מטאברס? באנבידיה זה בכלל אומניברס

בעוד שענקיות הטק מדברות על מטאברס, אנבידיה מציגה את האומניברס, שמציע עדכונים ותוספות מסיביים לפלטפורמות קיימות שלה ● החברה הכריזה בכנס השנתי שלה על כמה פתרונות מבוססי אומניברס

אווטאר של ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה.

המטאברס הוא בין מילות הבאזזז החזקות ביותר בעולם הטכנולוגי בשבועות האחרונים: אחרי שענקיות טק רבות כבר התייחסו לעניין – כולל פייסבוק, ששינתה את השם שלה למטה (או מטא) על שם אותה טכנולוגיה – ושניאנטיק, יצרנית משחק הפוקימון גו, נכנסה גם היא לתחום, עכשיו תורה של אנבידיה. אלא ששם לא מכנים זאת מטאברס, כי אם אומניברס.

החברה התייחסה ליקום האינטרנטי החדש והתלת ממדי בכנס השנתי שלה, GTC 2021, שהחל היום (ג'). אצלה לא מדובר בפלטפורמה חדשה לחלוטין, אלא בעדכונים ותוספות מסיביים. בשורה התחתונה, אומניברס היא הפלטפורמה שבה משתמשת החברה כדי להאיץ את המעבר של האינטרנט משניים לשלושה ממדים.

"מדובר בפלטפורמת בסיס שאנבידיה פיתחה להדמיה בזמן אמת עם דיוק פיזיקלי, שמבוססת על טכנולוגיית ה-RTX של החברה, שמוכרת היטב מהמעבדים הגרפיים שלה. היא מאפשרת למפתחים לקחת את האינטרנט הדו ממדי אל עבר יקום תלת ממדי, ועם ההכרזות החדשות אנחנו לוקחים את זה כמה צעדים קדימה, עם עוד פלטפורמות שנבנו על גביה. האמוניברס הוא לא רק יצירה של עולמות וירטואליים – הוא מאפשר לקבוצות אנשים ולחברות לעבוד ביחד מכל מיני מקומות בעולם כדי להשתמש בעולמות הללו ולייעל את מה שהם עושים כדי לפתח מוצרים חדשים", הסביר גלעד שיינר, סגן נשיא בכיר באנבידיה לרשתות ומחשוב עתיר ביצועים, בתדרוך לקראת הכנס.

האם אוואטר זה משרת אותך?

אחד הפיתוחים שאותם הציגה החברה ושמסתמכים על הפלטפורמה הוא Omniverse Replicator, שמשמש ליצירת דטה סינטטי בעיקר לשווקי הרכבים האוטונומיים והרובוטיקה, לצורך בניית מערך אימונים עבור מודולים של בינה מלאכותית. פלטפורמה זו מאפשרת לבחון תרחישים שאיסוף הנתונים עבורם בעולם המציאותי קשה וממושך, בין היתר מאחר שמדובר בתרחישי קצה. לפי אנבידיה, ה-Replicator משמש על מנת למנף את העולם הווירטואלי לפיתוח תכונות שלבסוף ישולבו בעולם המציאותי.

פלטפורמת ה-Omniverse Replicator של אנבידיה.

פלטפורמת ה-Omniverse Replicator של אנבידיה. צילום: יח"צ

פלטפורמה חדשה אחרת של אנבידיה שמבוססת על אומניברס מגיעה מהצד השני של הסקאלה. Omniverse Avatar מאפשרת לבנות אוואטרים לשימוש בפגישות, במשחקים, כממלאי מקום וגם כנותני שירות. פלטפורמה זו מאגדת תחתיה פיתוחים שונים של אנבידיה, כמו Riva, ליצירת דיבור באמצעות בינה מלאכותית, Merlin, שהוא מנוע המלצות, המנוע התפיסתי Metropolis ועוד. הפרויקט הראשון שיצרה החברה באמצעות הפלטפורמה הוא קיוסק המידע הדיגיטלי שמכונה טוקיו.

שיינר הציג שני שיתופי פעולה חשובים של אנבידיה, שבמסגרתם יש שימוש באומניברס לבניית תאומים דיגיטליים. האחד הוא עם אריקסון, ובו בונים העתקים שלמים של ערים כדי ללמוד, עוד לפני שמוציאים שקל על ציוד, איך לפרוס רשת 5G שתדע להתמודד עם כל האתגרים בעיר – מבניינים ועד למכוניות ואנשים בדרכים. שיתוף הפעולה השני הוא עם לוקהיד מרטין, שנועד להילחם טוב יותר בשריפות ענק – ובשנים האחרונות יש רבות כאלה במקומות רבים בעולם, עקב ההתחממות הגלובלית. המטרה היא למצוא תאומים דיגיטליים של שריפות כדי ללמוד את אופן התפשטות האש, לחזות את ההשפעה שלהן ועוד. באמצעות ההדמיה של שריפות בשילוב עם תאום דיגיטלי המערכת יכולה להמליץ על פעולות שיעזרו להשתלט על האש ולהתמודד יותר טוב עם התוצאות שלה.

האם האומניברס של אנבידיה יסייע במאבק בשריפות המשתוללות?

האם האומניברס של אנבידיה יסייע במאבק בשריפות המשתוללות? צילום: יח"צ

יכולות של מחשוב על לשימוש בענן

הכרזה חשובה נוספת היא על הפלטפורמה Quantum 2, שלפי אנבידיה סוגרת את הפער הקיים בין מחשוב על למחשוב ענן מרובה משתמשים. "מחשוב על מסורתי הוא פלטפורמה שנבנית עבור אפליקציה אחת שרצה. מהצד השני, מחשוב ענן מאפשר ריבוי משתמשים, אבל אין שם מספיק עוצמה. מה שעשינו הוא לפתח מחשוב על בפלטפורמה חדשה, שמביאה אותו לענן. הארכיטקטורה הזו מאפשרת לקבל ביצועים מרביים עבור מודלים של בינה מלאכותית ומהצד השני כמות משתמשים רבה שתרוץ על אותה ארכיטקטורה", הסביר שיינר.

מדובר באחד מאפיקי הפעילות המרכזיים של אנבידיה בישראל, שבה מעסיקה החברה 2,800 עובדים, והפלטפורמה בנויה בין השאר על מתגים ועל הדור השלישי של Bluefield DPU, שפותחו בארץ. היבט נוסף שהיא מציעה הוא יכולת לבודד בין אפליקציות באופן מוחלט, כך שהרצה של אחת מהן בידי משתמש מסוים לא תפגע בביצועים של אפליקציה אחרת שרצה באותה המסגרת ובאותו הזמן.

"כדי לאפשר שימוש בענן היינו צריכים להעמיס אבטחה, אבל בלי לפגוע בביצועים, כי אחרת היינו חוטאים למטרה. האבטחה מתבצעת ברשת ולא במעבדים, כדי לא להפסיד ביצועים. בשורה התחתונה, מול דטה סנטר מסורתי לענן מקבלים באמצעות המוצר חיסכון של 7% בצריכת החשמל ושל 7% בשטח, יחד עם ביצועים הגבוהים פי שלושה. בנוסף, אנחנו מגיעים לקצב של עד 400 ג'יגה-ביט לשנייה, וזה הקצב הכי מהיר בשוק", התגאה שיינר.

דור חדש של טכנולוגיות לרכב אוטונומי

אנבידיה עוסקת בתחום הרכב האוטונומי שנים רבות, וב-GTC 2021 היא הציגה את Drive Hyperion 8 – מערכת שמיועדת לספק פתרון מקצה לקצה לכל הצרכים של הרכב, הנהג והנוסעים ברכב אוטונומי. הפתרון כולל מערך חיישנים מלא ועם תמיכה בחיישנים רבים של חברות צד שלישי, כולל 12 מצלמות, תשעה ראדרים, חיישן LiDAR אחד ו-12 חיישני על קוליים.

לפי החברה, המערכת הזו מיועדת לשיבוץ ברכבים שהייצור שלהם יתחיל ב-2024, והיא מבוססת על מעבדי ה-Orin שלה. באנבידיה אומרים שהמערכת פותחה כדי להציע רמות גבוהות של תפקודיות, בטיחות והגנת סייבר, והיא תהיה מודולרית לחלוטין – כך שהלקוחות יוכלו להחליט באילו מהחלקים להשתמש.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים