גוגל בוחנת דרכים להגביל את שיתוף הנתונים במכשירי אנדרואיד
אבל החברה הבטיחה שהשינויים האלה לא יפריעו כמו מהלך הדומה שביצעה אפל בשנה שעברה, של דרישה ממפתחי האפליקציות לקבל מן המשתמשים היתר לעקוב אחריהם
גוגל הודיעה אתמול בבלוג שלה, כי היא עובדת על אמצעי פרטיות שנועדו להגביל את שיתוף הנתונים בסמארטפונים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד. אבל החברה הבטיחה שהשינויים האלה לא יפריעו כמו מהלך הדומה שביצעה אפל בשנה שעברה, של דרישה ממפתחי האפליקציות לקבל מן המשתמשים היתר לעקוב אחריהם.
בקרת ההרשאה של אפל – ובסופו של דבר ההחלטה של המשתמשים לחסום מעקב – השפיעה עמוקות על חברות אינטרנט שבנו עסקים המתבססים על פרסום ממוקד. לפי נתונים של Flurry Analytics, שפורסמו על ידי אפל, משתמשים בארה"ב בוחרים לבטל את המעקב ב-96% מהזמן. ההודעה של גוגל לא תשמח את פייסבוק, שרק באחרונה הודיעה , כישינויי הפרטיות של אפל יעלו לה השנה 10 מיליארד דולר באובדן הכנסות מפרסום.
גוגל ציינה בבלוג שבו הודיעה על ההחלטה, כי היא מרחיבה כעת את מה שהיא מכנה "ארגז החול של הפרטיות" לאפליקציות אנדרואיד, ועובדת על פתרונות שיגבילו את שיתוף נתוני המשתמשים ו"יפעלו ללא מזהי אפליקציות צולבים, כולל מזהה פרסום".
עוד ציינה ענקית הטק, כי "אנחנו גם בוחנים טכנולוגיות שמקטינות את הפוטנציאל לאיסוף נתונים חשאי, כולל דרכים בטוחות יותר לשילוב אפליקציות להשתלב עם ערכות פיתוח תוכנה לפרסום", אם כי לא פירטה כיצד היא מתכננת לעשות זאת.
הבלוג של גוגל לא נקב בשמה של אפל, אלא התייחס במקום זאת ל"פלטפורמות אחרות", שלדבריה "נקטו גישה שונה לפרטיות בנוגע למודעות, והגבילו בבוטות את הטכנולוגיות הקיימות המשמשות מפתחים ומפרסמים".
בניגוד לאפל, גוגל מסתמכת על הכנסות מפרסום, ולכן טבעי כי ציינה, גם "שאנו מאמינים, כי מבלי לספק תחילה דרך חלופית לשמירת הפרטיות – גישות כאלה יכולות להיות לא יעילות"
גוגל לא סיפקה ציר זמן מדויק לשינויים הללו, אך אמרה כי תתמוך בטכנולוגיות קיימות לפחות עוד שנתיים.
תגובות
(0)