אריה רימיני מונה למנהל שע"מ – זרוע המחשוב של רשות המיסים
רימיני היה בעבר מנכ"ל טלדור ● מינויו אושר הבוקר (א') בממשלה ● הוא יחליף את ליאורה בן אפרים, שפרשה לפני כחצי שנה ומונתה למנמ"רית מכבי שירותי בריאות
הממשלה אישרה הבוקר (א') את מינויו של אריה רימיני, לשעבר מנכ"ל טלדור, למנהל שע"מ – זרוע המחשוב של רשות המיסים. רימיני יהיה גם חבר הנהלת הרשות. המינוי אושר לאחר שהוא נבחר על ידי ועדת האיתור של הרשות, שבראשה עומד המנהל שלה, ערן יעקב.
רימיני יחליף את ליאורה בן אפרים, שפרשה בחודש יוני השנה ועברה לתפקיד מנמ"רית מכבי שירותי בריאות.
בתפקידו החדש יהיה רימיני אחראי על ניהול המערך הדיגיטלי של רשות המיסים, שע"מ (ר"ת שירות עיבודים ממוחשבים). היחידה מונה כ-540 עובדים, חלקם במיקור-חוץ, ומופקדת על אספקת שירותי המחשוב לעובדי רשות המיסים וללקוחותיה. היא אחראית על ייזום, פיתוח וניהול מכלול שירותים לפי האסטרטגיה של הרשות לפעול לגביית מיסים יעילה ואפקטיבית, רב ערוצית – לרבות אונליין. כמו כן, שע"מ פועלת על מנת לשפר את השירות שנותנת רשות המיסים למשתמשים, באמצעות רתימת טכנולוגיות מתקדמות לפיתוח שירותים ויישומים ברשת.
ניסיון ארוך בניהול גופי טכנולוגיה
לרימיני ניסיון רב שנים בניהול גופי טכנולוגיה. בשנים 1997 עד 2005 הוא שימש כארכיטקט ראשי בבזק ואחר כך עבר לטלדור – שם הוא שימש כמנהל חטיבת התוכנה, וב-2009 הוא החליף את דורון ספיר כמנכ"ל. רימיני שימש בתפקיד זה עד 2015. לאחר סיום תפקידו בטלדור הוא נסע לארצות הברית בעקבות אשתו, שהקימה שם סטארט-אפ. בארצות הברית הוא עסק בייעוץ לחברות. כיום הוא משמש כמנכ"ל של סטארט-אפ שעוסק בתחום ה-AI, ולקראת כניסתו לתפקיד החדש הוא הודיע על סיום תפקידו שם.
שע"מ נחשב לאחד מגופי הטכנולוגיה הממשלתיים הגדולים והמורכבים, ובשנתיים האחרונות הייתה בו תנופת השקעה במחשוב, דיגיטציה ושיפור השירות לאזרח בכל מה שקשור להגשת דו"חות, תיאומי מס, מערכות דיגיטליות ללא נייר ועוד. יש לציין שכמה מודשים לתוך משבר הקורונה, אחרי שהוחלט לתת מענקים לעצמאים שנפגעו מהמשבר, אתר רשות המיסים קרס בעקבות עודף בקשות שהוגשו – קריסה שהביאה את ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, לנזוף באופן פומבי בראש הרשות. אלא שכאמור, במהלך המשבר השירות הדיגיטלי שהרשות נותנת לאזרחים השתפר.
אחד האתגרים של רימיני בתפקידו החדש יהיה ניהול נושא יחסי העבודה המורכבים בשע"מ. העובדים מנהלים מאבק ממושך נגד הממשלה, מאחר שזו הגדילה את מספר עובדי מיקור-החוץ ביחידה, על חשבון העובדים הוותיקים. כמו כן, העובדים טוענים שהם לא מקבלים תגמול נאות, עקב השינויים בתהליכי העבודה שנכפו על הרשות בעקבות הקורונה והאתגרים הטכנולוגיים הרבים שעמם הם התמודדו בתקופת כהונתה של בן אפרים.
רשות המיסים עדין רחוק מסף בסיסי מול האזרח. צריךרק לראות איזה קושי להרשם מחדש לרשות כניסה למערכת, הכל מסורבל דרישות בלתי אפשריות. מחקו השנה את כל הרשאות הכניסה הממוחשבת ודרשו רישום מחדש, טמטמת טכנית. ורוב האנשים בכלל לא יכולים להרשם מחדש בגלל צורת האימות. סיעיפי האימות הזויים לא מובנים. וזה לכ עובד, וזה תנאי גם לכניסה למיסוי מקרקעין מס שבח וכו, אזרחפשוט יבזבז כסף על אנשי מקצוע במקום רישום קל לאתר ובצוע פעולות. רמה מאוד נמוכה של עבןדה מול האזרח.
רשות המיסים עדין רחוק מסף בסיסי מול האזרח. צריךרק לראות איזה קושי להרשם מחדש לרשות כניסה למערכת, הכל מסורבל דרישות בלתי אפשריות. מחקו השנה את כל הרשאות הכניסה הממוחשבת ודרשו רישום מחדש, טמטמת טכנית. ורוב האנשים בכלל לא יכולים להרשם מחדש בגלל צורת האימות. סיעיפי האימות הזויים לא מובנים. וזה לכ עובד, וזה תנאי גם לכניסה למיסוי מקרקעין מס שבח וכו, אזרחפשוט יבזבז כסף על אנשי מקצוע במקום רישום קל לאתר ובצוע פעולות. רמה מאוד נמוכה של עבןדה מול האזרח.
מערכת ארכאית מונשמת באינטנסיביות שנים. שרות לקוחות על הפנים. אם אחת שניהלה אותה הפכה למנמר מכבי, צריך לברוח משם כמה שיותר מהר.
בחירה מצוינת.כבוד גדול לרשות המיסים נשאר רק לברך שיצליח בכל אשר יעשה
גוף מיותר, ארכאי, נשלט על ידי וועדים כוחניים, מערכת מיושנת. רק הפרטה של הגוף הזה תביא להתקדמות רצוייה אבל אין מה לצפות. כבר הוועדים מכינים לו תצוגת תכלית כדי שיבין ששע"ם זה שלהם