אמזון לא מוותרת על הודו: הגישה שוב תביעה נגד פיוצ'ר גרופ

בית המשפט בהודו דחה בשבוע שעבר את בקשת פיוצ'ר ריטייל להכריז על הליכי בוררות עם שותפתה אמזון, בשל רצונה להתמזג עם המתחרה - ענקית הקמעונאות ההודית, ריליינס ריטייל ● אמזון ממשיכה ללחוץ שלא לאשר את העסקה

שתי ענקיות הקמעונאות במאבק משפטי בהודו. אמזון Vs ריליינס אינדסטריז.

ענקית המסחר האלקטרוני האמריקנית, אמזון, ביקשה מהרגולטור האמון על תחום ההגבלים העסקיים בהודו, ה-CCI (ר"ת Competition Commission of India), לבטל את הרישיון למכירת הנכסים הקמעונאיים של פיוצ'ר ריטייל (Future Retail), שבבעלות פיוצ'ר גרופ (Future Group) לתאגיד הקמעונאי ההודי ריליאנס אינדסטריז (Reliance) תמורת 3.4 מיליארד דולר.

הסיבה לעתירה המוקדמת יותר, לפי אמזון, הייתה שהמכירה הושגה באופן לא חוקי, בגין הפרת צו התליית ההסכם. לדברי הענקית מסיאטל, אישור ההסכם נחשב כפסול משפטי, מאחר שהבוררות עדיין בתוקף.

מדובר למעשה בסכסוך בין שתי ענקיות ובעליהן הדומיננטיים – אמזון שבבעלות ג'ף בזוס, וריליינס אינדסטריז, שבבעלותו של האיש העשיר בהודו, איל העסקים, מוקש אמבאני. ריליינס אינדסטריז היא אימפריית העסקים של אמבאני בהודו, ולמעשה הקמעונאית ההודית פיוצ'ר ריטייל עתידה להתמזג עם חברת הבת שלה, ריליינס ריטייל – שתיהן עוסקות בקמעונאות כמובן.

בעצם המאבק הוא על הכיס שלו. הצרכן ההודי. אילוסטרציה.

בעצם המאבק הוא על הכיס שלו. הצרכן ההודי. אילוסטרציה. צילום: BigStock

שתי תלונות חדשות בהודו

אלא שבית המשפט בהודו דחה ביום ג' שעבר את בקשתה של פיוצ'ר ריטייל להכריז על המשך הליכי בוררות מול אמזון, שהיא שותפתה בהודו ושכמובן מתנגדת למיזוג שעל הכוונת. החלטת הרגולטור הזו פגעה למעשה בניסיונותיה של ענקית המסחר האלקטרוני מארה"ב לחסום את מכירת הנכסים הקמעונאיים של פיוצ'ר למובילת השוק ההודית ריליינס אינדסטריז.

כעת מדווחת סוכנות רויטרס, בהתבסס על ארבעה מקורות אנונימיים, כי אמזון לא מוותרת על הודו, ולמעשה על הכיס של הצרכנים בה, והגישה תביעות משפטיות חדשות בסכסוך הממושך שלה עם הקמעונאית ההודית פיוצ'ר גרופ, לאחר שסוכנות ההגבלים העסקיים הלאומית השעתה עסקה משנת 2019 בין שני הצדדים, מה שהוביל לעצירת הבוררות שלהם.

על פי דיווח זה, במוצאי שבת האחרונה, אמזון הגישה ערעור על החלטת ההשעיה של CCI לבית הדין הלאומי לערעורים של חוק החברות בהודו, כך לדברי שניים מהמקורות.

רויטרס ציינה כי "בנפרד, אמרו שני מקורות נוספים, שאמזון גם הגישה ערעור לבית המשפט העליון נגד החלטת בית המשפט בדלהי, שבה אמרו שופטים בשבוע שעבר שהליכי הבוררות של פיוצ'ר ואמזון חייבים להיוותר במצב המתנה עד ה-1 בפברואר, לאור השעיית ההגבלים העסקיים של העסקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים