מונדיאל 2010: ישראל ברבע הגמר – באמצעות לביא טיימטק; אורקל ניצחה את גוגל

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה וטאקט בדיקות, סוקר עבור אנשים ומחשבים את משחקי המונדיאל ומסביר אילו נבחרות דומות לאילו חברות IT

היום האחרון של שמינית גמר מונדיאל 2010, שהתקיים אתמול (ג'), כלל קרב ענקיות בין אורקל (Oracle), המייצגת את ספרד, לגוגל (Google), נציגת פורטוגל. הקבוצה של לארי אליסון ניצחה את זו של סרגיי ברין ולארי פייג', והעפילה לרבע הגמר. קודם לכן אתמול נרשמה עלייה ישראלית לשלב הבא: על אף שנבחרת הכדורגל שלנו לא משתתפת בטורניר, לביא טיימטק (ששינתה באחרונה את שמה לסינריון), המייצגת את פרגוואי, ניצחה את HDS, הלוא היא יפן.

המשחק בין אורקל-ספרד לגוגל-פורטוגל היה קרב בין שתי חברות עם אסכולות משחק שונות, למרות הקרבה הגיאוגרפית בין המדינות ואף על פי שהכוכב של פורטוגל, כריסטיאנו רונאלדו, משחק בספרד. אורקל היא חברה ותיקה, שמציעה פתרונות מקצה לקצה – מההגנה ועד להתקפה. המסר שלה הוא: תוכנה וחומרה קומפלט, ויש לה מגוון רחב של מוצרים ועומק בכל מקום במגרש. גוגל, לעומתה, מתבססת על כוכב על אחד – מנוע החיפוש שלה, ובתרגום לכדורגל – רונאלדו. השחקנים שמסביבו הם יחסית בינוניים, ועדיין צריכים להוכיח את עצמם.

המשחק של אורקל שטף וזרם לאורך כל המגרש, עם רצף של הזדמנויות מצד אחד ועצירה טובה של ההתקפות של גוגל מצד שני. למרות התוצאה הנמוכה, ואף על פי שלהערכתי, שוב טעה השופט והשער הובקע מנבדל, היה ברור איזו קבוצה שולטת על הדשא.

המסקנה המרכזית שלי מהמשחק היא שלאט לאט, אורקל מתגבשת ומממשת את ההבטחה של אליסון לאספקת פתרונות מקצה לקצה. להערכתי, בקצב הזה, ספרד תגיע מוכנה היטב לשלבים הבאים. יהיה מעניין לראות את המאבק האפשרי שיתפתח בחצי הגמר, בהנחה שהספרדים ימשיכו בכיוון הנכון ויעברו את רבע הגמר, בין אורקל לבין המנצחת במשחק בין סאפ (SAP), המייצגת בטור את גרמניה, למיקרוסופט (Microsoft) – הלוא היא ארגנטינה.

ומה לגבי גוגל? זו חייבת לגדל עוד כוכבים תותחים ולא להסתפק בהובלה בשוק מנועי החיפוש, כי כאשר מנוע החיפוש שלה לא בכושר, או כשהוא ירד מהבמה – ההצלחה של גוגל תהיה בכלים וביכולות האחרות שיש לה. גוגל אמנם עושה בימים אלה מאמצים על מנת להגביר את כוחה בשוק מערכות ההפעלה בסביבת המובייל ומחזיקה בכלים אחרים, אולם אין לה עדיין מספיק כוכבים מובילים בתחומים אלה.

המשחק בין HDS ללביא טיימטק – משמים

ההתמודדות בין יפן-HDS לפרגוואי-לביא טיימטק הייתה משחק שמינית הגמר המאכזב ביותר בטורניר. אחרי 120 דקות משמימות, התוצאה עמדה על 0:0 – מה שהביא את ההכרעה לקרב פנדלים. היפנים הפגינו יעילות לאורך המשחק, אולם במותחן הפנדלים, הייתה זו דווקא פרגוואי שהוכיחה קור רוח. היא כבשה את כל חמשת השערים האופציונליים, בעוד שיפן פספסה.

עם זאת, להערכתי, השלב הבא יהיה האחרון של פרגוואי בטורניר. היא לא תוכל להתמודד עם הספרדים, וסוף סוף נראה ניצחון של נבחרת אירופית על נבחרת גדולה מדרום אמריקה (ועוד הפסד ישראלי). ספרד תשתמש בפרגוואי כדי להבעיר מנועים לקראת משחקי ההכרעה האמיתיים – חצי הגמר ואולי גם הגמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים