גוגל לעובדיה: אם לא תתחסנו – תפסידו שכר ותפוטרו

במסמך שהפיצה הנהלת ענקית הטק בין עובדיה, היא דורשת מהם להתחסן, ומתריעה כי מי שלא יעמוד בכך יוצא לחופשה כפויה ללא תשלום ולבסוף יפוטר

גוגל: מי שלא יתחסן - יפוטר. סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל.

במסמך שהפיצה הנהלת גוגל בקרב עובדי החברה, היא דרשה מהם להצהיר עד ה-3 בדצמבר על מצב החיסון שלהם ולהעלות תיעוד המוכיח אותו, או להגיש בקשה לפטור מסיבות רפואיות או של אמונות דתיות. לאחר תאריך זה, מצוין במסמך, החברה תתחיל ליצור קשר עם עובדים שלא דיווחו על מצבם או שאינם מחוסנים וגם עם מי שבקשתם לפטור לא אושרה.

לפי המסמך, העובדים שלא יצייתו למדיניות החיסונים (כלומר יתחסנו, נ.א.) עד ה-18 בינואר יוצאו לחופשה בתשלום ל-30 יום, ולאחר מכן לחופשה כפויה ללא תשלום למשך עד שישה חודשים, שלאחריה – אם גם בתקופה זו לא יתחסנו – תסתיים העסקתם בחברה.

בניגוד לחברות רבות בתעשיית הטק, שדוחות את תוכניות החזרה למשרדים ועוד רבות שמתכננות להציע עבודה גמישה, גוגל דורשת מעובדיה להגיע למשרדים פיזית שלושה ימים בשבוע החל מתחילת השנה הבאה, ונראה שהיא נחושה לאלץ את עובדיה להתחסן.

לפי צו של ממשל ביידן, סוגים מסוימים של משרות, וחברות בארה"ב שיש להן 100 עובדים ויותר צריכות להבטיח שעובדיהן מחוסנים עד ה-18 בינואר, או עוברים בדיקות בצורה סדירה, אבל בית משפט פדרלי פסק על עיכוב הצו.

למרות עיכוב הצו, גוגל דורשת מ-150 אלף עובדיה לדווח על מצב החיסון שלהם במערכות שלה, בלי קשר אם הם מתכננים לחזור למשרד או לא, וציינה כי היא מתכננת לציית לצו של הממשל ואף הדגישה שמבחינתה – בדיקות תכופות סדירות הן לא אלטרנטיבה תקפה לחיסון.

"אנו מצפים שכמעט כל המשרות בגוגל בארה"ב ייכללו בטווח של הצו המינהלי", נכתב במסמך של החברה. "מי שמגיעים למשרדי גוגל חייבים להיות מחוסנים, או להוכיח שהם מתגוררים במקום שמאפשר להם לעבוד בבית או להגיע לאתר החברה".

בהוראות נוספות שהפיצה, מציעה גוגל כמה אפשרויות למי שלא רוצים להתחסן: לבחון אם יש משרות פנויות שאינן דורשות עמידה בצו, או לבקש פטור בשל אמונות דתיות או מצב רפואי, שהחברה תבחן כל אחת מהן בפני עצמה. עובדים שמשרויהן לא נכללות בטווח של הצו המינהלי, שיכולים לבצע את עבודתם מחוץ למשרד – יורשו לעבוד מרחוק באופן קבוע בעתיד הקרוב.

תגובת העובדים

כמה מאות מעובדי ענקית הטק שלא מוכנים לקבל את ההוראות חתמו והפיצו גילוי דעת שמתנגד לדרישות החברה ומאיימים בפנייה לערכאות משפטיות, אבל גוגל מתעקשת כי ייושמו על כל העובדים, גם אלה שעובדים מהבית ומועסקים ישירות או בעקיפין בחוזים ממשלתיים פדרליים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זיו

    הרי כבר נאמר כי פיקוח נפש דוחה שבת, או פיקוח נפש דוחה הכל. מאחר ומדובר פה בפיקוח נפש, לכל דבר ועניין, הרי שזה דוחה את חופש הבחירה העלוב והפתטי של כל אותם מתנגדי חיסונים. ביום שכל המעסיקים בעולם ינהגו כך, ולמתנגדי החיסון לא תהיה פרנסה, זה יביא לסוף אותה התנהגות אגואיסטית אנוכית ומטומטמת המסכנת את כולנו!!!

אירועים קרובים