חצי טריליון דולר – נזקי הסייבר לתעשיית הרכב עד 2024
מספר מתקפות הסייבר נגד כלי רכב צמח ב-350% בחמש השנים האחרונות – כך על פי מחקר של אפסטרים ● 84.5% מהן בוצעו מרחוק
מספר התקריות בסייבר נגד כלי רכב צמח ב-350% מ-2017 ל-2021, ועד 2024 צפויה תעשיית המכוניות להפסיד 505 מיליארד דולר בשל מתקפות קיברנטיות – כך לפי מחקר חדש של אפסטרים הישראלית, שפועלת בתחום אבטחת הסייבר וניתוח הנתונים לכלי רכב מקושרים ולתחבורה חכמה.
דו"ח אבטחת הסייבר של החברה, שמתפרסם היום (ה'), זו השנה הרביעית ברצף, מבוסס על ניתוח של יותר מ-900 אירועים של מתקפות ותקריות אחרות שקשורות לסייבר בעולם הרכב מהעשור האחרון. עולה ממנו ש-39.3% מאותן תקריות שימשו לגניבת מידע, 27.7% נועדו לפריצה לכלי הרכב או לגניבתו, 23.4% לשיבוש פעילות עסקית ו-18.9% לצורך השתלטות על מערכות.
לגבי מסלול החדירה, 40.2% מהמתקפות בוצעו דרך שרתי החברות ולא דרך כלי הרכב ישירות. 26% מהן נעשו דרך מערכות פתיחת והתנעת הרכב (ללא מפתח), 7.6% דרך אפליקציות ניידות וכ-6% – דרך מערכות הבידור.
ההאקרים נותנים גז
השנה החולפת הייתה טובה להאקרים שנוהגים לפרוץ למערכות המחשוב של הרכבים, ונרשמו במהלכה 128 פגיעויות ופריצות שכיחות (CVEs), לעומת 33 בלבד ב-2020. מהדו"ח עולה שמחצית מגניבות כלי הרכב ברחבי בריטניה בשנה החולפת כללו פריצות לרכב ללא צורך במפתח. 84.5% ממתקפות הסייבר העולמיות על עולם המוביליטי בוצעו מרחוק, ללא צורך בגישה פיזית, ו-54.1% מהן בוצעו על ידי האקרים Black-hat – בעלי כוונות זדוניות. זאת, לעומת 49.3% ב-2020.
"מהפכת הקישוריות בתעשיית הרכב והגידול האקספוננציאלי במספר כלי הרכב המקושרים שנעים על הכבישים מחייבים אותה להבין, לחזות ולפעול נגד איומי אבטחת סייבר, שנמצאים במגמת עלייה", אמר יואב לוי, מייסד משותף ומנכ"ל אפסטרים.
תגובות
(0)