"הגיע הזמן ליותר חוויות דיגיטליות בחנויות – ולהפחתת מספר העובדים"

כך אמר אור המאירי, מנהל חדשנות טכנולוגית בפרוקטר אנד גמבל, במסגרת פאנל שעסק בטרנדים הטכנולוגיים שצפויים בעולם הקמעונאות ב-2022

אור המאירי, מנהל חדשנות טכנולוגית בפרוקטר אנד גמבל.

"אחד הטרנדים שכדאי לקמעונאים להצטרף אליהם הוא להשקיע ולהעצים את החנויות הפיזיות, להציע בהן ללקוחות חוויות דיגיטליות חדשות ולהפחית את כמות העובדים בהן", כך אמר אור המאירי, מנהל חדשנות טכנולוגית בפרוקטר אנד גמבל.

המאירי אמר את הדברים במסגרת פאנל שנערך כחלק מכנס Retail Fest של אנשים ומחשבים, שעסק בטרנדים הטכנולוגיים הצפויים בעולם הקמעונאות ב-2022. את הפאנל הנחתה עינת בן משה, מנהלת החדשנות בקבוצת איראני. הכנס כולו התקיים באחרונה ב-Be All בתל אביב.

אחד מאותם טרנדים, שלא לומר אתגרים, הוא אתגר לא חדש, אבל כזה שמתפתח בקצב מסחרר כל הזמן: אתגר האבטחה. לדברי המאירי, "אתגר האבטחה של הקמעונאי הוא עצום, יש בלי סוף דברים שהוא צריך להגן עליהם, וזה מאוד מורכב. הוא לא צריך לעשות את זה לבד, אלא עם מומחים בתחום".

שקד שפק, מנהל טכנולוגיות ריטייל וייצור במיקרוסופט בישראל.

שקד שפק, מנהל טכנולוגיות ריטייל וייצור במיקרוסופט בישראל. צילום: ניב קנטור

"המידע הוא הדבר הכי חשוב בעולם – באופליין יותר מאשר באונליין. הוא זה שמאפשר לארגונים לשפר את חוויית הלקוח ולהגדיל את השורה התחתונה. כדי לעשות זאת, הם צריכים למצוא את המידע מה הלקוחות רוצים ובמה הם משתמשים, וזה מתאפשר בצורה הכי טובה עם האמצעים הטכנולוגיים. זאת היא הסיבה שאנחנו רואים הרבה סטארט-אפים שעוזרים להשיג את המידע הזה", ציין שקד שפק, מנהל טכנולוגיות ריטייל וייצור במיקרוסופט בישראל.

הוא הצביע על שני טרנדים בעולם הקמעונאות: הסושיאל קומרס ובעיקר הלייב קומרס – רכישה תוך כדי מעורבות של הלקוח ומגע עמו באמצעות צ'ט או כפתורים שבעזרתם הוא יכול להגיב. לדברי שפק, "יותר ויותר קמעונאים פועלים על מנת לתת חוויה היכן שהלקוח רוצה – וזה בשני הטרנדים האלה. זה מאוד חזק בסין. סקר של מק'ינזי מראה שמעל שני שליש מהסינים השתמשו בשנה האחרונה באמצעי לייב קומרס לביצוע רכישות".

תמיר רוטר, סמנכ"ל לאזורי EMEA ו-APAC בברייט דטה.

תמיר רוטר, סמנכ"ל לאזורי EMEA ו-APAC בברייט דטה. צילום: ניב קנטור

דובר נוסף בפאנל היה תמיר רוטר, סמנכ"ל לאזורי EMEA ו-APAC בברייט דטה. לדבריו, "צריך ללמד את המכונות הרבה מאוד דטה. ארגונים מתלוננים על זה שזה לוקח זמן. יש לנו דטה אינסייטס מוכנים, שאפשר להזין אותם במידע בזמן אמת".

לדבריו, "ארגונים לוקחים מידע מהמון מקורות, ורוצים לאחד אותו לפלטפורמה מרכזית וליצור ממנו תובנות. כדי לעשות את זה, כדאי להם לבצע פיילוטים ולהנגיש את המוצר דרך המרקט פלייס של Azure. כיום לא צריך להיות מדען נתונים כדי לעבוד על הדטה – לימוד המכונה של מיקרוסופט מספק את זה".

הוא העיר בנוסף כי "אחד הטרנדים החזקים הוא החיבור ההולך וגדל בין מה שקורה בחנות הפיזית לאתר האינטרנט של הארגון. כל המידע על המוצרים בחנות הפיזית צריך להיות זמין גם בחנות האינטרנטית".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים