ימים ספורים לאחר רכישתה, עובדי אקטיוויז'ן בליזארד התאגדו

עובדי ראוון סופטוור, סטודיו למשחקי וידיאו שבבעלות אקטיוויז'ן בליזארד, הקימו איגוד עובדים, שמהווה לדברי מומחים אבן דרך חשובה בתעשייה שכמעט אין בה איגודי עובדים, בייחוד על רקע רכישתה בידי מיקרוסופט

עובדי ראוון סופטוור המתאגדים יצרו את סידרת המשחקים הפופולרית Call of Duty.

ימים ספורים לאחר הודעת מיקרוסופט על רכישת הענק של חברת הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד תמורת 70 מיליארד דולר, הודיעו עובדי ראוון סופטוור (Raven Software), סטודיו למשחקי וידיאו שבבעלות אקטיוויז'ן בליזארד, על הקמת איגוד עובדים. כמה עשרות עובדים בסטודיו, שאחראי על סידרת המשחקים הפופולרית Call of Duty, הצביעו בעד הקמת האיגוד.

האיגוד שהוקם אמנם מהווה חלק קטן מסך 10,000 העובדים של אקטיוויז'ן בליזארד, אבל לדברי מומחים, יש לכך משמעות גדולה על רקע הרכישה של מיקרוסופט, בייחוד בתעשייה שאין בה איגודי עובדים. ההתאגדות מסמנת לדבריהם תחילה של מגמה, שלפיה אנשים רוצים להישמע במקום העבודה שלהם.

לפני שבועות ספורים הפגינו כמה עשרות עובדים של ראוון במחאה על פיטוריהם של עובדי חוזה, שלטענתם היו לא הוגנים.

בהצהרה שפרסמו העובדים שהתאגדו, הם מסרו כי "אנו רוצים לראות שינויים שמשקפים את הרצונות והצרכים הן של קהילת הגיימינג והן של העובדים שיוצרים את המוצרים הנפלאים האלה".

האיגוד של ברית עובדי המשחקים, כפי שהוא נקרא, יהיה הראשון בחברת גיימינג נסחרת, והשני בתעשיית המשחקים בארה"ב, ויהווה חלק מאיגוד עובדי התקשות של אמריקה, האיגוד הגדול ביותר בארה"ב בתעשיית המדיה.

ניסיון ההתאגדות מגיע בסופה של שנה סוערת עבור אקטיוויז'ן בליזארד, שבמהלכה היא נתבעה על ידי מחלקת התעסוקה והדיור ההוגנים של קליפורניה לאחר חקירה שנמשכה שנתיים ומצאה מקרים לכאורה של הטרדה, אפליה ותרבות רעילה במקום העבודה.

דובר של אקטיוויז'ן בליזארד אמר בתגובה, כי החברה בוחנת בקפידה את בקשת ההתאגדות, והוסיף, כי החברה "מכבדת את זכויותיהם החוקיות של כל העובדים להחליט אם להצטרף לאיגוד או לא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים