פרסום ראשון

בפעם הראשונה: הבחירות להסתדרות יתקיימו באופן דיגיטלי

מלם תים תתפעל ביום הבחירות, שיתקיימו במאי, כ-5,000 מחשבים במעל 2,000 עמדות הצבעה ברחבי הארץ ● האם זאת סנונית ראשונה לקראת הבחירות הכלליות?

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות.

מלם תים זכתה באחרונה במכרז של ההסתדרות לניהול ההצבעה הדיגיטלית בבחירות לארגון העובדים, שיתקיימו בחודש מאי הקרוב. היקף הפרויקט נאמד בעשרות מיליוני שקלים. ביום הבחירות יפעלו כ-5,000 מחשבים במעל 2,000 עמדות הצבעה בפריסה ארצית, שיאפשרו לחצי מיליון בעלי זכות הבחירה להצביע באופן חשאי. מדובר בפעם הראשונה שבה הבחירות להסתדרות מתנהלות באופן דיגיטלי.

תוכנת ההצבעה לניהול המערך הלוגיסטי בימי בחירות, שבה ייעשה שימוש בבחירות להסתדרות, היא פרי פיתוח של מלם תים. היא מושתתת על מערכת ERP לתחום זה ועל אפליקציה להצבעה דיגיטלית. בחברה אומרים שהאפליקציה מותאמת להתמודד גם עם מצבי קיצון – במקרים של בעיות תקשורת ותקלות ברשת החשמל. במהלך יום הבחירות מלם תים תעמיד מערך תמיכה שייתן מענה בעמדות ההצבעה, הפרוסות ברחבי הארץ.

בחברה אומרים כי "קיום מערך בחירות באופן דיגיטלי יאפשר להנגיש את ההצבעה מכל מקום בארץ, להקטין את הסבירות לזיופים ולפרסם תוצאות אמת בתוך זמן קצר. הבחירות הללו מהוות תקדים למערכות בחירות דיגיטליות עתידות במדינה".

זו אינה מערכת המחשוב הראשונה שקשורה בבחירות שאותה הקימה מלם תים: החברה אף פיתחה ותפעלה מבחינה מחשובית מזה כמה פעמים את הבחירות לכנסת, הבחירות המוניציפליות, בחירות להסתדרות בעבר ובחירות לארגונים במגזרים השלישי והציבורי, דוגמת ארגון נכי צה"ל.

שמואל סוננבליק, מנהל חטיבת הפרויקטים במלם תים, אמר כי "מחשוב הליך ההצבעה בבחירות להסתדרות הוא שלב נוסף באבולוציה של הדיגיטציה של הבחירות".

פרויקט נוסף – במשרד העלייה והקליטה

עוד פרויקט שמלם תים זכתה בו באחרונה הוא תפעול ותחזוקה של מערכות המחשוב של משרד העלייה והקליטה – במיקור-חוץ. ההיקף של פרויקט זה עומד על 4.5 מיליון שקלים לשנה. כרגע מדובר בשלוש שנים, אך החוזה כולל אופציה להארכה בשבע שנים נוספות.

תשתית התקשוב משמשת את כ-600 עובדי משרד העלייה והקליטה. מלם תים תהיה אחראית על התוכנה, תשתיות התקשורת והחומרה של המשרד, לרבות תפעול ותחזוקה של מוקד תמיכה וטכנאות קצה, וכן על קידום פרויקטים בתחום התשתיות המרכזיות והסייבר.

אריאל אברג'ל, סמנכ"ל אגף מיקור-חוץ במלם תים, ציין כי "משרד העלייה והקליטה עבד גם בשנים עברו במודל של מיקור-חוץ, וביקש להתחדש ולהתעדכן במרכיבים נוספים נדרשים – הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט הפונקציונלי. המטרה של המשרד היא לשפר את רמת השירות והיעילות למשתמשי הקצה, כמו גם את רמת השרידות של המערכות הטכנולוגיות שלו, תוך חיזוק היבטי אבטחת המידע. מלם תים נבחרה במכרז פומבי, וזוהי זכייה נוספת עבורנו, בתקופה של רצף זכיות במכרזי מיקור-חוץ רבים עבור גופים משמעותיים, כגון משרד הפנים, נתיבי איילון וזכיות נוספות בתחום השירות המנוהל".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים