האם אפל מתכננת שבעתיד ה-iPhone יהיה נטול חריץ לכרטיס SIM?

בלוג ברזילאי בשם Blog do iPhone טוען כי בדגמי ה-Pro של ה-iPhone 15 לא יכללו חריצים פיזיים לכרטיסי ה-SIM, והם יהיו תלויים לחלוטין בטכנולוגיית eSIM לקישוריות ● אפשר שהמכשיר יכלול גם תמיכה בשני קווים

תיפטר מה-SIM הפיזי ב-iPhone? אפל. אילוסטרציה.

אפל הציגה את מכשיר הדגל האחרון שלה, ה-iPhone 13, בספטמבר ואת ה-iPhone 14 נקבל רק בעוד חודשים רבים, אבל, יש כבר שמועות ודיווחים המופצים על ה-iPhone 15, שעתיד בכלל להגיע לידינו רק בשנת 2023. על פי מה שמסתמן, ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו תוותר במכשיר הבא-הבא שלה על המגרעת שבה יושב כרטיס ה-SIM הפיזי.

פרסום בבלוג ברזילאי ששמו Blog do iPhone, קובע כי לדגמי ה-Pro של ה-iPhone 15 לא יהיו חריצים פיזיים לכרטיסי SIM, והם יהיו תלויים לחלוטין בטכנולוגיית eSIM לקישוריות.

eSIM הוא שבב המחליף את כרטיס ה-SIM הפיזי, הופך אותו לוירטואלי, ומאפשר לחבר את המכשיר לכל ספקית סלולר, בלי הצורך בהזמנת כרטיסון הפלסטיק לשם כך. הטכנולוגיה הזו כבר מוטמעת מזה שנים במכשירי Apple Watch.

המקור העלום שממנו שאב הבלוג את המידע, גם טוען כי מכשירי ה-iPhone העתידיים הללו יגיעו עם תמיכה כפולה ב-eSIM, שתאפשר למשתמשים לקבל שני קווים בו-זמנית. עם זאת, לא ברור אם גם הדגמים שאינם דגמי ה-PRO יסתמכו גם הם על טכנולוגיית eSIM, או ימשיכו להשתמש בחריצי כרטיסי SIM פיזיים. 

יש להניח כי גם אם אפל אכן תשחרר את המכשיר המדובר בכל דגמיו ללא חריץ לכרטיס ה-SIM, היא לבטח תציע גם גרסה עם חריץ SIM פיזי במדינות שבהן eSIM לא יהיה זמין עדיין.

בנוסף, טיפ אנונימי הודיע ל-MacRumors כי אפל המליצה לספקיות הגדולות בארה"ב להתכונן להשקת סמארטפונים מבוססי eSIM בלבד עד ספטמבר 2022. הדיווח כלל מסמך לגיטימי לכאורה, המתאר את מסגרת הזמן של יוזמה זו, אם כי המסמך אינו מקושר ישירות לא לאפל או למכשירה.

הרעיון שאפל תוותר בעתיד על חריץ כרטיס ה-SIM הגיוני, לנוכח ההתרשמות כי החברה מתקדמת כל העת למכשיר "נקי" ללא יציאות. מאידך, עד 2023 יכולים להתקבל עוד שלל דיווחים סותרים על תוכניות החברה, ומומלץ לא לפתח יתר ציפיות לפני שנקבל לעניין אישור רשמי ממקורות מוסמכים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים