האומיקרון חיבל בתכניות: עובדי גוגל לא יחזרו למשרדיהם בינואר

עקב תפוצת הווריאנט החדש בעולם והגעתו לארה"ב, ענקית הטכנולוגיה האמריקנית עושה אחורה פנה בהתקדמותה לעבר שיבה (חלקית) לעבודה פיזית במשרדים, ומחליטה לנקוט במשנה זהירות ולהשאר במתכונת של עבודה מרחוק

כבר השפיע על גוגל. הווריאנט אומיקרון.

עובדי גוגל היו אמורים לחזור למשרדים (לפחות במצב היברידי – פתיחת מקומות לעבודה חכמה, לצד חזרה יציבה יותר למשרדי החברה) החל מה-10 בינואר, אלא שהתכניות הללו השתנו כעת, בהתאם להתפתחוית האחרונות שמגיפת הקורונה מכתיבה.

אומיקרון, הזן החדש של הנגיף, הרתיע אפילו את הענקית ממאונטיין וויו מתכניותיה, ודחף אותה להיות זהירה יותר, לנוכח הדיווחים על התפרצויות חדשות ועקומת נדבקים שחוזרת לעלות בכל העולם.

אחרי ש"כבש" את אירופה, בסוף השבוע דווח לראשונה שהווריאנט הדרום אפריקני התגלה גם בארה"ב. חשיפת המקרה הראשון שבו זוהה הווריאנט בארה"ב אפילו גרמה לוול סטריט לחוות ירידות שערים משמעותיות. לפיכך בשלב זה, מחשש לתרחיש של החמרה בתפוצת המגיפה במהלך החודשים הקרובים, החליטה גוגל, לדבריה, להגן על עובדיה מכל סיכון, ולכן לשנות שוב את הכוונה לשיבה פיזית למשרדים. החברה תמשיך לפעול על פי מה שכבר בוצע בחודשי הריחוק החברתי החולפים.

המשרדים ישארו סגורים עקב הקורונה. המועסקים יעבדו מרחוק. אילוסטרציה.

המשרדים ישארו סגורים עקב הקורונה. המועסקים יעבדו מרחוק. אילוסטרציה. צילום: BigStock

גוגל – לא לוקחת סיכונים מיותרים

גוגל הודיעה בעבר שעובדיה יידרשו לחזור למשרד לשלושה ימים בשבוע ולהתחסן באופן מלא לשם כך. בשבועות האחרונים החברה פתחה 90% מהמשרדים שלה בארה"ב, וקרוב ל-40% מהעובדים שלה הגיעו פיזית לעבודה, כך לדבריה. אך כל זה עומד להשתנות ולחוות נסיגה די כואבת כעת.

אימייל פנימי החתום על ידי כריס רקאו, סגן נשיא גוגל לאבטחה גלובלית, הודיע על השינוי וכן בישר כי כרגע, לנוכח השינוי במצב, מוקפאים גם הפרויקטים מסוימים. רקאו הודיע לעובדים שלא לחזור למשרדיהם ב-10 בינואר כפי שתוכנן קודם לכן, ובישר כי האפשרות לחזרה תשוב להיות בתוקף רק כאשר התנאים ימצאו כמתאימים לכך.

יצוין כי גוגל דוחפת את עובדיה להתחסן, מבקשת מהצוותים המקומיים לנתח את מצב האבטחה של משרדיהם, ובינתיים לוקחת את הזמן, וזאת לדבריה משום שמעט מדי ידוע על האומיקרון מכדי להסתכן בהחלטות נמהרות.

רקאו כתב שהוא מקווה כי בעוד מספר שבועות כנראה יהיו תנאים טובים יותר ויותר ידע שיאפשרו לחברה להחליט החלטות יותר מנומקות על אופי המשך העבודה של צוותיה.

רקאו סיכם את מכתבו בטענה כי בשנת 2022 יהיה צורך ללמוד מחדש כיצד למצוא את הקצב הנכון של עבודה קולקטיבית, וכן הוא ציין כי יש לתת הזדמנות לדרכי עבודה חדשות ולהפעיל גמישות רבה יותר בעניין זה בהווה ובעתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים