ספק של טויוטה הותקף בסייבר – מפעלים הושבתו

לא ברור מי ביצע את המתקפה uהאם היא קשורה להצטרפות של יפן לסנקציות נגד רוסיה בעקבות המלחמה

גם טויוטה סבלה ממתקפת סייבר.

טויוטה הודיעה אתמול (ב') כי היא מפסיקה את הפעילות ב-14 מפעלים שלה ביפן, לאחר שספק של חלקי פלסטיק ורכיבים אלקטרוניים למכוניותיה נפגע ממתקפת סייבר.

בשלב זה לא ברור מי עומד מאחורי מתקפת הסייבר או מה המניע למתקפה. מתקפת הסייבר הגיעה מיד לאחר שיפן, מדינת המוצא של מותג הרכבים המפורסם, הצטרפה לבעלות הברית המערביות שמפעילות סנקציות נגד רוסיה, לאחר שהיא פלשה לאוקראינה – אם כי לא ברור שהמתקפה אמנם קשורה למלחמה. פומיו קישידה, ראש ממשלת יפן, ציין כי ממשלתו תחקור את התקרית ואף תבחן האם רוסיה הייתה מעורבת בה. "קשה לומר אם למתקפת הסייבר יש קשר לרוסיה – לפני שנבצע בדיקות יסודיות", אמר לעיתונאים.

יפן הודיעה שלשום כי בכוונתה להצטרף לארצות הברית ולמדינות אחרות במניעת גישה של כמה בנקים רוסיים למערכת התשלומים הבינלאומית Swift. הממשלה בטוקיו אף הודיעה שהיא תעניק לאוקראינה 100 מיליון דולר בסיוע חירום.

"כשל במערכת הספק"

החברה שנפגעה, קוג'ימה תעשיות, אישרה שהיא הייתה קורבן למתקפת סייבר. דובר מטעם טויוטה תיאר זאת כ-"כשל במערכת הספק".

טויוטה חוותה בעבר מתקפות סייבר. עצירת הייצור של יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם מגיעה לאחר שהיא כבר התמודדה, ועדיין מתמודדת, עם שיבושים בשרשראות האספקה ברחבי העולם, שנגרמו על ידי מגפת הקורונה – מה שאילץ אותה, כמו גם את יצרניות הרכב האחרות, לצמצם את התפוקה שלהן.

עדכון ליום ד':

מטויוטה נמסר כי "בעקבות כשל באחת המערכות אצל אחד מספקי הרכיבים של טויוטה יפן, קוג'ימה תעשיות, השהתה החברה את פעילות הייצור שלה במפעליה במדינה, באופן נקודתי, למשך יום אחד בלבד, והיא חוזרת לפעילות ייצור מלאה היום. היצרן מדגיש כי בשלב זה, לאירוע השפעה מקומית בלבד, וכי מספר הרכבים שהושפעו מהנוזקה הוא שולי ועומד על כ-13 אלף יחידות. אין השפעה על ייבוא הדגמים לישראל".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים