המטאברס של מטא מתחיל לתפוס את הגולשים

Horizon Worlds, ו-Horizon Worlds - שתי הפלטפורמות שהענקית ממאנלו פארק כבר מציעה דרכן התנסות במטאברס הבתולי-משהו-בינתיים - הולכות ותופסות פופולריות והכפילו פי עשרה את מניין המשתמשים בהן מאז הושקו בדצמ'

המטאברס הולך ונבנה כבר, למשל ב-Horizon Venues של מטא.

אם נדמה היה לנו שרק מארק צוקרברג והמטאמייטס שאיתו – הכינוי שהוא העניק באחרונה לעובדים בתחום בחברת מטא (Meta) שלו – באמת מתעניינים בתחום המטאברס, כנראה שטעינו.

Horizon Venues, שהיא אפליקציה מבית מטא המוקדשת לאירוח אירועים חיים, הושקה בדצמבר האחרון (לעת עתה בקנדה וארה"ב בלבד). היא מספקת אפשרות לצפייה משותפת בשידור חי של וידיאו ב-180 מעלות, כולל למשל במשחקי ה-NBA, ובמופעים מוזיקליים שכבר משכו כמה שמות גדולים, למשל כמו הפו פייטרז, וכן בתחרויות VR esports.

יחד איתה הושקה גם Horizon Worlds, בה עוסקים המשתמשים בבניית מבנים, קצת בדומה למיינקראפט של מיקרוסופט.

מדובר בינתיים בשירותים שעל מנת לעשות בהם שימוש יש צורך בקסדת מציאות רבודה/וירטואלית של אוקולוס, שגם היא נמצאת בבעלות מטא. בעתיד הלא רחוק, כך מבטיחה מטא, נוכל להשתמש ביישומים גם בלי הקסדות, דרך הניידים שלנו.

כזכור, המטאברס במתכונתו המתקדמת, שצוקרברג הבטיח לנו שיהפוך לדרך חיים בעבור כולנו בתוך כחמש שנים, עתיד להיות זמין למשתמשים בכל אמצעי לבחירתם, משמע במחשבים ניידים או נייחים, בסמארטפונים וכן בעזרת הקסדות.

ואולם כבר כעת, ולמרות הראשוניות והעובדה שמדובר בעצם באפליקציות ניסיוניות בתחילת דרכן שנמצאות באוויר רק כחודשיים וחצי, נראה ששירותי המטאברס הנוכחיים בהחלט הולכים ותופסים את עניין הגולשים, והדבר מתבטא במניין המצטרפים החדשים אליהם.

המספרים כבר מתחילים לדבר בעד עצמם

דובר מטא אישר באחרונה ל-The Verge דיווח של מקור אנונימי שהמספר הכולל של משתמשים בפלטפורמות כעת עומד על 300,000. לכאורה זהו מספר משתמשים זעום, בטח בהשוואה למיליארדים הרבים שמשתמשים בשירותי החברה הפופולריים פייסבוק, אינסטגרם או ווטסאפ, אבל בעצם מדובר על נתון שמשקף עלייה של פי עשרה במספר המשתמשים מאז ההשקה בדצמבר.

המשתמשים אמורים להיכנס לכל אחד מהיישומים הללו באמצעות המטא אווטאר שלהם, וכן להיות בעלי חשבון פייסבוק פעיל.

בהתחשב בעלות הקסדה שהיוזרים חייבים לעשות בה שימוש בינתיים, אשר שעומדת כיום בארה"ב על כמעט 300 דולר, המספר הזה מרשים אולי עוד יותר.

יצוין כי ספירת המשתמשים הזו אינה כוללת את Horizon Workrooms, שהיא הפלטפורמה הנוספת של מטא המשתמשת לניהול פגישות מציאות רבודה. בנוסף, מטא הצהירה שהיא עתידה להשיק בקרוב שירות נוסף מעולמות המטאברס – את Horizon Home.

בשבוע שעבר (א') העלתה מטא תשדיר פרסום בסופרבול ל-Horizon Worlds ול-Quest 2, שהיא הקסדה הכי מתקדמת של אוקולוס, ובו החברה תיארה את העולם החדש שניתן למצוא בפלטפורמה שלה.

גם מעובדה זו ניכר שללא ספק החברה – שאיבדה באחרונה גובה לפחות במובנים של שווי שוק, ושירדה משווי של יותר מטריליון דולר מאז ספטמבר ב-500 מיליארד דולר בשווי השוק שלה – מהמרת ובגדול על התחום החדש, שלפיו גם מיתגה עצמה מחדש כמטא רק לפני כמה חודשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים