גוגל התנצלה בפני 113 מיליון משתמשי Gmail
הסיבה: במשך מספר שעות אתמול (ג') לא ניתן היה לגשת לשירות הדואר Gmail ● חשבונם של המנויים בשירות Google Apps Premier שנפגעו כתוצאה מהתקלה יוארך ב-15 ימים נוספים כפיצוי
במשך מספר שעות אתמול (ג'), לא ניתן היה לגשת לשירות הדואר Gmail – ורבים נזכרו בתקלות דומות שאירעו בשנה שעברה, בחודשים אפריל, אוגוסט ואוקטובר. "מי שניסו לגשת לחשבון בשירות Gmail נתקלו ככל הנראה בבעיות," כתב אקצ'ו קרוז, מנהל אמינות האתר בשירות Gmail, בהודעה שפרסם בבלוג. "מערכות הניטור התריעו על קשיי גישה לדואר האלקטרוני ברחבי העולם. אנו שוקדים על פתרון הבעיה ומתנצלים על אי הנוחות".
בהודעה נפרדת מסר דובר גוגל, כי "אנו פועלים לאתר את מקור הבעיה וכאשר יהיו בידינו פרטים נוספים נפרסם אותם". כן ציין הדובר, כי חשבונם של המנויים בשירות Google Apps Premier שנפגעו כתוצאה מהתקלה יוארך ב-15 ימים נוספים כפיצוי.
Gmail, שמספר המשתמשים בו עומד כיום על כ-113 מיליון, נחשב כיום לשירות הדואר האלקטרוני השלישי בגודלו בעולם, אחרי הוטמייל של מיקרוסופט ויאהו! מייל – על פי נתונים של חברת המדידה ComScore.
התקלה שבה ומדגישה את החשיבות של הסכמים לאיכות שירות (SLA) – וגם את היתרונות של הגישה לדואר בשירות Gmail שלא במקוון, בטכנולוגיית Google Gears: משתמשי Gmail שבמחשבם מותקנת טכנולוגיית Google Gears יכולים היו לגשת לתיקיות הדואר שלהם במחשב המקומי, גם אם היכולת לשלוח ולקבל הודעות נשללה מהם.
בעידן האינטרנט, בו רבים מנויים על שירותי עדכונים דוגמת טוויטר ומבקרים בפורומים, ידיעות על תקלות בשירותים פופולאריים מתפרסמות במהירות רבה. במקרה של התקלה ב-Gmail, רבים ציינו את העובדה שהשירות נושא עדיין תווית "בטה" – שש שנים לאחר שהחל לפעול.
עם זאת, Gmail רחוק מלהיות השירות המקוון היחיד שסובל מדי פעם מתקלות: בחודש יולי האחרון הושבת שירות S3 של אמזון למשך שונה שעות, ובחודש אוגוסט נאלץ מנכ"ל חברת אפל, סטיב ג'ובס, להתנצל על הביצועים הגרועים של שירות MobileMe.
תגובות
(0)