מנכ"ל Airbnb עובר לגור רק ב-Airbnb

בריאן צ'סקי בישר שימשיך לעבוד מרחוק, לנוכח גל הקורונה האחרון, ויעשה זאת מדירת Airbnb שכורה שבה יחיה, ושאותה יחליף כל שבועיים ● הסיבה - כדי לבחון שהות לטווח ארוך בנכסים, עקב צמיחה של 20% במגמה זו

סוגר את היצע האירוח בסין. מנכ"ל Airbnb, בריאן צ'סקי. עיבוד ממוחשב.

המייסד והמנכ"ל המשותף של Airbnb, בריאן צ'סקי, בישר באחרונה לעוקביו בטוויטר כי החליט לגור בתקופה הנוכחית רק בדירות Airbnb. בהתייחסו לדרכים המשתנות של עשיית עסקים ועבודה מרחוק לנוכח מגיפת הקורונה, אמר צ'סקי: "מהיום אני אגור ב-Airbnb. אני אשאר בעיירה או עיר אחרת כל שבועיים. הבית שלי יהיה עכשיו Airbnb איפשהו".

נראה כי מנכ"ל Airbnb – הנחשבת כאחת מסיפורי ההצלחה המובילים של כלכלת השיתוף ומוגדרת כ"פלטפורמת הלינה הגדולה בעולם, אבל שאין בבעלותה אפילו בית אחד" – קיבל החלטה בהתאם לסלוגן הזה, וברוח הזמן המשתנה והלא ממש ברורה.

צ'סקי המשיך וציין בציוצו: "אני באטלנטה השבוע", אך הרגיע: "אחזור לסן פרנסיסקו לעתים קרובות".

מגמה מתפרצת חדשה – לינה לטווח ארוך

המנכ"ל גם התייחס להיגיון שמאחורי החלטתו זו והסביר: "למה אני עושה את זה? אני חושב שהמגיפה יצרה את השינוי הגדול ביותר בנסיעות מאז הופעת הטיסה המסחרית. לראשונה, מיליוני אנשים יכולים לחיות בכל מקום. עבודה מרחוק שחררה אנשים רבים מהצורך להיות במשרד כל יום. אנחנו רואים את זה בנתונים שלנו. מיולי עד ספטמבר, אחד מכל חמישה לילות שהוזמנו ב-Airbnb היו לשהייה של חודש או יותר, וכמעט מחצית מהלילות שהוזמנו היו לשהייה של שבוע או יותר. בשנה שעברה, 100,000 אורחי Airbnb נשארו שלושה חודשים, או הזמינו שהות ארוכה יותר", כך דיווחה סוכנות בלומברג. לדברי צ'סקי הוא עובר להתגורר בדירות הפלטפורמה כדי לבחון את השהייה הארוכה ואת שלל ההיבטים שלה שאולי עדיין לא הופנמו במלואם בחברה.

ואכן, השינוי במצב הקיים הצמיח את המגמה של שהות לטווח ארוך במקומות אליהם מגיעים תיירים, או אולי גם כשמתבודדים נדרשים לצאת מבתיהם לדירת Airbnb סמוכה למשך פרקי זמן לא קצרים.

Airbnb – שנפגעה כמו כל חברות התיירות בתחילת הקורונה, ושהשוק הראשוני מהמגיפה חיסל 80% מהעסקים שלה – התאוששה במהלך הקיץ בחצי הכדור הצפוני. הערכת השווי שלה חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר ועלתה על ציפיות השוק. לדברי ההנהלה, הגמישות המיושמת על ידי רוב החברות תמשיך להתקיים לאחר המגיפה, לכן, שוק השכירות לטווח ארוך אמור להמשיך ולהתרחב בשנים הקרובות, ונראה ש-Airbnb, כמו גם צ'סקי עצמו, נערכים לקראת המצב החדש ומתכוננים להפיק גם ממנו את המיטב, עד כמה שניתן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים