תלונה: אמזון לא מבחינה בין תוצאות ממומנות לאורגניות – ומוליכה שולל
לפי התלונה, יותר מרבע מתוצאות החיפוש בחנות של אמזון הן מודעות ממומנות, אך החברה מטשטשת את ההבדלים בינן לבין התוצאות האורגניות ● אמזון: "המודעות הממומנות "כוללות תמיד תווית 'ממומן' ברורה ובולטת"
תלונה שהוגשה אתמול נגד אמזון לוועדת הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב טוענת, כי החברה אינה מבדילה בתוצאות החיפוש שלה בין מודעות ממומנות לתוצאות אורגניות, מה שמטעה את הצרכנים.
לפי התלונה, שהוגשה על ידי המרכז לארגון אסטרטגי – קואליציה של איגודי עובדים, ומבוססת על ניתוח של יותר מ-130 אלף תוצאות חיפוש של מוצרים פופולריים, יותר מרבע מתוצאות החיפוש באמזון הן מודעות בתשלום. ואולם מאחר שהחברה לא מבדילה בצורה ברורה בין התוצאות הממומנות לאחרות, "ייתכן שאמזון מרמה שלא כחוק" את הלקוחות וגורמת להם לבחור בתוצאות ממומנות מבלי שהם יודעים על כך, ובכך היא מפירה את חוק הגנת הצרכן – התנהלות שמעלה שאלות על אמינותן ואיכותן של תוצאות החיפוש של ענקית הקמעונות, נטען בתלונה,
המודעות בתשלום הפכו לאחד מהתחומים הצומחים ביותר של אמזון. לפי התלונה, אמזון מעכבת בכמה שניות לאחר טעינת דף התוצאות את הכיתובים המציינים כי התוצאה היא מודעה ממומנת, ובכך היא מסתירה את העובדה שזו מודעה. חוקרים מטעם המתלוננים קובעים בתלונתם כי ענקית הקמעונות "אינה מצייתת לחלוטין או חלקית" לכל החוקים הפדרליים שמבטיחים אבחנה ברורה בין המודעות לתוצאות אורגניות. עוד ציינה התלונה, כי החוקרים מצאו שאמזון מטשטשת את הכיתוב של מודעה ממומנת אם באמצעות נראות דומה לתוצאות אורגניות, אם על ידי מיקום מבלבל ופונט זעיר, או באמצעות הסתרתו, ובדרכים שונות נוספות.
התלונה קוראת ל-FTC לפתוח בחקירה נגד פרקטיקות הפרסום של ענקית האי-קומרס ולנקוט צעדים מהירים ונחושים "כדי למנוע מה שנראה כפרקטיקות פרסום שמוליכות שולל את הלקוחות".
דוברת של אמזון, טינה פלקי, פרסמה הצהרה שבה היא טוענת כי התלונה מסלפת את הכללים של הה-FTC, וכי המודעות הממומנות בחנות של החברה "כוללות תמיד תווית 'ממומן' ברורה ובולטת בהתאם לכללים של ה-FTC". עוד ציינה, כי "אנו מעצבים את החנות שלנו כדי לסייע ללקוחות למצוא מוצרים שאנו חושבים שיתאימו ביותר לצורכיהם – ומודעות ממומנות הן אחת הדרכים לסייע להם למצוא מוצרים שעשויים לעניין אותם".
תגובות
(0)