צוקרברג והמטאברס חטפו חיקוי ולעג בסרטון לקידום תיירות לאיסלנד

בקליפ של גוף המקדם ביקור בארץ הקרח, ששמו Inspired by Iceland, מופיע גבר בדמות 'צוקי' שאומר בין השאר: "היום, אני רוצה לדבר על גישה מהפכנית על איך לחבר את העולם שלנו מבלי להיות סוּפר-מוזר"

חיקוי של צוקרברג וסטלבט על המטאברס. פרסומת לאיסלנד.

סרטון קידום חדש שהופק על ידי Inspired by Iceland ('מתמלאים השראה מאיסלנד' בתרגום חופשי) בחר באחרונה לעשות צחוק מלא אחר מאשר מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא-פייסבוק, ומקידום המטאברס הדי תמוה שלו. הפרובוקציה הצליחה ומשכה את תשומת לבם של כלי חדשות וגולשים בכל רחבי העולם, ואפילו "צוקי" עצמו צפה והתלהב, או לפחות כך הוא רצה שנאמין.

בפרסומת של הגוף המקדם ביקור בארץ הקרח, השחקן יורונדור רגנסון מגלם דמות בשם זאק מוסברסון, והוא פשוט דומה ל-צוקרברג כפי שהוא נראה כיום, עם תספורת הקלאודיוס שלו, בגדיו השחורים והצמודים, ובעיקר בתו ניסיון לשחזר את הבעת הרובוט שאימץ בתקופה האחרונה האיש שהביא לעולם את פייסבוק. מוסברסון אומר בקליפ כי הוא רוצה להציג "גישה מהפכנית לחבר את העולם שלנו… אך מבלי להיות סוּפר-מוזר".

מארק צוקרברג מציג את מטא.

מארק צוקרברג מציג את מטא. צילום: לכידת מסך מתוך אירוע השקת השם החדש של החברה

איסלנדברס – מקום מעולם אחר

כפילו של צוקרברג מסביר בסרטון הפרסומת כי איסלנד היא כבר איסלנדברס בעצם, משום שהיא מציעה "מציאות משופרת וממשית, ללא קסדות מטופשות למראה".

"בחווית העולם הפתוח שלנו, הכל אמיתי", ממשיך הצוקרברג-האיסלנדי ומשווק, ואז הוא יוצא אל פאטיו מוקף הרים מושלגים כשעל פניו שכבת קרם הגנה מופרכת, כפי שצוקרברג עושה כשהוא יוצא לגלוש, דבר שזכה ללעג מסיבי, אחרי שנחשף בתיעודים של מנכ"ל מטא-פייסבוק בעצמו.


"זה מתפרץ לגמרי", ליהג השחקן בדומה למלל הצוקרברגי ששמענו בסרטון של חשיפת שם החברה החדש של פייסבוק – מטא, אם נמנמתם בשבועיים החולפים.

אז, בקליפ, עוצר זאק מוסברסון, מתכופף כאילו הוא נמצא על גלשן חשמלי – כמו שנוהג לעשות צוקרברג, ושעשה לכבוד ה-4 ביולי האחרון, ולראייה הציוץ שצירפנו כאן, כי תמיד נחמד לצחוק עוד קצת. השחקן טובל בסרטון את ידיו בבריכה הכחולה ואומר באופן משכנע במיוחד: "והמים? רטובים". הוא ממשיך ומסביר כי באיסלנד יש גם "בני אדם להתחבר אליהם", כשלצידו בתוך הבריכה אישה אקראית בעלת אותה שכבת קרם הגנה משונה שהפכה לסימן היכר של הבוס של פייסבוק.

מנהל השיווק של Inspired by Iceland, מי שעומד מאחורי הסרטון שכאמור אמור לשכנע אנשים לבקר באיסלנד, אמר שהפרסומת נועדה "להראות שאפשר לחוות דברים מדהימים למרות שאתה לא נמצא במציאות מדומה כלשהי". והבהיר כי "דברים מדהימים קיימים במציאות".

ואכן, איסלנד עמוסה בנופים שלא מהעולם הזה, בחיות אקזוטיות ובתופעות טבע, כמו הזוהר הצפוני למשל, שאפשר לחשוד שמישהו יצר במחשב ושהם בכלל מבוססי מציאות וירטואלית או רבודה.

צוקרברג האמיתי, אגב, ראה את הסרטון פחות מיממה לאחר שעלה לאוויר, והשאיר תגובה עליו שאמרה: "מדהים. אני צריך לעשות טיול לאיסלנדברס בקרוב". הוא חתם בפנייה לחקיין שלו וציין בהומור: "שמח שאתה משתמש גם בקרם הגנה".

דף Inspired by Iceland שהעלאה את הסרטון לשלל ערוצי מדיה חברתית מיהר להגיב לו וענה: "הו, היי מארק! אתה תמיד מוזמן. האיסלנדברס פתוח 24/7!"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים