אוניברסיטת בר אילן תעניק NFT למתקבלים ללימודים

במהלך חדשני וראשון מסוגו באקדמיה, יקבלו סטודנטים חדשים יצירה דיגיטלית בעלת ערך מתמשך, ויוכלו לבחור אחת מתוך 500 דמויות נשיות וגבריות, ודמויות מכל המגזרים, שעוצבו על ידי המאיירים בחברת לג'נדרי

דמויות ה-NFT של אוניברסיטת בר אילן. עיבוד ממוחשב

לקראת הימים הפתוחים שייערכו החודש באוניברסיטת בר אילן, הוחלט להעניק למי שיתקבל ללימודים NFT במתנה. NFT הן יצירות אמנות דיגיטליות ייחודיות וסחירות. היצירות הדיגיטליות מבוססות על דמויות של צעירים וצעירות, שעוצבו בהשראת הסטודנטים המגוונים של אוניברסיטת בר אילן, המגיעים מכל חלקי החברה.

NFT, קיצור של Non-Fungible Token, ובעברית – אסימון חסר תחליף – היא יצירה דיגיטלית ייחודית, אותה ניתן לקנות ולמכור ברשת. בשנה האחרונה תפס תחום ה-NFT תאוצה גם בישראל, במיוחד בקרב קהל מגוון וצעיר יחסית של חובבי אמנות, נדל"ן וספורט. ועכשיו, באמצעות הוא מגיע לראשונה לאקדמיה.

"ה-NFT במובנים מסוימים דומה לסטודנט בתחילת דרכו. כמו ה-NFT, הסטודנט משביח את יכולותיו במהלך השנים, מעלה את ערכו האישי ומשפיע על העתיד שלו", כך אמרה נעמה גת, סמנכ"לית באוניברסיטת בר אילן, עם השקת המהלך. היא הוסיפה ש-"המטרה שלנו היא לעודד סטודנטים וסטודנטיות להתנסות בפלטפורמות טכנולוגיות חדשות ולבטא את העובדה שהאוניברסיטה חושבת קדימה ומתנסה יחד איתם. זהו תחום אינטרדיסציפלינרי במהותו, שלתפישתנו דומה במאפייניו לבינתחומיות של המחקר, כמו שנעשה באוניברסיטת בר אילן. יש בו אלמנטים של הנדסת תוכנה, כלכלה, מימון, אמנות, פסיכולוגיה, וגם היבטים של משפט ואתיקה".

נעמה גת, סמנכ"לית באוניברסיטת בר-אילן.

נעמה גת, סמנכ"לית באוניברסיטת בר אילן. צילום: גל מוסינזון

קריפטו מסובב ת'עולם

NFT הוא למעשה אבולוציה של הקריפטו, המבוסס על טכנולוגיית הבלוקצ'יין. הקריפטו התחיל עם השקת מטבע הביטקוין בשנת 2009, ומאז התפתח למטבעות רבים, ובהמשך גם ה-NFT נכנס לתמונה. הפורמט המבוזר מאפשר לאנשים להיות בעלים של פריטים דיגיטליים, על גבי פלטפורמות המיועדות לכך ברשת.

על מנת להיות בעלים ולסחור ב-NFT, יש צורך בפתיחת ארנק קריפטוגרפי ואז יש להגדיר את הרשת אותה בוחרים כארנק בפלטפורמה למסחר ב-NFT.

האוניברסיטה בחרה להעלות את היצירות אל רשת ה-NFT הפופולרית בעולם, Opensea, על מנת שסטודנט שיפתח בשירות ארנק קריפטוגרפי יוכל לקבל אליו את ה-NFT שיבחר. בין 500 הדמויות הראשונות שיצרה האוניברסיטה ניתן למצוא דמויות נשיות וגבריות, ודמויות מכל המגזרים, שעוצבו על ידי המאיירים בחברת לג'נדרי.

כל סטודנט שירשם לשנת הלימודים תשפ"ג, יקבל את ההודעה הבאה: "אנחנו גאים לשתף את ה-NFT הראשונים שלנו עם קהילת המתעניינים בלימודים באוניברסיטה. הדמויות נוצרו בשיתוף עם מאיירים והן ייחודיות לאוניברסיטת בר אילן. כדי לקבל NFT במתנה, עליך להתקבל ללימודי תואר אקדמי באוניברסיטה של שנת תשפ"ג. לאחר תשלום המקדמה, ישלח אליך קישור לבחירת דמות מתוך הקולקציה. בקישור יינתן כל המידע על תנאי קבלת המתנה ועל פתיחת ארנק קריפטוגרפי  שהכרחי לתהליך. המהלך יהיה בכפוף לתקנון ולכל דין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים