הרשת החברתית של טראמפ הושקה – וכבר עושה בעיות

Truth Social - שאותה השיק הנשיא לשעבר, והשנוי במחלוקת, של ארצות הברית - עלתה ל-App Store בחצות ● למרות הציפיות למהומות פוליטיות שהפלטפורמה הימנית הקיצונית תעורר, בינתיים הבלאגן הוא ברמה הטכנית, בהתקנה

כבר לא נשיא, אבל ממשיך להביך. דונלד טראמפ ו-"האמת החברתית" שלו.

Truth Social (או בעברית 'האמת החברתית'), הרשת החברתית החדשה של דונלד טראמפ, שוחררה ב-App Store של אפל אמש (א'). כזכור, מדובר בניסיון של הנשיא האמריקני לשעבר לייצר אלטרנטיבה לטוויטר, שממנה סולק לפני יותר משנה, עקב המהומות שחוללו אוהדיו בגבעת הקפיטול בוושינגטון הבירה אחרי הפסדו בבחירות.

היישום עתיד להחזיר את טראמפ לפעילות ברשתות החברתיות אחרי חסימתו מכמה פלטפורמות אשתקד וגם אמור לשרת את תומכיו ואת בעלי העמדות הלאומניות-שמרניות בארה"ב ובעולם בלי צנזורה על דבריהם, כפי שלטענתם עשו להם בטוויטר, בפייסבוק, ביוטיוב וכדומה.

האפליקציה הפכה זמינה להורדה בסביבו חצות (לפי שעון החוף המערבי של ארה"ב) והוּרדה אוטומטית למכשירי אפל השייכים למשתמשים שהזמינו אותה מראש. אך מורידים יותר ספונטניים נתקלו בקושי בהורדתה.

לא ברור אם הדבר אירע עקב ביקושי שיא, כפי שנכתב בהודעה מטעם האפליקציה – דבר שאינו נפוץ לרוב באמצע הלילה – או משום תקלה טכנית, אך מבין מי שניסו להוריד את היישום הטרי היו רבים שדיווחו כי זכו בבשורה: "בשל ביקוש מסיבי, הכנסנו אותך לרשימת ההמתנה שלנו". בנוסף, כחלק מדיווחי משתמשים על הבעיות בהתקנה הטכנית, כמה הגולשים דיווחו גם על בעיות בהרשמה לחשבון.

דולנד טראמפ נחסם וסולק ממנה. טוויטר. אילוסטרציה.

דולנד טראמפ נחסם וסולק ממנה. טוויטר. אילוסטרציה. צילום: BigStock

אלטרנטיבה לטוויטר לשמרנים ומדוכאי ביטוי

Truth Social הוכרזה באוקטובר ואמורה "לפועל במלואה" עד סוף מרץ, כך אמר דֵוִין נוּנֶס, הפרלמנטר הרפובליקני שהוא גם מנכ"ל TMTG (ר"ת Trump Media & Technology Group) – הקבוצה העומדת מאחורי הפלטפורמה. טראמפ אגב טען ש-TMTG היא חברה המקבילה ל"חברות מדיה שמאלניות".

כאמור, ב-Truth Social, משתמשים יכולים לפרסם את מה ש-טראמפ ואוהדיו מגדירים כ"אמת", ודרכה הם יכולים לשתף את האמיתות הללו שלהם עם אחרים. מבחינה עיצובית השירות מזכיר את טוויטר, והתכנים בו מתפרסמים בדומה לציוץ מחדש של הודעה בטוויטר.

טראמפ היה משתמש טוויטר סוער ואינטנסיבי עד שהפלטפורמה הקיאה אותו ממנה בטענה שהוא מפיץ דרכה מידע כוזב על חיסונים וקורונה, לצד פייק ניוז על "תרמית הבחירות הגדולה", להגדרתו, ועל עוד נושאים ועניינים אותם הציג באופן מאוד חד-צדדי בציוציו, עת השתמש בפלטפורמה כדי לתקשר עם 88 מיליון עוקביו.

לפי תוצאות סקר שהתפרסמו באוקטובר 2021 – שאותו ערכו הגופים מורנינג קונסולט (Morning Consult) ופוליטיקו (Politico), ושבו נכללו 1,999 מצביעים רשומים של המפלגה השמרנית – 61 אחוז מהרפובליקנים ו-63 אחוז ממצביעי טראמפ מתכננים להתחבר לפלטפורמת המדיה החברתית החדשה "באופן מלא" או "בשלב מסוים". מן הסתם, אם אכן כל אלו יבואו בעקבות המנהיג המודח שלהם אל פלטפורמת המדיה החברתית החדשה, היא אכן יכולה להתקל בביקושי יתר. ימים יגידו מה ואיך יקרה בהמשך.

יצוין כי אפליקציית ה-iOS של Truth Social נבדקה במשך תקופה על ידי קבוצה נבחרת של משתמשים, ולא ברור בינתיים מתי היא תהיה זמינה גם למשתמשי אנדרואיד, והאם ההורדה שלה למערכת ההפעלה של גוגל, לכשתוצע, תפעל באופן יותר מוצלח.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי

    מדוע כל פעם אתם חייבים לרשום "השנוי במחלוקת", מה בדיוק לא התאים לכם בהיותו של מר טראמפ הנשיא הטוב ביותר של ארה"ב במיוחד עבור ישראל , מה ?

אירועים קרובים