גוגל נתבעת בארה"ב עקב "הונאת מעקב מיקום" באנדרואיד

מחוז קולומביה ושלוש מדינות הגישה תביעה נגד ענקית הטכנולוגיה על ​​הונאת צרכנים, לכאורה, ובגין מה שלדבריהם הוא נוהל מעקב מיקום מטעה, הפולש לפרטיות המשתמש

תשלם 29.5 מיליון דולר עקב הטעיה בנוגע למעקב המיקום. גוגל. עיבוד ממוחשב.

מחוז קולומביה ושלוש מדינות ארה"ב – טקסס, וושינגטון ואינדיאנה – תובעים את גוגל על ​​הונאת צרכנים, לכאורה, ופלישה לפרטיותם, מכיוון שלטענת התביעה, כמעט בלתי אפשרי עבור המשתמשים למנוע מהחברה מעקב אחרי מיקומם.

לדברי רויטרס, במסגרת התביעה, שהוגשה אתמול (ב') בבית משפט במחוז קולומביה, טוען התובע הכללי של וושינגטון, קארל רסין, שגוגל הונתה צרכנים באופן "שיטתי" לגבי האופן שבו היא מחילה מעקב אחרי המיקום שלהם, ומשתמשת בנתוניהם אלו, שאותם היא אוספת. רסין גם גורס כי ענקית החיפוש הטעתה משתמשים להאמין שהם יכולים לשלוט במידע שהיא אוספת עליהם, לשווא.

"יכולת חסרת תקדים לפקח על חיי היומיום של הצרכנים"

"במציאות, צרכנים שמשתמשים במוצרי גוגל אינם יכולים למנוע מגוגל לאסוף, לאחסן ולהרוויח מהמיקום שלהם", נכתב בלשון התביעה. לגוגל יש "יכולת חסרת תקדים לפקח על חיי היומיום של הצרכנים", המשיכו התובעים ופירטו את הסיבה לפעולה המשפטית האחרונה.

לדבריהם, בפועל הענקית ממאונטיין וויו למעשה הופכת את היציאה ממצב מעקב המיקום המובנית במערכת לבלתי אפשרית הלכה למעשה. "גוגל מטעה את הצרכנים להאמין ששינוי חשבונות והגדרת המכשירים שלהם יאפשרו ללקוחות להגן על הפרטיות והשליטה שלהם, ולהגביל את הגישה לחברה", אמר משרד התובע הכללי של וושינגטון די.סי בהצהרה. אלא שלדברי המשרד, גוגל "ממשיכה לרחרח באופן שיטתי אחר לקוחות ולהרוויח מנתוני לקוחות", כך נכתב בהצהרה, שהגדירה את הנוהג הזה כ"הפרה ברורה של פרטיות הלקוחות".

גם קן פקסטון, התובע הכללי של טקסס, האשים את גוגל בהנחייה שגויה של הלקוחות ובהמשך נוהג של מעקב אחר מיקומם, וזאת, לדבריו, למרות מאמצי המשתמשים למנוע זאת.

לגוגל יש הגדרה של "היסטוריית מיקומים" שמבשרת למשתמשים שאם הם מכבים אותה, "המקומות שבהם ביקרת כבר לא נשמרים", כך סיפר פקסטון. "עם זאת", הרחיב התובע הכללי של טקסס, גוגל "ממשיכה לעקוב אחר מיקומו של המשתמש באמצעות הגדרה ושיטות אחרות שאינן מדווחות כראוי".

נתוני המיקום מגבירים את הצלחת תחום הפרסום שלה. גוגל.

נתוני המיקום מגבירים את הצלחת תחום הפרסום שלה. גוגל. צילום: BigStock

כ-150 מיליארד ד' בהכנסות מפרסום – חלקם בזכות נתוני מיקום

התובע הכללי של מדינת וושינגטון, בוב פרגוסון, אמר שב-2020 גוגל הרוויחה כמעט 150 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום. "נתוני מיקום חשובים לעסקי הפרסום של גוגל, ולכן יש לה תמריץ פיננסי לשכנע משתמשים לא למנוע גישה לנתונים אלה", נכתב בהצהרה מטעם פרגוסון.

לפי סוכנות הידיעות AP, על אף שעמוד התמיכה של גוגל בנושא קובע שכל משתמש יכול לכבות את היסטוריית המיקומים שלו בכל עת ושכשהיסטוריית המיקומים כבויה, המיקום שלו כבר לא מאוחסן – זה אינו המצב לאשורו. אפילו כשהיסטוריית המיקומים מושהית, חלק מהאפליקציות של גוגל מאחסנות באופן אוטומטי נתוני מיקום עם חותמת זמן, למעשה בלי אישור המשתמשים.

ב-AP המשיכו וציינו כי "שירותי גוגל רבים, הן במכשירי אנדרואיד והן ב-iPhone, מאחסנים את נתוני המיקום שלכם, גם אם השתמשתם בהגדרת פרטיות שאומרת שהיא תמנע מגוגל לעשות זאת".

דובר גוגל, חוסה קסטנדה, אמר בתגובה למהלך ל-The Verge כי "התובעים האלה מגישים תיקים על סמך טענות לא מדויקות ודיעות מיושנות לגבי הגדרה במערכת שלנו. אנו תמיד בונים תכונות פרטיות במוצרים שלנו, ומספקים שליטה חזקה על נתוני מיקום. נגן על עצמנו כמיטב יכולתנו ונתקן כל חריגה שהתרחשה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    האם תוכן הכתבה הועבר לידי העורך הראשי מר קונפורטס והעורך והעורך מר הלפרין לאור המאמרים שלהם? זאת רמיסת הפרטיות למטרות בצע כסף, לא לשמירת בטחון הציבור ומניעת הפצת מגיפה, ואולי רק אלוהים יודע למי היא מוכרת את המידע.

אירועים קרובים