"הטרנספורמציה הדיגיטלית הגיעה לפתחו של המנכ"ל"

"המסע הדיגיטלי מעצים את חשיבות המנמ''ר, אולם מטיל עליו עוד משימות - למשל, מה מידת הפתיחות שהוא מספק על גבי הפלטפורמות הארגוניות", אמר גואידו פורו, מנהל עסקי לאזור המזרח התיכון בדאסו סיסטמס

גואידו פורו, מנהל עסקי לאזור המזרח התיכון בדאסו סיסטמס.

"על אף שלא כל הארגונים פצחו במסע הדיגיטלי, מדובר בשינוי עמוק, שכבר מזמן איננו רק טכנולוגי, אלא גם עסקי, כלכלי ותרבותי-ארגוני. הטרנספורמציה הדיגיטלית עברה מחדרי הדטה סנטר לחדרי ההנהלות", כך אמר גואידו פורו, מנהל עסקי לאזור המזרח התיכון בדאסו סיסטמס.

פורו ציין בראיון לאנשים ומחשבים כי "שיחות שאנחנו עורכים עם מנהלים טכנולוגיים ועסקיים מעלות שטרנספורמציה דיגיטלית אמיתית לא תקרה רק בשל שדרוג טכני, אלא עקב החיבור עם ההיבטים העסקיים של הארגון. זה מעצים את חשיבות המנמ"ר, אולם מטיל עליו עוד משימות – למשל, מה מידת הפתיחות שהוא מספק על גבי הפלטפורמות הארגוניות. עליו ליצור איזון פתיחות וסגירות, בין הרצון שלאנשי המכירות יהיו כמה שיותר קשרים עם החוץ לאי ויתור על העלאת רמת האבטחה".

לדבריו, "דאסו סיסטמס מעניקה למנמ"ר את שתי היכולות הללו, עם פלטפורמת היישומים שלה, 3DExperience. לכל ארגון נדרשת מידה שונה של פתיחות וסגירות, וכל מנמ"ר יכול לקבוע מה מתאים לארגונו. כמו כן, המערכת מאפשרת יכולת המשכיות בדיגיטל לחלקי הארגון השונים, לפי צרכיהם, וכך היא מפחיתה את רמת התסכול שהייתה קיימת בעבר בארגונים בגלל חוסר הקשר בין גורמים שונים בתוכם. בדרך זו נוצרת שפה ארגונית אחידה לכלל המחלקות השונות. בנוסף, בשל יכולות השיתופיות שבה, הפלטפורמה מעניקה 'עיניים' למנכ"לים".

"תאום וירטואלי"

"כדי לסייע לארגונים להגביר את השיתופיות, לטובת שיפור תהליכים וקיצור זמן ההגעה לשוק לאחר צמצום משכי הפיתוח, יש לממש את תפיסת המושג 'תאום וירטואלי'", הסביר פורו. "מדובר במושג שמניע חדשנות בכל מגזרי התעשייה. מקורו בעולם התעופה, וכיום שאר הענפי התעשייה מבינים את התועלות הטמונות בו. רבים מהפריטים שבהם אנחנו משתמשים מדי יום – ממכוניות ועד לבקבוקי שמפו – נוצרו בעזרת טכנולוגיות אלה".

"דאסו היא אחת מהחברות המובילות בשינוי בעיצוב, פיתוח ותמיכה במוצרים, עם ותק של 40 שנות חדשנות בטכנולוגיה דיגיטלית ברחבי העולם", ציין. "אנחנו מאפשרים לארגונים לקבל עולמות וירטואליים, שמזרזים את הלבלוב התעשייתי ומאפשרים ללקוחות לשלב חדשנות בפתרונותיהם בכל שלב בהתפתחותם. אנחנו מסייעים לארגונים להבטיח שהפיתוח יהיה משולב לחלוטין ושהתהליכים לא ייעשו בדרך לינארית, למשל, מההנדסה לייצור, לתמחור ואז לשיווק – אלא שכל האנשים בפיתוח של השירות החדש ישולבו בו לאורך הדרך".

"תהליך לא ליניארי, אלא כאוטי, אך מבוקר"

פורו נתן כדוגמת את איירבאס. "סייענו לה לבנות תהליך שיתופי שכזה בתחזוקת המטוסים, עם שילוב תהליכי דיגיטל יחד עם המפתחים, שהיו אמונים על הארכיטקטורה", אמר. "בנינו תהליך שאינו לינארי, אלא כאוטי, אך מבוקר. כיום יש בחברת המטוסים 'לופ' דיגיטלי אינסופי, שמסייע בהדמיות במגוון תחומים, כגון חיזוי המועד המיטבי לטיסות הבאות. הכנסת ההדמיות הביאה לחיסכון של 30% בעלויות התהליך. התאום הווירטואלי מסייע גם למעצבים של מטוסי העתיד לבצע הדמיות בטרם פיתוח, והחברות יכולות לראות את המוצר לפני שהוא עולה על קו הייצור. זוהי דוגמה קלאסית לחיבור בין העולם המציאותי לזה הווירטואלי, לטובת קיצור זמני הפיתוח – משלוש שנים ל-8-10 חודשים, ולהוזלת עלויות הייצור של אבות הטיפוס". הוא הוסיף כי "הדמיות של תהליכים מסייעות לארגונים גם בהגנת הסייבר, כי גם הוא, ככל תחום, בנוי מתהליכים".

אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל.

אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל. צילום: טניה זליצ'ונוק

לסיכום אמר פורו כי "דאסו משקיעה רבות בסניף הישראלי, בהובלתו של אלי בויקיס. הסניף המקומי נבנה על בסיס רכישת סטארט-אפ לפני יותר משני עשורים, ומאז הוא רק הולך וגדל. יש לנו בישראל רשת ענפה של שותפים ויותר מ-100 עובדים. על לקוחותינו נמנים ארגונים מתחומי החלל, התעופה, המגזר הביטחוני – התעשייה האווירית ואלביט – וההיי-טק. כמו כן, אנחנו מצויים בקשרים עם חברות סטארט-אפ בתחום, לטובת הזרקת חדשנות – לנו וללקוחות. אותן חברות מסתייעות בפלטפורמה שלנו לקיצור תהליכי פיתוח. כך, למשל, אנחנו עושים דמוקרטיזציה לענן על ידי עריכת הדמיות, שמעניקות תובנות לגבי הדרך הטובה ביותר לנצל את המערך המחשובי הזה ולצמצם את עלויות ה-IT. נמשיך להשקיע בסניף הישראלי, לטובת העמקת האחיזה שלנו בשוק והענקה של יותר היצע לארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים