מי אחראי להצלחה של פרויקטים – הצוות או המנהל?

או אולי גם וגם? אילנית פרימן, מזכ''לית PMI - העמותה לניהול פרויקטים בישראל, דיברה על הנושא בכנס השנתי של העמותה

אילנית פרימן, מזכ''לית PMI - העמותה לניהול פרויקטים בישראל.

"כמו בכל תחום, גם בעולם ניהול הפרויקטים נדרש לעבוד עם אנשים. ההצלחה של פרויקט היא לא של המנהל שלו בלבד – כי אם גם של הצוות שאיתו", כך אמרה אילנית פרימן, מזכ"לית PMI – העמותה לניהול פרויקטים בישראל.

פרימן הנחתה את המליאה המרכזית בכנס השנתי של העמותה, שנערך היום (ה'), בהפקת אנשים ומחשבים, באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. היה זה הכנס ה-25 השנתי של העמותה.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

לדברי פרימן, "גם השנה המשכנו לספק סיוע ותמיכה למנהלי פרויקטים, כדי להעצים אותם ברמות האישית והמקצועית. עברנו לפעול במסגרות רבות באמצעי שיתופיות ברשת. יצרנו פעילויות שכוללות תוכן מקצועי, והייתה להן היענות רבה. נמשיך לפעול ליצירת קשרים מקצועיים וחברתיים בין מנהלי הפרויקטים, שמגיעים מתחומים שונים. יש לכך תועלות רבות, ביניהן בהיבט של ההפריות המקצועית והמחשבתית".

משה יונה, מנכ''ל PMI ישראל.

משה יונה, מנכ"ל PMI ישראל. צילום: ניב קנטור

משה יונה, מנכ"ל PMI ישראל, אמר בדבריו באירוע כי "מחזור חיי הפרויקט כולל ארבעה שלבים: ייזום, תכנון, ביצוע ואז סגירה עם בקרה. בשלב הראשון הנהלת הארגון עוסקת הכי הרבה בפרויקט. היוזם מגיע אליה ומשכנע אותה בנחיצותו. ההנהלה בוחנת את השפעתו על הארגון, מאשרת אותו ואז הפרויקט מגיע לשלב הביצוע. הבעיה מתחילה בשלב הסגירה, כי אז יש פחות שימת לב, כי כולם עברו לאתגר הבא. לכן, נדרש מורה נבוכים למשתמש בתחום".

"בעידן האג'ייל עוסקים פחות בבקרת הפרויקט", ציין יונה. "יש לעצור מדי פעם ולבחון האם הביצוע קרוב לתכנון, עם עמידה בלו"ז, תקציב ותכולה. בשלב הסגירה יש לשחרר משאבים בצורה נכונה ומסודרת".

הוא סיים באומרו כי "ארטורו טוסקניני היה אחד המנצחים הדגולים בתקופתו, שנודע לתהילה בעוצמתו, בברק שלו, בתביעתו לשלמות ובאוזן שקשובה לפרטי פרטים. בערוב ימיו פגש אותו עיתונאי והבחין כי הוא לא שבע רצון מהביצוע של התזמורת. כשנשאל על כך השיב טוסקניני שהבחין שחסר נגן, ולכן נגינת התזמורת לא מושלמת. הנמשל הוא שאין כמו מנהל פרויקט כדי להכיר את הפרויקט על כל פרטיו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאורה

    הייתי והיה מאוד מעניין . תודה למנכל ולכל העושים במלאכה.

אירועים קרובים