מיקרוסופט עושה מאמץ לרכך את הממשל לקראת עסקת אקטיוויז'ן

הענקית מרדמונד מחילה הנחיות חדשות על חנות האפליקציות שלה, בניסיון להצטייר כהוגנת יותר מהיריבות אפל וגוגל, לנוכח העובדה שנבחרי הציבור בארה"ב שוקלים חקיקה שעלולה להגביל התנהגות של מפעילי חנויות יישומים

סופגת ביקורת על התנהלותה. מיקרוסופט.

מיקרוסופט פרסמה מדיניות מעודכנת לגבי השימוש בחנות היישומים שלה, כשלפניה עומדות שתי מטרות: לבדל את החנות שלה מול המתחרות הגדולות בהרבה, גוגל ואפל, ויותר מכך, להראות את הפתיחות שהיא מתכוונת לנקוט גם לאחר שהרגולטורים יאשרו – כך היא מקווה – את עסקת הענק לרכישת אקטיוויז'ן בליזארד.

הנרכשת היא ענקית גיימינג, שבין היתר פיתחה את המשחקים הפופולריים Call of Duty, קאנדי קראש, World of Warcraft ודיאבלו.

כזכור, מדובר בעסקת הטכנולוגית הגדולה אי פעם בארצות הברית, עם תג מחיר של 67.8 מיליארד דולר.

בתחילת החודש נודע כי ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, החליטה לבחון האם עסקת הענק של רכישת אקטיוויז'ן בליזארד על ידי מיקרוסופט תהפוך את הרוכשת למונופול בשוק הגיימינג, או תפגע בשוק החופשי בהיבט התוכנה.

מיקרוסופט צריכה לשכנע הרגולטורים בנוגע אליה. רכישת אקטיוויז'ן בליזארד.

מיקרוסופט צריכה לשכנע הרגולטורים בנוגע אליה. רכישת אקטיוויז'ן בליזארד. צילום: BigStock

קודם כל – פתיחוּת בחנות

הדבר החשוב ביותר שבחברה מציינים לגבי המדיניות החדשה היא הפתיחות. הכוונה העיקרית היא שלהבדיל מגוגל ואפל, משתמשי Windows לא יוגבלו לשימוש רק באפליקציות שיורידו מהחנות של מיקרוסופט, אלא יוכלו להוריד מהרשת כל תוכנית שירצו, ולהתקין אותה גם ללא אישור רשמי של החברה. במיקרוסופט גם מתכוונים לא להגיע לתביעות שמתנהלות במקומות שונים בעולם לגבי חוקי המדיניות הנוקשים של Google Play ו-App Store, כולל המאבק של אפיק גיימס.

כן מבטיחה החברה שהיא תציע למשתמשים בחנות שלה כלים שיאפשרו להם לשמור טוב יותר על הפרטיות שלהם. היא גם מבטיחה שהיא לא תשתמש בכלי האנליטיקה שלה כדי לאסוף מידע על יישומי צד שלישי במטרה להתחרות בהם, ובאופן דומה, היא לא תדרג את האפליקציות שהיא מפתחת מעל אפליקציות דומות של חברות מתחרות, ולא תחסום אפליקציות דומות.

ואולי הדבר הכי חשוב עבור המפתחים היא החזרה של מיקרוסופט על ההבטחות שניתנו להם עוד לפני השקת Windows 11 – כל מי שירצה יוכל להשתמש במערכת תשלומים לבחירתו בתוך האפליקציות שלו, לא תהיה חובה להשתמש במערכת של מיקרוסופט, והם גם לא יידרשו לספק למיקרוסופט תנאים טובים יותר מאשר הם מספקים בחנויות אחרות.

יצוין כי הדבר החשוב ביותר שמיקרוסופט כנראה מתכוונת להראות לרגולטורים הוא שהיא מתכוונת ליישם את העקרונות הללו גם בחנות של ה-Xbox.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים