אז מה היה בכנס Cyberfit של אקרוניס?

נציג אנשים ומחשבים, עופר פרוסנר, היה בכנס שערכה החברה בשבוע שעבר במשרדיה שבעיר שאפהאוזן שבשוויץ, וחזר עם רשמים, ציטוטים ותובנות

פאנל של נשים בטק בכנס אקרוניס.

הרבה מאוד תכנים הצליחה אקרוניס (Acronis) לצקת בתוך יום וחצי במהלך כנס ה-Cyberfit שערכה בשבוע שעבר במשרדיה שבעיר שאפהאוזן שבשוויץ: פאנל על נשים בטק, הכרזות לגבי מפת הדרכים לשנת 2022 שתתחיל בעוד פחות מחודש וחצי, והיכרות ראשונה של המנכ"ל החדש, פטריק פולברמולר, עם השותפים של החברה וגם עם המדיה. כתבה זו תנסה לסקור בקצרה את האירועים במהלך אותו שבוע, ותביא גם ציטוטים ממנהל המכירות של אקרוניס בישראל, רוני מויאל, על הייחודיות של החברה בנוף הישראלי.

נתחיל באירועים שהיו בכנס – ובראשם כמובן ה-KeyNote, בו דיברו המנכ"ל פולברמולר, מייסד החברה והחוקר הראשי שלה, סרגיי בלוסוב (שראיון איתו אתם יכולים לקרוא כאן), קנדיד וואוסט, סמנכ"ל מחקר הגנת הסייבר בחברה, וריק הבלי, האחראי על ניהול המוצר.

מימין: עופר פרוסנר מאנשים ומחשבים וסרגיי בלוסוב, מייסד אקרוניס.

מימין: עופר פרוסנר מאנשים ומחשבים וסרגיי בלוסוב, מייסד אקרוניס. צילום: עופר פרוסנר

פולברמולר הסביר בשיחת תדריך עבור עיתונאים, שלדעתו הלקוחות הקטנים והבינוניים (SMBs), יישארו הבסיס העיקרי של הלקוחות של אקרוניס (כ-80%), בעוד ששאר 20 האחוזים יהיו לקוחות תאגידיים גדולים (enterprise). במהלך הנאום שנשא בכנס, הרחיב יותר על שלוש הסיבות העיקריות מדוע הלקוחות הקטנים והבינוניים זקוקים לאקרוניס – הלחץ המתמשך על מעבר לדיגיטל (digitization), איומי הסייבר שמתמידים בעלייה ברמת הסכנה שלהם ושנהיים מורכבים יותר, והחוסר בכוח אדם כשרוני, שיכול לטפל בבעיות אלה.

נשים לפתרון המחסור בכוח אדם בהיי-טק

נושא כוח האדם שיחק תפקיד חשוב מאוד בכנס, ושווה לשים זרקור על שני עניינים שאקרוניס שמה עליהם דגש במהלך הכנס, והם כאלה שיכולים לתת השראה לחברות נוספות, במיוחד בישראל, שמתמודדות עם בעיה קשה של גיוס עובדים. העניין הראשון הוא פאנל של נשים בטק, אותו הנחתה העיתונאית הבינלאומית אנה מאריה מונטרו, ובו השתתפו סבטלנה סורוקינה, מנהלת כללית באינגרם מיקרו; סאבין שולץ, מומחית במכירות ערוצים באקרוניס; ד"ר מאריה פלודינץ', מנכ"לית חברת ארטידיס; ואליזבת סטטלר, האחראית על מרכז הכשירות של מקום העבודה המודרני, בקבוצת קומפטק.

במהלך הפאנל סיפרו המשתתפות על החשיבות של גידול ילדות לניהול ולאוריינות טכנולוגית, וללא הסללה מגדרית – כך, סיפרה ד"ר פלודינץ', שבביתה לא היה כלל צבע ורוד. כל מי שדרך במסדרונות של חברות טק בארץ יודע שמספר הנשים נמוך ממספרן היחסי באוכלוסיה, ויש בסיס טוב להנחה שבישראל, כמו גם במקומות נוספים רבים בעולם, "מפספסים" הרבה מועמדות איכותיות ששילובן בשוק יכול להיטיב עם בעיית כוח האדם הכרונית.

תכנית חדשה ללימודי IT וכישורים שונים המיועדת למהגרים

היוזמה השנייה של אקרוניס קשורה במהגרים: קרן הסייבר של אקרוניס, ארגון ללא מטרות רווח שמנוהל על ידי החברה, חשפה במהלך הכנס תכנית חדשה ללימודי IT וכישורים שונים המיועדת למהגרים, שכוונתה היא לספק להם ידע ולעזור להם בהסתגלות לחברה השוויצרית ובפיתוח הקריירה שלהם, בפעילות משותפת עם ארגונים שונים כמו ממשלת הקנטון של שאפהאוזן, אינטגרס, וארגון הרווחה של העובדים השוויצרים – SAH Schaffausen, ובתמיכה של מתנדבים מאקרוניס והמכון הטכנולוגי של שאפהאוזן.

הקורסים כוללים 80 שעות לימוד על פני שלושה שבועות. "ערכי התאגיד והתרבות של אקרוניס חופפים לאלה שלי – אקרוניס אינה רק חברה, אלא חלק אינטגרלי מהחברה, ויש לה אחריות לספק אפשרויות שוות דרך חינוך, לאלה שיכולותיהם נמוכות יותר", הסביר פולברמולר. הוא הוסיף כי "מהגרים מהווים חלק נכבד מהאוכלוסיה, ואנחנו רוצים להגביר את התעסוקה ואת החינוך שלהם דרך ההכשרה שלהם ב-IT, וכתוצאה מכך גם לשפר להם את החיים".

רוני מויאל, ממנהל המכירות של אקרוניס בישראל.

רוני מויאל, ממנהל המכירות של אקרוניס בישראל. צילום: עופר פרוסנר

שיתופי פעולה עם קבוצות ספורט מישראל?

בכל מה שקשור לשוק הישראלי, שוחח כותב שורות אלה עם רוני מויאל, מנהל המכירות של אקרוניס בישראל, שחשף שבקרוב יתחילו בארץ שיתופי פעולה מסקרנים עם מועדוני ספורט – אבל נשאיר את הקוראים שלנו במתח, רק נגיד שבעולם לאקרוניס יש שיתופי פעולה עם מעל 50 קבוצות ספורט, ביניהן אריות הכדורגל ליברפול, מנצ'סטר סיטי, אינטר מילאנו ואתלטיקו מדריד.

מויאל סיפר גם על החשיבות של הדטה סנטר שנפתח בישראל השנה – "עם התוספת הזו, מגיעים אלינו הרבה לקוחות שרוצים שהדטה שלהם יהיה בישראל, ויש לנו גם את האופציה לאחסן עבור הלקוחות את המידע בענן פרטי, אקרוניס יכולה לעבוד עם מגוון גדול מאוד של לקוחות", אמר.

מויאל גם סיפר על היעדים של החברה בעקבות הפתיחה של המשרד בארץ מוקדם יותר השנה: "אנחנו בין 8 ל-9 אחוזים מהשוק הישראלי, ואנחנו רוצים להגיע לבין 20 ל-30 אחוזים חדירה לשוק, שהשישה או השבעה מפיצים הגדולים בישראל ימכרו את אקרוניס, ושלפחות מחצית מ-850 המפיצים שעובדים בארץ ימכרו את אקרוניס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים