עוד רבעון מעורב לפייבר: זינוק בהכנסות – אך גם בהפסד
כמו ברבעון השני של השנה, גם בזה השלישי ההכנסות של החברה המשיכו לעלות, ובמידה ניכרת, אך גם ההפסדים הנקי והתפעולי
פייבר (Fiverr) סיימה גם את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות מעורבות, לאחר שההכנסות שלה רשמו עלייה ניכרת – אבל ההפסד הנקי רשם עלייה משמעותית עוד יותר. גם ברבעון הקודם החברה הישראלית רשמה מגמות דומות.
הפלטפורמה של פייבר מחברת בין עסקים מכל הסוגים והגדלים לפרילאנסרים מכל התחומים – מה שמתאים לתקופת הקורונה ולעבודה הרבה יותר מהבית בימים אלה. ההכנסות של החברה משקפות את זה ומראות על הפופולריות של השירות שלה. אלא שההוצאות הרבעוניות שלה היו גדולות הרבה יותר: התוצאות שהיא פרסמה היום (ד') עולה כי הן זינקו ב-53.2% ל-83.6 מיליון דולר, בעוד שההכנסות עלו "רק" ב-41.2% ל-74.3 מיליון. כתוצאה מכך, ההפסד הנקי של פייבר קפץ פי 31 ל-14.4 מיליון דולר וההפסד הנקי למנייה עלה פי 39 ל-39 סנט לעומת סנט אחד בלבד ברבעון השלישי אשתקד.
נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות זינקו ב-42.8% ל-12.4 מיליון דולר, הרווח הגולמי האמיר ב-41.8% ל-61.9 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 83.27%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-59.5% ל-71.2 מיליון דולר וההפסד קפץ פי 9.5 ועמד על 9.3 מיליון. מהפן החיובי, גם החזר המס שהחברה קיבלה רשם עלייה תלולה: הוא זינק ב-131.7% ל-95 מיליון דולר.
מגמות דומות – גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה
החברה פרסמה את התוצאות גם לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, וגם בהם נרשמו עליות בהכנסות מזה ובהפסדים מזה. גם בתקופה זו ההוצאות גדלו הרבה יותר מההכנסות: זינוק של 76% ל-249.4 מיליון דולר ועלייה של 63.1% ל-217.9 מיליון, בהתאמה. התפתחויות אלה הגדילו את ההפסד התפעולי בכמעט פי ארבעה ל-31.5 מיליון דולר ואת זה הנקי בכמעט פי שבעה ל-45.5 מיליון.
בפייבר מעדיפים להסתכל על חציה המלא של הכוס. מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל החברה, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הצגנו רבעון חזק ואנחנו ממשיכים לקדם את המטרה ארוכת הטווח שלנו בשוק העבודה". עופר כץ, הנשיא ומנהל הכספים של החברה, אמר כי "אנחנו ממשיכים להציג ביצועים טובים למרות חוסר הוודאות בגלל הקורונה, וזה מראה את העוצמה של החברה שלנו ושל עסקיה".
תגובות
(0)