בלעדי

"נגייס עוד 500 עובדים השנה"

כך אמר אורסטה דונזלה, סמנכ"ל בכיר ב-KLA, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים ● "היקף הייצוא של מכונות החברה שפותחו ויוצרו בישראל, עולה על מיליארד דולר בשנה", סיפר

אורסטה דונזלה, סמנכ"ל בכיר ב-KLA.

"ב-2021 גייסנו בישראל כ-500 עובדים חדשים, והשנה נגייס עובדים בהיקף דומה ונגדיל את שטח המשרדים שלנו ב-1,500 מ"ר. אנו משיקים בימים אלה חדר נקי חדש, בגודל 2,500 מ"ר. היקף הייצוא של מכונות החברה שפותחו ויוצרו בישראל עולה על מיליארד דולר בשנה. השקענו בשנים האחרונות רבות במו"פ בישראל, וכך נמשיך לעשות גם בעתיד", אמר אורסטה דונזלה, סמנכ"ל בכיר ב-KLA, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים.

KLA פועלת בתהליכי בקרה ומדידה לשוק המוליכים-למחצה, והשנה פילסה את דרכה לרשימת Fortune 500. היא הוקמה על ידי קן לוי (Ken Levy Association) ב-1975, והוא אף עמד בראשה עד 1999. החברה התמזגה ב-1997 עם Tencor והפכה למובילה בתחומי בדיקת תהליך ייצור השבבים. לוי, שהקים ב-1986 את KLA ישראל, זכה השנה בפרס מפעל חיים בתעשייה מהתאחדות התעשיינים.

גידול של 70% ברווחים לעומת 2020

החברה שינתה את מסלולה המסורתי ב-2018, כשרכשה את אורבוטק הישראלית, הפונה לשווקים אחרים, ב-3.4 מיליארד דולר.

"לפני חמש שנים החלטנו להרחיב את היצע המוצרים ולהגיע לשווקים חדשים – ואורבוטק נמצאה השותפה המושלמת לכך" סיפר דונזלה, שעדכן כי כיום מונה החברה כ-1,600 עובדים, במגדל העמק וביבנה – שם יש פעילות מו"פ וייצור, שיווק ושירותים.

אורבוטק, הוותיקה אף היא, הוקמה ב-1981 ומפתחת טכנולוגיות לשימוש בתהליכי הייצור של המוצרים בעולם האלקטרוניקה ובתעשיות נלוות. כך, טכנולוגיות של אורבוטק "נגעו" במרבית המכשירים האלקטרוניים המיוצרים בעולם. ב-2014 אורבוטק רכשה את SPTS הבריטית, כדי להיכנס לשוק המארזים המתקדמים לשבבים, מה שהיה אחד המניעים לרכישתה.

"בחלוף שלוש שנים, התחזיות שלנו לצמיחה בשל הרכישה התממשו מעבר למצופה", אמר דונזלה.

KLA, הנסחרת בנאסד"ק, דיווחה על רווח של 2.08 מיליארד דולר ל-2021 – גידול של 70% לעומת 2020. הכנסותיה – בסך 6.92 מיליארד דולר – משקפות גידול שנתי של 20% בקירוב. אורבוטק היא החברה הגדולה ביותר ש-KLA רכשה.

דונזלה, מהנדס אלקטרוניקה שמקורו באיטליה, שימש סמנכ"ל השיווק בחברה, וכיום עומד בראש קבוצת EPC (ר"ת Electronics, Packaging & Components), שהוקמה ב-2020. "המשימה למיזוג אורבוטק הייתה מאתגרת מכל מה שידענו", אמר, "כי היא החברה הגדולה ביותר בקבוצה, ולה שלוש חטיבות מוצר שונות".

אי ודאות לצד גידול בעולם השבבים

מאז פרוץ הקורונה הביקושים בשוק המוליכים למחצה עלו בצורה ניכרת. השוק, שהיקפו עמד על 425 מיליארד דולר ב-2020, צפוי כמעט להכפיל את עצמו ולהגיע ל-803 מיליארד ב-2028.

"אנו חיים בתקופת אי-וודאות", אמר דונזלה בראיון. "זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה של המוליכים למחצה, בה יש מגמת התפתחות בשווקים רבים ומגוונים במקביל: שוק הנהיגה האוטונומית והמכונית החשמלית; דור 5 והתשתיות; התפתחות הדטה סנטרים והמעבר לענן; טכנולוגיות IoT ו-AI, ועוד. הקורונה השלימה את המעבר לעידן הדיגיטלי, הדטה הפך למטבע בעל הערך הגבוה ביותר. האיסוף, אחסון, ניתוח והעברת נתונים – טמון בתעשיית המוליכים למחצה. אנחנו נמצאים כעת בתהליך של שינוי ארוך שנים, שיתאפיין בצמיחה מהירה".

לדבריו, "האופן שבו הקורונה השפיעה על העולם הפתיע את התעשייה והוביל לחוסר איזון בין הביקוש לזמינות השבבים בשוק. זה לא פשוט. גם אנחנו תלויים בספקים וחייבים לוודא אספקה סדירה של כל  הרכיבים. קשה לחזות מתי השוק יחזור לאיזון, אני מניח שזה לא יקרה השנה".

"המוצרים של KLA ואורבוטק תורמים לשווקים הבינלאומיים ומשפיעים על כל תעשיית האלקטרוניקה, מטלפונים ניידים, דרך טלוויזיות ועד המכונית האוטונומית", סיכם דונזלה. בשוק הרכב, למשל, אנו מפתחים ציוד שמתאים לאלקטרוניקה של הרכב, במטרה להבטיח שהרכיבים בו יהיו באיכות הגבוהה ביותר, עם חיזוי בעיות עתידיות באמינות של השבב, מרגע שיוטמע במכונית. זאת, כדי למנוע מצב של החזרה (ריקול) שעלותה ליצרניות הרכב יקרה מאד, ובעיקר – כדי לשמור על בטיחות הנוסעים. אנחנו נמצאים בנקודת שינוי עבור תעשיית האלקטרוניקה. זוהי נקודת הזמן הטובה ביותר לדור הצעיר להצטרף לתעשייה המשנה את העולם, יום יום, בדיוק כפי שאני עשיתי לפני 29 שנים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א - עובד אורבוטק לשעבר

    אורבוטק לא הוקמה ב 81. בשנות ה 90 היה מיזוג של אורבוט ואופטרוטק, ורק אז הופיע השם אורבוטק

אירועים קרובים