האם הגיע סופו של גוגל סטדיה?

על פי דיווחים חדשים, הענקית ממאונטיין וויו בחרה שלא לעסוק יותר בשירות הגיימינג בענן שלה - אשר הושק רק לפני כשנתיים וכלל לא הגיע לישראל - ולהפוך אותו ל-גוגל סטרים, שירות שונה לגמרי עם קהל לקוחות אחר

לא ייסגר. גוגל סטדיה.

דיווחים חדשים בתקשורת מעידים על כך שבאחרונה בחרה גוגל להפסיק לתעדף את פלטפורמת הזרמת המשחקים שלה, גוגל סטדיה (Google Stadia), אותה השיקה ב-2019, ולשנות את אופיה כליל.

הביזנס אינסיידר דיווח שגוגל רוצה להשתמש בטכנולוגיות הבסיסיות של סטדיה בשירות חדש בשם גוגל סטרים (Google Stream), שחברות אחרות יוכלו להשתמש בו כדי להזרים משחקים. על פי הדיווחים, החברה מעוניינת ליצור עבור שירות סטרים שלה שותפויות עם פלוטון (Peloton), קאפקום (Capcom) ובאנג'י (Bungie), כך שככל הנראה מדובר למעשה על סוף דרכו של סטדיה.

מוקדם יותר החודש דיווחנו כי גוגל סטדיה מסיים את פעילותו כפי שהתנהלה עד כה, בהתבסס על פוסט שפורסם אז בבלוג החברה.

בפוסט זה אישר סגן נשיא סטדיה, פיל הריסון, כי פעילות צוותי פיתוח המשחקים הביתיים למכשיר הזרמת משחקי הווידיאו של גוגל מסתיימת. הסיבה לסיום הפעילות, על פי הריסון, היא רצון "למקד את עתידה של סטדיה בהזרמת משחקי צד שלישי". אז כתבו פרשנים כי המשמעות של ההודעה אינה סגירה מוחלטת של השירות, אלא שלסטדיה של גוגל כבר לא יהיו כותרים בלעדיים שלו, אולם כעת מסתמן כי גם השם ישתנה, ממש כמו אופי השירות כולו.

בהתייחסו לשינוי, ציין האריסון כי "בשנת 2021 אנו מרחיבים את מאמצינו לסייע למפתחי משחקים ולבעלי אתרים לנצל את טכנולוגיית הפלטפורמה שלנו ולהעביר משחקים ישירות לשחקנים שלהם. אנו רואים הזדמנות חשובה לעבוד עם שותפים המחפשים פתרון למשחק שכולו מבוסס על התשתית הטכנית המתקדמת וכלי הפלטפורמה. אנחנו מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר לבנות את סטדיה לעסק בר קיימא לטווח הארוך, המסייע לצמיחת הענף".

סטדיה – הבטחה שלא מומשה

נבהיר כי כשגוגל הכריזה לראשונה על פלטפורמת המשחקים בענן שלה סטדיה, היא עשתה בעצם הימור, שאמור היה לשנות את האופן שבו אנשים משחקים במחשב. במקור תכננה הענקית ממאונטיין וויו להוציא משחקים מקוריים שלה, שפותחו על ידי הסטודיו הביתי של סטדיה, שענה לשם SG&E – וזהו למעשה בדיוק המדור שגוגל סגרה בתחילת החודש, כשהחליטה להתמקד בסטדיה כפלטפורמה ולא לייצר את המשחקים.

גוגל סטדיה מעולם לא הגיע למימוש הפוטנציאל שלו – במשך השנתיים מאז הושק היו לשירות בעיות עם האולפנים העצמאיים שלו, האולפן הגדול ביותר של החברה נסגר, הוא ספג תביעות משפטיות, בריחת מוחות, ועוד. למעשה, ההתחלה כבר התגלתה כבעייתית, עם מסיבת עיתונאים שהעלתה שאלות רבות בלי מענה. בנוסף, ההשקה לא הייתה גלובלית, ועד היום השירות פועל בשווקים ספורים, לא כולל ישראל. שלא לדבר על כך שביצועי הטכנולוגיה עצמה לא זהרו, בלשון המעטה.

בעורפה של סטדיה נשפה גם Xbox Cloud Gaming – הפלטפורמה המצליחה והמתחרה בתחום הגיימינג בענן מבית מיקרוסופט – שגוגל לא עמדה בתחרות מולה. כעת בעצם מחליטה גוגל לכוון את השירות ללקוחות אחרים – חברות במקום גיימרים בודדים – ובהדרגה לנטוש את שוק המשחקים.


תגובות גוגל וצוות סטדיה

גוגל לא הגיבה לחדשות ולא אישרה אותן. לעומת זאת ניכר כי עדיין מתקיים מאמץ גדול מצד צוות סטדיה לשמור על השירות כפי שהוא.

למעשה, בתגובה לפרסומים האחרונים, חשבון הטוויטר הרשמי של הפלטפורמה צייץ: "אם אתם שומעים דבר אחד בלבד, תקשיבו לזה: צוות סטדיה עובד קשה על עתיד גדול עבור סטדיה ומשחקי ענן", והכריז שעדיין, בשנת 2022, נוספו יותר מ-100 כותרים לפלטפורמה, בנוסף להצעת 50 משחקים לחברי סטדיה פרו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים