למונייד הישראלית רוכשת את מטרומייל לפי שווי של חצי מיליארד ד'

חברת האינשורטק שנוסדה בארץ התרחבה לתחום ביטוחי הרכב בארה"ב באחרונה, וכעת היא מעבה את יכולותיה הו על ידי מיזוג עם החברה האמריקנית המתמחה באנליטיקה של תחום זה

מתמזגות. למונייד ומטרומייל

למונייד (Lemonade), חברת האינשורטק המופעלת על ידי AI, הודיעה אתמול (ב') כי תרכוש את מטרומייל (Metromile) האמריקנית. העסקה מבוססת על דילול מניות לפי שווי של חצי מיליארד דולר.

למטרומייל התמחות באנליטיקה של ביג דטה בכל הכרוך בביטוח רכב – באמצעות אלגוריתמים בלעדיים לנתונים אלו ויכולות מתקדמות של למידת מכונה. יכולות אלו עתידות לסייע לחברת האינשורטק הישראלית בזירה שאליה התרחבה באחרונה – ביטוח לכלי רכב פרטיים בארה"ב.

עם סיום העסקה, לימונייד תהנה גם מרשיונות ב-49 ממדינות ארה"ב. למטרומייל גם מעל 100 מיליון דולר בפרמיות ישימות (IFP), ויתרות מזומן של 250 מיליון דולר.

העסקה צפויה להיסגר ברבעון השני של 2022, לאחר קבלת כל האישורים הרגולטוריים. העסקה דורשת גם את אישור בעלי המניות של הרוכשת, וכפופה לתנאי סגירה רגילים אחרים.

המטה של למונייד אמנם ממוקם בארצות הברית, אבל החברה נוסדה ב-2015 על ידי שני ישראלים – דניאל שרייבר ושי וינינגר, ויש לה מרכז מו"פ בתל אביב. זוהי אחת מחברות הסטארט-אפ הצומחות ביותר בתחום הפינטק, המשתמשת בעיקר ב-ביג דטה ובינה מלאכותית כדי למכור ביטוחי דירה וביטוחים אזוטרים יותר כמו למשל ביטוחים לחיות מחמד. על פי החברה, היא מסוגלת להנפיק פוליסה בשלוש דקות בממוצע ולשלם תביעות בתוך שניות.

מטרומייל, שנוסדה ב-2011, עובדת על מודל למידת מכונה מהדור השלישי, הממנף נתונים בטלמטיקה כדי לחזות סיכונים עתידיים אופציונאליים.

כאמור, למונייד השיקה בשבוע שעבר את מוצר ביטוחי הרכב שלה, Lemonade Car. נתוני מטרומייל ומודלים של AI יכולים לספק לה תמחור מדויק יותר עבור מוצריה החדשים.

שרייבר, המייסד והמנכ"ל השותף של למונייד, כתב בפוסט בבלוג החברה כי "זוהי הופעת בכורה בת עשור, יחד עם קבוצת Lemonade Tech, שמביאה את ההבטחה לקדם את Lemonade Mobil לחזית ביטוח הרכב".

הנפקה מוצלחת בשנה שעברה

לימונייד הונפקה בשנה שעברה בהצלחה. החברה ביקשה לגייס בהנפקה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר. בפועל, היא הצליחה לגייס עם ההנפקה 319 מיליון דולר, לפי שווי של 29 מיליון – 26% יותר מההערכות, שעמדו על 23 מיליון. כיום למונייד נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 4.3 מיליארד דולר. למרות ההנפקה המוצלחת החברה לא מגינה לעת עתה רווחיות.

דואליות מעניינת נוספת גלומה בכך שלמונייד הונפקה כ-B-Corp מאושרת, כלומר היא מספקת פרמיות שלא נוצלו לעמותות, משמע עושה למען הקהילה. מאידך החברה ספגה ביקורת חריפה מוקדם יותר השנה לאחר שהודתה – והתפארה – שהשתמשה בטכנולוגיית זיהוי פנים שנויה במחלוקת כדי לדווח על מקרים מסוימים שהגיעו לכדי תביעה, ואמרה שהיא "יכולה להפחית הונאה" מכיוון שאנשים "פחות ישקרו" כשהם רואים את עצמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים