עובדים לשעבר בגוגל תובעים את החברה: בגדה במוטו "לא לעשות רע"

שלושה עובדים לשעבר בגוגל, שהיו פעילים במחאות נגד פרויקטים שנויים במחלוקת של החברה ופוטרו – טוענים כי פעילותם נבעה מהיענותם לעיקרון הזה, וגוגל בגדה בו

עושה רע, או לא עושה רע? גוגל

שלושה עובדי גוגל לשעבר תובעים את החברה בטענה כי הפרה את התחייבותה למוטו שלה של "לא להיות רע".

התביעה של שלושה מהנדסי תוכנה – רבקה ריוורס, סופי ולדמן ופול דיוק – טוענת, כי בעת שנשכרו לעבוד בגוגל, הם חתמו על כללי התנהגות ובהם התנאי "לא להיות רע". השלושה טוענים, כי להרגשתם, הם התנהגו בהתאם לעיקרון כאשר ארגנו מחאות נגד פרויקטים שנויים במחלוקת , כמו, למשל, פעילות גוגל מול גורמי המכס והגנת הגבולות בתקופת כהונתו של דונלד טראמפ. הם הפיצו אז עצומה שקוראת לגוגל להתחייב בצורה פומבית לא לעבוד עם הגורמים האלה. גוגל פיטרה אותם יחד עם עובד נוסף, לורנס ברלנד, בשל "הפרה ברורה וחוזרת" של מדיניות אבטחת הנתונים של החברה. הארבעה הכחישו כי השתמשו או הדליפו מסמכים סודיים כחלק מפעילותם.

בתביעתם, שהוגשה אתמול (יום ב') לבית המשפט העליון המחוזי בסנטה קלרה, טוענים התובעים כי מגיע להם פיצוי כספי, משום שהחברה לכאורה נקמה בהם כשלמעשה הם ניסו למשוך תשומת לב לכך שגוגל "פועלת ברוע".

"לא להיות רע" הוא אחד הכללים בקוד ההתנהגות של החברה מאז ראשית ימיה, כשהרעיון הוא ש"אפשר לעשות כסף בלי להיות רע".

"גוגל נוכחה כי 'לא להיות רע' גם עולה לה כסף וגם מניע עובדים להתארגנות", ציינו התובעים בהצהרה. "במקום להודות שהגישה שלה השתנתה ולאבד את היתרונות המלווים את תדמיתה, גוגל פיטרה עובדים שחיו את המוטו".

גוגל לא מסרה תגובה לתקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים