מאות אלפי משתמשי PayBox יקבלו הודעה על פערי השכר בין המינים

נעמת ו-PayBox יזמו קמפיין משותף, במטרה להעלות את המודעות למצב בישראל, שבו נשים מרוויחות 30% פחות מגברים באותם תפקידים

להעלות למודעות את פערי השכר בין גברים לנשים.

לרגל יום האישה, הכריזו נעמת ואפליקציית PayBox על מהלך משותף להגברת המודעות לפערי השכר בין גברים לנשים במשק הישראלי. בימים הקרובים מאות אלפי משתמשי PayBox שיבקשו להעביר כסף באפליקציה יקבלו מסך עם השאלה: "אם ההעברה מיועדת לאישה, רוצה להעביר לה 30% פחות?" ומיד לאחריה הודעה: "ועכשיו ברצינות, נראה לכם הגיוני שבשנת 2022 נשים מרוויחות 30% פחות מגברים רק בגלל שהן נשים? אין כמו יום האישה כדי להתחיל את השינוי".

אין הכוונה, כמובן, שאנשים יעבירו תשלום מופחת. המטרה היא לעורר את תשומת הלב לעוול המתמשך שחוות נשים בשכרן.

על פי מחקר שנערך מטעם נעמת על ידי ד"ר מירב פרץ, הביטוי המובהק ביותר לאי השוויון בתחום העבודה הוא פערי השכר בין גברים לנשים. המחקר מצביע על כך, ששכרן הממוצע של נשים נמוך ב-32% מזה של גברים בהשוואה בתחומי עיסוק דומים. נעמת ו-PayBox בחרו להביא עובדה זו לידיעות מאות אלפי אזרחים בדרך ייחודית בתוך אפליקציית PayBox.

לדברי יו"רית נעמת, חגית פאר, "שכר העבודה של נשים, שהוא גורם מרכזי ובעל השלכות רחבות על רווחתן ועצמאותן, מוסיף להיות נמוך משמעותית מזה של גברים. האחריות לצמצום פערי השכר המגדריים מוטלת על המדינה ועל מקומות העבודה. אין די בחקיקת חוקי שוויון. יש לוודא שהם נאכפים. זהו אינטרס חברתי מהמעלה הראשונה, וכדאי שהמעסיקים והחברות יידעו שכל המחקרים מצביעים על כך שחברות שבהן קיים שוויון מגדרי הן חברות רווחיות יותר".

שרית בק ברקאי, סמנכ"לית מוצר ושיווק ב-PayBox, ציינה: "לא יאמן שגם בשנת 2022 נשים מרוויחות 30% פחות מגברים רק בגלל שהן נשים. אנחנו ב-PayBox מאמינות ומאמינים שנשים צריכות להרוויח על פי תרומתן, בדיוק כמו גברים. אני גאה לעבוד בחברה שיש בה ייצוג נשי מכובד, רוב נשי בהנהלה ואין אפליית שכר בין גברים ונשים שמועסקים בתפקידים דומים. בדיוק כמו שצריך להיות. אני גם גאה שהחברה בה אני עובדת מנצלת את ה'במה' שלה כדי להעביר מסר ערכי, בתקווה לתרום, ולו קצת, לקידום מודעות ותהליכי שוויון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גל

    למה אפליקציית תשלום שולחת אלי תוכנים כאלו ? מי בעקש מהם בכלל ?

אירועים קרובים