יוטיוב מציינת היום טריליון צפיות בתכני מיינקראפט

מניין הצפיות העצום מגיע בזכות העניין של אוהדי המשחק מכל רחבי העולם בתכנים המבוססים על חוויותיהם בעולמות הוירטואליים המרובעים-משהו שלו ● הגיימרים מתעדים את משחקיהם ומעלים את התוכן המבוקש לרשת החברתית

טריליון צפיות בתכני מיינקראפט ביוטיוב. צילום מסך מהסרטון שהוקדש להישג

פלטפורמת הזרמות הווידיאו החברתית יוטיוב מציינת היום (ד') טריליון צפיות בתכני המשחק הפופולרי מיינקראפט (Minecraft). בנוסף, הוקם אתר מיוחד המאפשר לחקור את הדטה שמאחורי ציון הדרך החגיגי עבור יוטיוברים בתחום הגיימינג, והתפתחות המשחק לאורך השנים.

הסרטון שהוכן ביוטיוב מיוחד לציון המאורע

כתריסר שנים חלפו מאז שחרורה של גרסת טרום ההפצה הראשונה של הכותר המצליח מיינקראפט – משחק אינדי בסגנון ארגז חול שיצא לאוויר העולם ב-17 במאי 2009.

ב-2014 רכשה מיקרוסופט, בתמורה ל-2.5 מיליארד דולרים, את סטודיו מוג'אנג, שהיה בבעלות המפתח השוודי מרקוס (נוטץ') פרסון, החתום על פיתוחו של המשחק, ובכך הפכה לישות שעומדת מאחורי האפליקציה ושגשוגה.

במיינקראפט, שזכה לאנימציה בעלת קווים מרובעים במיוחד, השחקנים חוקרים עולם תלת-מימדי בעל גבולות מוגדרים. הם יכולים לבנות בו בתים ומתחמים, לערוך חפירות בעפר וכן למצוא בשיטוטיהם חומרי גלם, כלי יצירה ופריטים רלוונטיים לקיומם במרחב הווירטואלי. בהתאם להגדרות המשחק, השחקנים יכולים להילחם בו בדמויות שונות, למשל בזומבים, כמו גם לשתף פעולה עם שחקנים אחרים באותו עולם או להתחרות בהם.

מצבי המשחק כוללים מצב הישרדות, שבו על השחקנים לרכוש משאבים כדי לבנות את העולם ולשמור על הבריאות, ומצב יצירתי, שבו לשחקנים יש משאבים בלתי מוגבלים וגישה לטיסה. בנוסף השחקנים יכולים לשנות את המשחק כדי ליצור מכניקת משחק, פריטים ונכסים חדשים.

מיינקראפט, שהתבשם תמיד משבחי הביקורת, זכה גם במספר פרסים והוגדר כאחד ממשחקי הווידיאו הגדולים בכל הזמנים. במדיה החברתית נוצרו שפע של פרודיות, ממים ועיבודים על בסיסו, מרצ'נדייזיניג ותוכן המקושר למשחק נמכרים גם הם, וכל אלו מילאו תפקיד גדול בפופולריות של מיינקראפט, שלא רק שעלתה אלא גם שמרה על גובהה לאורך שנות קיומו.

המשחק שימש גם בסביבות חינוכיות כדי ללמד כימיה, עיצוב בעזרת מחשב ומדעי המחשב.

עובדות מרתקות על המשחק המצליח ונוכחותו ביוטיוב

מעניין לגלות מספר עובדות על החיבור בין מיינקראפט ליוטיוב. מסתתבר למשל שקהילת מיינקראפט הנוכחית כוללת יותר מ-35,000 יוצרים, המייצגים למעלה מ-150 מדינות וטריטוריות. בכלל, בפלטפורמה שנמצאת בבעלות גוגל, ישנם למעלה מ-700 ערוצים עם יותר ממיליון מנויים בקהילה המוקדשת למשחק.

עוד מתסבר שיוצרים בקהילת מיינקראפט העלו רק בשנה האחרונה יותר ממיליון סרטוני מיינקראפט לפלטפורמת יוטיוב, ושהשנה נרשמו למעלה מ-30 מיליארד צפיות בסרטונים הקשורים למיינקראפט בארה"ב בלבד. בחישוב זריז, שאותו סיפקה הרשת החברתית מבוססת הווידיאו – אם כל אחת מאותן טריליון צפיות הייתה באורך שנייה אחת בלבד, סך הצפיות היה מסתכם בלמעלה מ-30 אלף שנה. יוטיוב הדגישה כי "בהתחלה כתבנו את זה כך: אם כל אחת מאותן טריליון צפיות הייתה באורך שנייה אחת בלבד, סך הצפיות היה מסתכם ביותר מ-30 אלף שנה. לפני 30 אלף שנה, בני האדם ציירו את הרישומים הראשונים שלהם על קירות מערה!"

יוטיוב סיפקה גם את התובנה כי אם כל צפייה הייתה מורכבת מבלוק מיינקראפט בגודל 12 אינץ' מרובע, היינו יכולים לבנות שביל גישה מכדור הארץ לשמש ובחזרה – ועדיין היה נשאר לנו עודף של כ-7 מיליון מיילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים