בהשפעת הצלחת הקריפטו: פייפאל שוקלת השקת מטבע יציב משלה

הכוונה היא למטבע מבוזר, שמחירו צמוד לשער חליפין קבוע, לרוב של כסף מסורתי (פיאט) ● במקרה המסוים, על פי הדיווחים, החברה תכנה את הקריפטו שלה PayPal Coin והוא ישמש לביצוע עסקאות אונליין בצמוד לדולר

פייפאל.

שוק מטבעות הקריפטו כבר מזמן אינו ניסיוני ושולי אלא כזה שהצליח להפוך למציאותי ולשימושי במיוחד. במסגרתו קבע הבטקוין לפני מספר חודשים שיא היסטורי בערכו, ולמרות שהשוק הזה מאוד תנודתי, הוא גם מאפשר למשקיעים נבונים, שיש להם גם לא מעט מזל, להרוויח הרבה כסף.

לנוכח ההצלחה הזו, גם ספקית שירותי התשלומים המפורסמת פייפאל (PayPal) רוצה להתרחב לתחום הקריפטו, ולפי הדיווחים היא נמצא בשלבי תכנון להשקת מטבע יציב (סטייבלקוין – Stablecoin) משלה, שככל הנראה יקרא PayPal Coin ואמור להיות צמוד לדולר האמריקני. פייפאל אישרה את כוונותיה אלו לבלומברג, לאחר שזוהו הרמזים הראשונים לשינוי, כמו גם לוגו המטבע, בקוד האפליקציה.

מה זה סטייבלקוין ומה הוא תורם למשקיעים?

מטבע יציב הוא מטבע מבוזר שמחירו תוכנן להיות צמוד לשער חליפין קבוע של כסף פיאט(לרוב דולר), של מתכת יקרה או של כלי פיננסי אחר. מטבע שכזה לרוב מגובה דרך חברה או ארגון. הסטיטיבלקוין מונפק ביחס אחד לאחד למטבע המסורתי המגבה אותו ונחשב לפחות "ריסקי" ממטבעות קריפטוגרפיים סטנדרטיים, כמו למשל הביטקוין. בעזרת סטייבלקוין, הסוחרים יכולים להמיר את המטבעות הדיגיטליים שבבעלותם למטבע עם ערך יציב יותר ולחזור אל המטסע היציב, וזאת מבלי להצטרך להוציא את כספם משוק המטבעות הדיגיטליים. כמו כן, בעלי עסקים ומשתמשים המעוניינים לעשות שימוש במטבעות וירטואליים כאמצעי תשלום והעברות כספים, יוכלו לתמחר את המוצרים, להעביר כספים, ולשלוח או לקבל תשלומים בעזרת הסטייבלקוין.

על פי הדיווחים, בארה"ב כבר ניתן לקנות כמה סוגים של מטבעות קריפטו באמצעות אפליקציית PayPal, כשכרגע מדובר בביטקוין, ביטקוין קאש, את'ריום ו-ליטקוין.

מבוקש יותר ויותר עקב הצלחתו. קריפטו.

מבוקש יותר ויותר עקב הצלחתו. קריפטו. צילום: BigStock

רמזים בקוד היישום ב-iOS

מי שחשף את הכיוון החדש של פייפאל הוא סטיב מוסר, מפתח שנתקל בממצאים בקוד האפליקציה בגרסת ה-iOS, שם ספקית שירותי התשלום מתייחסת להצעות קריפטו שלה, שנראה ככאלו שכבר עובדות כעת. הוא לא רק מצא אזכורים ל-Neo-Coin, שהוא די נפוץ, במיוחד בסין, אלא גם לוגו לפיתוח פנימי שנקרא כנראה PayPal Coin.

"אנחנו בוחנים מטבע יציב; אם ננסה להתקדם, וכשנעשה זאת, נעבוד כמובן בשיתוף פעולה הדוק עם הרגולטורים הרלוונטיים", אישר את החשדות חוסה פרננדס דה פונטה, סגן נשיא בכיר ב-PayPal למטבעות קריפטוגרפיים ומטבעות דיגיטליים לבלומברג.

לדברי פרננדס דה פונטה, כיום אין מטבע יציב המתאים באופן אידיאלי לעסקאות תשלום, כך שה-PayPal Coin המפותח כעת עשוי להיות התשובה של ענקית התשלומים אונליין לאתגרים מבחינת מדרגיות ואבטחה.

בנוגע ללוגו שהופיע בקוד האפליקציה, כך על פי בלומברג, זה נוצר כחלק מהאקתון פנימי, והוא עדיין אינו הגרסה הסופית והרשמית שבה בחרה החברה. עוד דיווח בלומברג, כי ה-PayPal Coin צפוי להתמודד עם תחרות נוספת – למשל עם מטבע ה-דיים (Diem, שכונה בתחילת דרכו ליברה), שמייסד מטא, מארק צוקרברג, מעוניין להוציא, או עם ענקית כרטיסי האשראי ויזה, שלפי הדיווחים התנסתה גם היא בתשלומים באמצעות מטבעות יציבים ברשת שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים