעה רשמית על כך.

לפחות על פי מספר דיווחים ושמועות, הפלטפורמה שהתמחותה היא בווידיאו תהיה מוכן לעשות הכל כדי למשוך פודקאסטים אליה כיום.

עסקה בכיוון בפירוט התוכניות ל-2022. סוזן ווצ'יסקי, מנכ"לית יוטיוב.

עסקה בכיוון בפירוט התוכניות ל-2022. סוזן ווצ'יסקי, מנכ"לית יוטיוב. צילום: ויקיפדיה

סימנים מטרימים לכיוון החדש

בינואר האחרון, במכתב ציבורי שפרסמה ושגולל את תוכניותיה של יוטיוב לשנת 2022, התייחסה המנכ"לית של הפלטפורמה, סוזן ווצ'יסקי, לזירת הפודקאסט המתחממת והולכת וציינה כי: "אנחנו גם נרגשים מהזדמנויות בתחומים כמו פודקאסטים, המאפשרים ליוצרים להרוויח רווחים ולהרחיב את טווח ההפצה שלהם. ככל שהשימוש בפודקאסט ממשיך לגדול, אנו מצפים שהוא יהיה חלק בלתי נפרד מכלכלת היוצרים".

כמו כן, בסוף השנה שעברה מונה קאי צ'וק לראש האסטרטגיה של תחום הפודקאסט ביוטיוב, ומאז חל שינוי כיוון חשוב במשרדי השירות, כך נטען בתקשורת.

לכן, על פי מה שדיווח בלומברג, יוטיוב תהיה מוכנה להציע ליוצרי תוכן בעצם מעין מענק "הוקרה" בגובה 50 אלף דולר לשם פרסום הפודקאסטים שלהם אצלה. לא ברור אם רק אצלה בבלעדיות, או גם אצלה חוץ מאשר באכסניה הרגילה של התוכנית.

במקביל, החברה תציע סכומים שנעים בין 200 אלף ל-300 אלף דולר, לרשתות פודקאסט, וזאת בתנאי שהן יצרו גרסאות "וידיאו" של פרקים קיימים או גרסאות חדשות של הפודקאסט, שמונעות מהחשיבה על קהל של צופים ולא רק על מאזינים.

בדיווחים השונים הוזכרה האפשרות לכך שפודקסט שיומר לצורך שיתופו ביוטיוב יוכל לקבל פשוט אימג'ים גרפיים שילוו אותו, לזכות בהפקה יצירתית מורכבת יותר שתולבש מעל לתוכן השמע, או אפילו שהיוצרים יתחילו לצלם את הקלטת הפודקסט לטובת הצופים ביוטיוב. 

המהלך הנועז הזה, אם אכן יקרה, נועד בפועל כדי להגדיל את מספר השידורים כיום ביוטיוב, ואם אכן יצא לפועל לפי הציפיות יגרום למספר המשתמשים הפעילים בפלטפורמה לעלות משמעותית. מן הסתם עלייה שכזו תשתקף גם בהכנסות של גוגל, שהיא חברת האם העומדת מאחורי יוטיוב כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים