אילון מאסק מסייע לאוקראינה עם עזרה מהחלל

האינטרנט באוקראינה נפגע והמדינה ביקשה עזרה בנדון ממאסק, שהסכים ומאפשר לה לעשות שימוש בלווייני סטארלינק שלו לשם השגת קישוריות מחודשת ● לזמן מה איבד מאסק 13.3 מיליארד דולר משוויו עקב המצב הביטחוני המתוח

סיוע לאוקראינה הישר מהחלל. אילון מאסק. עיבוד ממוחשב.

אילון מאסק, היזם והמולטי-מיליארדר המפורסם, הגיב באחרונה בנדיבות לבקשת האוקראינים לסיוע בעתות המלחמה והמשבר אשר פוקדות אותם כעת.

האינטנרט של אוקראינה נפגע עקב מתקפות סייבר רוסיות, ואפשר שגם בשל פגיעות בתשתיות פיזיות, ומאסק החליט לעזור למדינה, שעומדת בפני מתקפות קשות מצד רוסיה בימים האחרונים.

סגן ראש ממשלת אוקראינה, מיכאילו פדורוב, צייץ באחרונה בטוויטר, בתוך שהוא מתייג את מאסק, והסביר לו כי רוסיה ממשיכה לבצע התקפות, ואוקראינה זקוקה לעזרתו בדחיפות.

"אתה מנסה ליישב את מאדים – רוסיה תנסה לכבוש את אוקראינה!"

פדורוב כתב בציוץ שלו בפנייה ישירה למאסק: "בזמן שאתה מנסה ליישב את מאדים – רוסיה תנסה לכבוש את אוקראינה! בעוד שהרקטות שלך נוחתות בהצלחה מהחלל – רקטות רוסיות תוקפות אנשים, אזרחיים אוקראינים! אנו מבקשים מכם לספק לאוקראינה תחנות של סטארלינק (Starlink)", בהתייחסו ללוויני הקישוריות של חברת SpaceX, הנמצאת בבעלות מאסק ושהוא מנכ"לה.

היזם הדרום אפריקני שכיום חי בארה"ב הגיב כעבור זמן מה לסגן ראש הממשלה האוקראיני גם כן דרך טוויטר – כפי שכיום לגיטימי ונהוג לנהל גם קשרים דיפלומטיים או עסקיים בינלאומיים, כך מסתבר – וענה לו: "שירות סטארלינק פעיל כעת באוקראינה. עוד משדרים בדרך".

יביאו אינטרנט מהיר מהחלל לכל כדור הארץ. לווייני סטארלינק של SpaceX. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

יביאו אינטרנט מהיר מהחלל לכל כדור הארץ. לווייני סטארלינק של SpaceX. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. צילום: BigStock

אינטרנט מהיר מהחלל לכל כדור הארץ

כזכור, תוכנית סטארלינק של מאסק, ש-SpaceX בונה בשנים האחרונות, "שתלה" עד כה יותר מ-2,000 לוויינים בחלל. מאסק מתכנן לשגר יותר מ-40,000 לוויינים לחלל בשנים הקרובות, ובאמצעותם החברה שואפת לספק חיבור אינטרנט מהיר שמקורו לא באטמוסיפרה של כדור הארץ בכל רחבי העולם. לווייני הסטארלינק מתמקמים במסלול נמוך יחסית מעל כדור הארץ, כך שביכולתם בתיאוריה לספק אינטרנט מהיר בקלות יחסית.

חזר למועדון המיליארדרים השווים 200 מיליארד ד', שהוא החבר היחיד בו. אילון מאסק.

חזר למועדון המיליארדרים השווים 200 מיליארד ד', שהוא החבר היחיד בו. אילון מאסק. צילום: צילום מסך מפורבס

ההון התכווץ אך חזר וחצה את 200 מיליארד הדולר

נציין כי מאסק, שהוא האיש העשיר בתבל, היה גם עד כה המיליארדר היחיד שהתגאה בשווי נקי של יותר מ-200 מיליארד דולר, וזה היה מצבו עד לאחרונה. אלא שבשבוע האחרון אחרי שהמתקפה הרוסית על אוקראינה החלה, גברה גם המתיחות בין המערב לרוסיה, וזו השפיעה – כמובן – על שוקי ההון. המצב הזה גרם לעושרו של מאסק לצנוח ב-13.3 מיליארד דולר ביום ה', ממש עם פתיחת הלוחמה. השווי הנקי של מנכ"ל טסלה עמד לזמן מה על כ-199 מיליארד דולר, לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. אבל אין כנראה מה לדאוג יותר מדי למאסק, כי היום הוא כבר שוב הבעלים הגאה, על הנייר לפחות, של הון בשווי המוערך ב-220 מיליארד דולר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים