קנס ענק של 1.3 מיליארד דולר לאמזון באיטליה: מנצלת את כוח השוק שלה

הרגולטור האיטלקי מצא כי אמזון מנצלת לרעה את כוח השוק שלה ומפלה לטובה מוכרים שרכשו את שירותי הלוגיסטיקה שלה ● אמזון: "הקנס והדרישות אינם מוצדקים ואינם פרופורציונליים, נערער על ההחלטה"

מפלה לטובה סוחרים שרוכשים ממנה שירותי לוגיסטיקה. אמזון

רשות התחרות האיטלקית הטילה קנס בגובה של כ-1.3 מיליארד דולר על אמזון. הרגולטור האיטלקי מצא כי אמזון מנצלת את כוח השוק שלה ומפעילה לחץ על מוכרים מצד שלישי להשתמש בשירותי הלוגיסטיקה שלה.

בהחלטה המתפרסת על פני 250 עמודים פירטה הרשות האיטלקית כיצד מתנהלת אמזון מול מוכרים מצד שלישי, שאינם מקבלים יחס שווה אם הם משתמשים בשירותי לוגיסטיקה משלהם לעומת אלה שמשתמשים בשירותי אמזון. למשל, המוכרים שמשתמשים בשירותי אמזון יכולים להשתתף בשירותי פריים של אמזון, שמנוייה מקבלים משלוח חינם.

הרשות טוענת כי הדבר מוביל להשלכות מרחיקות לכת בהשפעתן, שכן מוצרי פריים נכללים באירועי מכירות מיוחדים של אמזון, כמו פריים דיי, בלק פריידי וסייבר מאנדיי, כלומר יש להם סיכוי גדול יותר לזכות בהבלטה ובמכירות באירועים של אמזון.

בנוסף, למוצרים של המוכרים האלה יש סיכוי רב יותר שאמזון תוסיף להם את מקש הקנייה המיידית, שגם היא עשויה להניע יותר מכירות.

הרשות האיטלקית דורשת מאמזון ליצור מערכת חדשה של סטנדרטים, שיהיו הוגנים לכל המוכרים מצד ג' – אלה שמשתמשים בשירותי אמזון ואלה שאינם משתמשים בהם. כמו כן, אמזון תיאלץ ליישם כללים התנהגותיים, וועדת פיקוח מיוחדת תסקור את השינויים שהחברה תערוך.

מאמזון נמסר בהצהרה, כי "אנו חולקים על ההחלטה של רשות התחרות האיטלקית ונערער עליה. הקנס והדרישות אינם מוצדקים ואינם פרופורציונליים". עוד ציינה ענקית הקמעונות בתגובתה, כי "יותר ממחצית המכירות השנתיות של אמזון באיטליה מגיעות מעסקים קטנים ובינוניים, והצלחתם עומדת במרכזו של המודל העסקי שלנו. לעסקים קטנים ובינוניים יש ערוצי מכירה רבים למוצריהם הן אונליין והן אופליין, ואמזון היא רק אחת מהאפשרויות האלה. אנו משקיעים בקביעות כדי לתמוך בצמיחתם של 18 אלף עסקים קטנים ובינוניים איטלקיים שמוכרים באמזון, ומספקים למוכרים שלנו כלים רבים, כולל אלה שמנהלים את המשלוחים שלהם בעצמם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים