עוזי נבון, אורקל: "נמכור עשרות מערכות אקסהדטה ב-2011"

"מערכי המיחשוב הארגוניים מצויים במצב קשה ומנמ"רים מבינים, כי הפתרון המוצע על ידינו - המאפשר ניהול של כלל מערכות בסיס הנתונים על מכונה אחת ומשפר את הביצועים לצד יעילות ויציבות - הוא הכרח המציאות", אמר נבון, סמנכ"ל מכירות טכנולוגיות באורקל ישראל ● לדבריו הגרסה החדשה של אקסהדטה "מהווה קפיצת מדרגה בהיבטים של צורת העבודה בה עובדים ארגונים, ומספקת פתרון שלם ומוכן, המתבסס על טכנולוגיית החומרה של סאן"

"מערכי המיחשוב הארגוניים מצויים במצב קשה ומנמ"רים מבינים, כי הפתרון המוצע על ידינו – המאפשר ניהול של כלל מערכות בסיס הנתונים על מכונה אחת ומשפר את הביצועים לצד יעילות ויציבות – הוא הכרח המציאות. אנו באורקל ישראל מעריכים כי נמכור עשרות מערכות אקסהדטה (Exadata) במהלך השנה וב-2011", כך אמר עוזי נבון, סמנכ"ל מכירות טכנולוגיות באורקל (Oracle) ישראל.

נבון פתח את הכנס שערכה היום (ד') אורקל ישראל, בו הושק מוצר האקסהדטה בגרסתו השניה, מכונת בסיס הנתונים החדשה של החברה, המשלבת יחדיו רכיבי חומרה ותוכנה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים הגיעו מאות מנהלי תשתיות ומנמ"רים, והנחה אותו אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק אורקל ישראל, והוא התקיים במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה.

נבון אמר, כי אורקל השיקה לפני כשנתיים את הגרסה הראשונה של הטכנולוגיה, מבוססת החומרה של HP. בזמנו, אמר נבון, הפתרון יועד לסביבות DW בלבד, ונועד לשפר בצורה משמעותית את הביצועים בסביבות אלו. הוא אמר כי בספטמבר האחרון אורקל יצאה בגרסה השנייה, שלדבריו, "מהווה קפיצת מדרגה בהיבטים של צורת העבודה בה עובדים ארגונים, ומספקת פתרון שלם ומוכן, המתבסס על טכנולוגיית החומרה של סאן (SUN), לא רק לסביבת DW אלא גם לסביבת OLTP וקונסולידציה של בסיס הנתונים". הוא ציין, כי "מה שמייחד את הטכנולוגיה, הוא שיפור משמעותי בביצועים. יתרון נוסף הוא יציבות המערכת וקבלת חיסכון משמעותי בעלויות התפעול והתחזוקה". לדבריו, המכונה מגיעה בצורה שלמה, מוכנה להפעלה, כשלקוח הארגוני יכול להשתמש בה מהיום הראשון, בלי להתעסק באינטגרציה בין מערכות של חברות שונות.

"באורקל תולים תקוות רבות באקסהדטה שמשמש הן כמחסן נתונים והן לעיבוד תנועות מקוון", סיכם נבון, "והיא המכונה היחידה למעשה שמאפשרת ניהול של כלל תשתיות הנתונים הארגוניות הן בסביבת מחסן הנתונים והן בסביבת OLTP על מכונה אחת".

אבנר מימון, מנהל פיתוח עסקי, אורקל ישראל, אמר כי באמצעות המוצר, המגלם חדשנות, ניתן ליצור ערך עסקי עבור ארגונים. "עד עכשיו", אמר, "מחלקות IT התנהלו בכל פרויקט שניגשו אליו במתכונת של 'הבה נמציא את הגלגל מחדש', כל פרויקט הוא אוסף של מומחים מכל מיני תחומים וחברות, שיושבים יחד ובונים מערכת בהתאם לצורך עסקי ברמת דחיפות כזו או אחרת. ארגונים בזבזו הרבה זמן ומחשבה בתהליך שכלל תכנון, הטמעה, אינטגרציה בין מערכות שונות ועוד. לא פעם, המערכת הסופית שהתקבלה לא הייתה יציבה או חזקה מספיק והרבה מאוד מהזמן של ה-IT הופנה לתחזוקה ולפתרון בעיות יציבות וביצועים".

אורקל משנה מצב זה, סיכם מיימון, "במקום להמציא את הגלגל כל פעם מחדש, להסתבך עם מערכות הטרוגניות הדורשות אינטגרציה והתאמה אינטנסיביות שעלותן גבוהה ויעילותן מוטלת בספק – אנו מספקים מערכות כוללות המגיעות בקופסאות מוכנות, עם תצורה מוקדמת, שישמשו את מערכות ה-IT בכל התחומים ויחסכו את העבודה הרבה הנדרשת לתכנון, הקמה ותחזוקה".

אופיר מנור, יועץ טכנולוגי בכיר, אורקל ישראל, סקר את ההיבטים הטכנולוגיים של מכונת בסיסי הנתונים. לדבריו, "הפתרון המשולב מספק כוח מיחשוב אדיר, המאפשר בין היתר: שיפור ביצועים של עד פי 50 בסביבות מחסן הנתונים ו-OLTP, קונסולידציה של סביבות מעורבות, סריקת נתונים (Full Scan) בקצב של 21 ג'יגה-בייט בשניה, יכולות כיווץ מחסני נתונים ביחס ממוצע של 1 ל-10, גישה אקראית למידע בקצב של יותר ממליון פעולות I/O בשניה ועוד". עוד ציין מנור את פונקצית ה-Hybrid Columnar Compression, שלדבריו "מספקת יכולות דחיסה בפקטור של 10. המשמעות היא חסכון ניכר בנפחי אחסון, תוך שיפור בביצועי סריקת הטבלאות".

שרתי האחסון של המכונה, אמר מנור, "מספקים 50 ג'יגה-בייט לשנייה של רוחב פס גולמי ללא דחיסה של קלט/פלט, בערך פי 5 מהמתחרה הקרוב ביותר ופי 2-3 בהשוואה של יחס מחיר לביצועים". הוא סיכם בציינו, כי בימים אלה אורקל וסאפ (SAP) מפתחות ביחד תמיכה במכונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים