נס העלתה לאוויר את מערכת החיוב והגבייה בעיריית תל אביב; היקף הפרויקט: 80 מיליון שקלים

המערכת מבוססת על פתרון מגזרי של סאפ, ולצידה הוטמעו כלי דוקומנטום לניהול כלל המסמכים ● המערכת מטפלת ב-280 אלף חשבונות וב-3 מיליארד שקלים ● אבי קטקו, מנמ"ר עיריית תל אביב: "בהמשך נוסיף עוד חיובים לאלה של ארנונה ומים"

עיריית תל אביב-יפו השלימה לאחרונה את פרויקט הקמת מערכת מחו"ג – חיוב וגבייה של ארנונה ומים למגורים ולעסקים בעיר. הפרויקט, מבוסס סאפ, ארך כשנתיים וחצי. הוא בוצע על ידי נס טכנולוגיות בשיתוף עובדים בעירייה, החל מהיישום והפיתוח, המוצרים, התשתיות, בדיקות האיכות, ההדרכה וההטמעות. היקפו הכספי לא הותר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ב-80 מיליון שקלים.

מדובר בפרויקט מיחשוב מהגדולים מסוגו ברשויות המוניציפליות, והוא מהווה חלק ממערכת הגבייה המרכזית של העירייה. המערכת מבוססת על פתרון מגזרי של סאפ (Industrial Solution Utility), שתומך בכלל התהליכים העירוניים הנדרשים לתהליכי חיוב וגבייה. עוד הוטמעו כלי דוקומנטום לניהול כלל המסמכים המלווים את תהליכי העבודה העירוניים. המערכת החדשה מטפלת בעשרות תהליכי העבודה הקיימים בעירייה בתחום הארנונה, ביניהם טיפול בתושבים, הנחות אישיות ונכסיות, כניסה ויציאה מנכס, חיוב וגבייה, אכיפה, אישורים לטאבו, ועדות ערר, הצטרפות להוראות קבע ועוד. למעשה, כבר בחודש שעבר החלו בתי אב ובעלי עסקים בתל אביב לקבל חיובים חודשיים או שנתיים של ארנונה ומים באמצעות המערכת החדשה. המערכת משרתת 600 לקוחות באופן ישיר ועוד כ-300 משתמשים עקיפים.

לדברי אבי קטקו, מנמ"ר עיריית תל אביב, "בהמשך נוסיף עוד חיובים". המטרה היא, הסביר, "יצירת מערכת גבייה מרכזית אחת".  קטקו ציין, כי במערכת הושקעו 60-80 שנות אדם ועשרות אלפי שעות הדרכה. לדבריו, 280 אלף חשבונות מנוהלים באמצעותה, והיא מטפלת ב-3 מיליארד שקלים. "נוצר שיתוף פעולה פורה ומוצלח, שבאמצעותו ממומש חזון העירייה של שירות מתקדם לתושבי העיר", ציין קטקו.

אפי קוטק, נשיא נס ישראל, אמר, כי "מחו"ג הוא אחד מפרויקטי הדגל שלנו, ראשון מסוגו, אשר יצעיד את עיריית תל אביב לקדמת הטכנולוגיה. זהו פרויקט מורכב. הבאנו לפרויקט את הפן הטכנולוגי והעירייה הביאה את הפן העסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים