"אסור לשכוח לכבות את האורות – גם בענן"

"הדרך לענן ירוק יותר לפנינו, יש להתקדם לעבר המטרה הזו ולדבר עליה בפתיחות", כך אמר ד''ר וורנר ווגלס, סמנכ''ל הטכנולוגיות של אמזון, בכנס השנתי של חברת הענן שלה, AWS

ד"ר וורנר ווגלס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אמזון.

"אסור לנו לשכוח 'לכבות את האורות'. לכל צרכני ה-IT בעולם, גם אלה שצורכים שירותים בענן, יש אחריות משותפת לאופן שבו כולנו משתמשים במשאבי המחשוב. הדרך להשגת עולם בעל ניצולת אנרגטית יעילה וטובה יותר ועולם מחשוב ירוק יותר היא במשאבים שלא משתמשים בהם. הדרך לענן ירוק יותר לפנינו, יש להתקדם לעבר המטרה הזו ולדבר עליה בפתיחות", כך אמר ד"ר וורנר ווגלס, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אמזון.

כבכל שנה, ענקית הענן שמרה את "חביב הקהל הטכנולוגי" לסוף: ד"ר ווגלס היה דובר המפתח ביומו האחרון (ה') של AWS re:Invent 2021 – כנס הלקוחות והשותפים השנתי של חברת הענן של אמזון.

ד"ר ווגלס תיאר את העבר הטכנולוגי בהקשר הענני, כדי למקם את AWS בעולם הענן העכשווי והעתידי. הוא עשה זאת על רקע שירם של חברי להקת הפאנק-רוק הבריטית משנות ה-70', הסטריינגלרז, Something Better Change.

בדבריו הציג ווגלס שקפים מהמצגת הראשונה שלו באירוע, ב-2012, כדי להראות לאן התקדם העולם מאז. הוא אמר כי "אז, לפני כמעט עשור, היו לנו עקרונות ליבה עבור קהילת המפתחים" – ורמז בכך לדברים שהם מובנים מאליהם כיום, דוגמת "צור ממשקי API עם מצבי כשל מפורטים ומתועדים היטב" ו-"הימנע – בכל מחיר – מדליפת פרטים אודות ההטמעה".

לדברי ווגלס, "המסע ל-'חינוך' חברות ברחבי העולם להגר לענן נמצא בעיצומו. הענן הוא המקום שיכול להציע את ההגנה החזקה והמוקשחת ביותר על נתונים, ולעשות זאת בצורה טובה יותר מאשר המצב שבו כל מערך מחשוב ארגוני יבנה לבדו, עצמאית, אבטחת מידע נפרדת".

"תחום ה-IAM מקבל יותר ויותר חשיבות"

"בתוך עולם אבטחת המידע, תחום הרשאות הגישה וניהולן (IAM) מקבל יותר ויותר חשיבות במהלך השנים, בשל ריבוי מפתחים וריבוי אפליקציות ושירותים", אמר. "בקרת גישה לשירותים הנרחבים שלנו היא רכיב מפתח בדרך לבניית הארגון המאובטח, שפועל בענן המאובטח". ווגלס השיק גרסה חדשה, רביעית, של חתימה מאובטחת, שהיא, לדבריו, "מוקשחת יותר וגם נותנת למשתמש יחיד יכולת לפעול באופן אישי-פרטני, לשירות אחד, באזור אחד ובמועד אחד".

ווגלס ציין כי "התחום יצמח משני טעמים: כל ארגון מפתח יותר ויותר קישוריות ליותר ממשקים, ומחשוב הקצה דורש גישה מאובטחת ליותר רכיבים מרוחקים".

תחום מתפתח. IAM.

תחום מתפתח. IAM. צילום: BigStock

לדבריו, "הצלחנו לבנות מערכת בקרת גישה, שעובדת בצורה מהירה במיוחד ושלא קיימת בכל מקום אחר. למה זה כל כך חשוב? כי מערכות ניהול ובקרת גישה מטפלות באופן שגרתי בחצי מיליארד קריאות API בשנייה".

"תחומי מחשוב הקצה ואבטחת המידע", ציין סמנכ"ל הטכנולוגיות של אמזון, "קשורים באופן הדוק, ושניהם מתחברים למימוש של אותן משימות: עתיד הקישוריות לענן. ארגונים נדרשים לכלים שלנו, דוגמת AWS IoT Core ו-AWS IoT Greengrass, כדי לעבוד מול ועם רכיבי אינטרנט של הדברים שנמצאים לעתים אופליין, או שכיוון שהם ישנים מדי, אין בהם חיישנים מתקדמים. לכן, אנחנו מציעים את Amazon Monitron, שמאפשר לקלוט נתונים הקשורים לרטט, הפצת חום ועוד נתונים פיזיים".

מה צופן העתיד?

באשר לתחזיות, ד"ר ווגלס אמר כי "אני מאמין שלמידת מכונה תתחיל לשחק תפקיד מרכזי בהגדלת היכולות ועומסי העבודה של מפתחי התוכנה. הענן יהיה זה שיאפשר להם לבנות התקנים ייעודיים עם פתרונות מיוחדים ומבוססי פס רחב במחיר סביר – בכל פינה בעולם". הוא הוסיף כי "ב-2022 נראה את עלייתם של חללי עבודה חכמים, במיוחד בתחום הטיפול בקשישים".

"הענן יסייע למפתחים לקבל החלטות בעולם המחשוב, תוך הכנסת יותר מודעות לתחומי הקיימות. הגענו לנקודת הפיתול: לאחר ש-AWS הייתה חלוצה בטכנולוגיית הענן לפני יותר מ-15 שנים, הרי שכיום, תשתית הענן התפתחה למקום שבו אנחנו רואים את כל חלקיו מגיעים לכמעט כל מקום על פני כדור הארץ – ואפילו לחלל. הענן הוא זה שמאפשר למה שהיה פעם מדע בדיוני להפוך להיות עובדה מדעית", הוסיף.

כך, אמר ווגלס, "בתחילת הדרך, אי שם ב-2005, טכנולוגיה דוגמת אלקסה לא הייתה אפשרית. זאת, בשל התגובה המיידית שהעוזרת הקולית דורשת, ומידת השיהוי שכולנו נאלצנו לקבל בהכנעה לפני יותר מעשור וחצי. בחלוף השנים ענינו לדרישות הקהל והנפקנו שירותים מבוססי מכונות, שהם פשוטים יותר, עם רכיבי מחשוב פשוטים גם הם. כך הגענו למצב שבו ל-AWS יש כיום יותר מ-200 שירותי ענן. תמיד זכרו: אתם אלה שביקשתם זאת, אז באופן בסיסי, זו 'אשמתכם'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים