האקרים איראנים תקפו בישראל ביום השנה להתנקשות בסולימאני

ההאקרים פרצו הלילה לאתר הג'רוזלם פוסט ולחשבון הטוויטר של מעריב ● הבוקר (ב'), אלפי ישראלים קיבלו הודעות SMS שנשלחו, לכאורה, מגורמים באיראן, במטרה לעורר זעם נגד הממשלה

קאסם סולימאני.

האקרים איראניים ציינו את יום השנה השני להתנקשות בגנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, שחל היום (ב'), ותקפו בסייבר אמצעי תקשורת ישראליים. ההאקרים פרצו הלילה לאתר של העיתון ג'רוזלם פוסט ולחשבון הטוויטר של העיתון מעריב, ששניהם נמצאים בבעלותו של איש העסקים אלי עזור. בינתיים נפתרה הבעיה באתר של העיתון בשפה האנגלית והוא שב לאוויר כסדרו.

הפצחנים העלו לעמוד הבית של הג'רוזלם פוסט איור של סולימאני, עם קליע שיורה מתוך טבעת אייקונית שאותה הוא נהג לענוד. עוד באיור מתוארת שריפה (מדומיינת) של הכור הגרעיני בדימונה. לאיור צורף כיתוב תמונה באנגלית עילגת: We are close to you where you do not think about it (אנחנו קרובים אליכם היכן שאתם אכן חושבים על זה).

חוקרי צ'ק פוינט ציינו כי מדובר בקמפיין שמטרתו לעורר רעש ולהסב תשומת לב, "ובעיקר לייצר תחושת נרדפות בציבור".

כאמור, גם חשבון הטוויטר של מעריב נפרץ על ידי אותם האקרים.

בג'רוזלם פוסט אישרו את דבר הפריצה וכתבו בטוויטר כי "אנחנו פועלים לפתרון הבעיה ומודים לקוראים על הסבלנות וההבנה". ממעריב נמסר כי "אתר מעריב חווה הלילה מתקפת סייבר, שפגעה גם באתר הג'רוזלם פוסט, ובמהלכה שובשה הגלישה. האתר שב הבוקר לפעילות רגילה. עם גולשינו הסליחה. אנחנו מתחייבים להמשיך להביא לכם את כל הידיעות החשובות והמעניינות של היום".

עוד דווח הבוקר כי ישראלים רבים קיבלו הודעות בווטסאפ שנשלחו, לכאורה, מגורמים באיראן. על פי חוקרי צ'ק פוינט, מדובר בקמפיין תודעה של גורמים פרו-איראנים, שיושבים בתימן. ההודעות כללו מסרים שמטרתם לעורר זעם חברתי נגד הממשלה בישראל, כגון "תושבי הארץ מחכים לירידת מחירים".

סולימאני חוסל היום לפני שנתיים – ב-3 בינואר 2020 – על ידי צבא ארצות הברית, בתקיפה אווירית על שיירת מכוניות שיצאה מנמל התעופה בבגדד. דונלד טראמפ, אז נשיא ארצות הברית, הוא שהורה על ההתנקשות, כתגובה למסע מתקפות שכוונו נגד יעדים אמריקניים בעירק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים