"יש צורך לגעת ולתקן – גם כשזה לא נשבר"

"הזמנים השתנו, ועמם גם הטכנולוגיות שנדרש להטמיע - ואת כל זה יש לעשות תוך שינוי הפרדיגמות", כך אמר שי מור, מנהל תחום ממשלה, ביטחון ומגזר ציבורי בגוגל קלאוד ישראל

שי מור, מנהל תחום ממשלה, ביטחון ומגזר ציבורי בגוגל קלאוד ישראל.

"המשפט הגורס ש-'אין צורך לגעת ולתקן אם זה לא נשבר' הוא כבר לא נכון. יש צורך לגעת ולתקן – גם כשזה לא נשבר. הזמנים השתנו, ועמם גם הטכנולוגיות שנדרש להטמיע – ואת כל זה יש לעשות תוך שינוי הפרדיגמות", כך אמר שי מור, מנהל תחום ממשלה, ביטחון ומגזר ציבורי בגוגל קלאוד ישראל.

מור דיבר במפגש הראשון השנה של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים היום (ד') באולם האירועים East בתל אביב ועסק באתגרי המנמ"ר.ית ל-2022. את האירוע הנחו פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים, יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ורונן זרצקי, יו"ר הפורום.

לדברי מור, "גוגל קלאוד היא חטיבה נפרדת באלפבית, החברה האם, כי היא מוכרת לסוג שונה של לקוחות. מחזור המכירות של גוגל קלאוד עומד על 20 מיליארד דולר והיא שחקן הענן בעל הגידול הכי מואץ בשוק, שצומח בצורה קבועה בשיעור של יותר מ-45% בכל רבעון – מהר יותר משחקני הענן האחרים. בארץ, נתח השוק של גוגל קלאוד גדול מהממוצע העולמי".

הוא ציין את הבחירה של הממשלה ב-Google Meet כפלטפורמת שיחות הווידיאו שבה עובדיה ישתמשו. "הפלטפורמה מספקת שירות וידיאו למיליארדים ברחבי העולם, עם מענה מאובטח, גמישות רבה ותפעול פשוט", אמר.

מור ציין כי "התפיסה שלנו היא לעזור ללקוחות לצלוח את הטרנספורמציה הדיגיטלית, תוך שימוש בדטה. לאחר שזכינו בנימבוס, מכרז הענן הממשלתי, עוד השנה נבנה בישראל דטה סנטר ייעודי לענן שלנו".

עוד הוא אמר ש-"בכל אחת מאפליקציות הענק שלנו, שבהן משתמשים מיליארדים, אנחנו מריצים בינה מלאכותית. אנחנו הלקוח הכי גדול של עצמנו: כל השירותים ה-'מפלצתיים' שלנו, דוגמת יוטיוב, רוכבים על הענן של גוגל".

"החדשנות של גוגל קלאוד מגיעה מהקוד הפתוח, ואנחנו מהשחקנים הגדולים בתחום. הענן שלנו חכם ומטפל בנתונים עם בינה מלאכותית, יכולת חיקור, קיטלוג, חיזוי והפקת תובנות מושכלות. אנחנו שמים דגש על לא 'לנעול' את הלקוחות, עבודה בסביבה פתוחה, על מעטפת אבטחת מידע ומימוש תפיסת ריבוי עננים", סיכם מור.

אהרל'ה שחר, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware

אהרל'ה שחר, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware צילום: ניב קנטור

אהרל'ה שחר, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware, אמר כי "העבודה בעידן החדש שינתה את פניה ויש בה עוד מורכבות: היא מבוצעת מכל מקום, כי הארגון כבר לא נמצא רק במשרד. לכן, האתגר הוא לתמוך במשתמשים בכל מקום, תוך שמירה על חוויית המשתמש ומיקוד באבטחה".

שחר מתמחה בתחום מחשוב משתמשי הקצה (EUC). "התחום מביא אתו גישות, פתרונות וטכנולוגיות חדשניות ומאובטחות, על מנת לאפשר ניהול מלא, מקצה לקצה, של הסביבה הדיגיטלית", אמר. לדבריו, "המנמ"רים בארגונים שמבצעים תהליכי מעבר לדיגיטל מחויבים להתאים גם את התשתיות שברשותם, כדי לאפשר לכלל המשתמשים לעבוד מול המערכות וליהנות מכל השירותים שהארגון מספק".

"עבור משתמשי הקצה השונים וניהולם, יש לנו את הפלטפורמה המקיפה והמודרנית בתחומה, המאפשרת מימוש מלא ומוצלח של מהלך שכזה באמצעות מרכיביה השונים", ציין שחר.

ארז בטיש, יועץ הנדסת מערכות לאזור EMEA ב-דל.

ארז בטיש, יועץ הנדסת מערכות לאזור EMEA ב-דל. צילום: ניב קנטור

ארז בטיש, יועץ הנדסת מערכות לאזור EMEA ב-דל, אמר כי "כיום, ארגונים חושבים מחדש על אסטרטגיית הענן שלהם. בעבר, המגמה הייתה ענן ציבורי תחילה, בשל התועלות הכרוכות בהיבטי העלויות, הגידול וההטמעה. אלא שמגמה זו טמנה בחובה את אתגרי השליטה על התשתיות, על המידע ועל העלויות, לצד אתגרי האבטחה. לכן, ארגונים מממשים כיום אסטרטגיה של ריבוי עננים. מגמה זו מכילה את השאלה מה לשים בענן הפרטי ומה בציבורי".

"תפיסת ריבוי העננים", הוסיף בטיש, "מניבה עוד אתגרים: הצורך בניהול, לצד יצירת 'איים' – מה שמשפיע על העלויות. לכן, בבואם של ארגונים לאמץ תפיסה של ריבוי עננים, עליהם לקבוע היכן לשים איזה עומס עבודה, תוך התאמה לאסטרטגיה אחודה ועקבית שנקבעה, משמע – לאזן בין צרכי הארגון ליכולות ה-IT במתן המענה לכך".

הוא ציין ש-"מימוש האסטרטגיה כולל כמה נדבכים: לפתח פעם אחת ולהריץ בכל מקום; לדאוג לתשתית עקבית, שתאפשר להריץ את האפליקציות בצורה עקבית בין כל העננים; ולטפל בנתונים ולהנגיש אותם בכל מקום ובכל ענן – ממקום אחד".

"כחברת תשתיות", סיכם, "דל מעניקה לארגונים את היכולת לפעול בסביבה מרובת עננים, עם גמישות תפעולית כדי להגר אל הענן, משם בין העננים ומשם בחזרה לסביבת האון-פרמיס – ולהעביר את עומסי המחשוב בין האתרים השונים בצורה קלה ויעילה, כלכלית וטכנולוגית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים