עכשיו זה רשמי: מק'אפי נמכרה ביותר מ-14 מיליארד דולר במזומן

מי שהייתה ענקית האבטחה ומספר 2 אחרי סימנטק משך שנים רבות, נמכרה לקבוצת משקיעים והפכה לפרטית ● זו עסקת המיזוגים והרכישות השלישית בגודלה בעולם הגנת הסייבר

מכירתה יוצאת לפועל. מק'אפי.

עכשיו זה רשמי: כפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע, מק'אפי (McAfee) נרכשה על ידי קבוצה של חברות השקעות, בעסקה המביאה את חברת הגנת הסייבר לשווי של יותר מ-14 מיליארד דולרים. העסקה תהיה כולה במזומן.

הרוכשים הם אדבנט (Advent International), פרמירה (Permira Advisers), ו-Crosspoint Capital Partners. העסקה צפויה להסתיים במחצית הראשונה של שנת 2022.

גולדמן זאקס וסטנלי מורגן ייעצו לענקית האבטחה במהלכי הרכישה. במסגרתה, קבוצת חברות ההשקות תרכוש את כלל המניות מבעלי המניות של מק'אפי לפי 26 דולרים למניה, מה שמניב למק'אפי שווי של כתריסר מיליארד דולרים.

שנה לאחר ששבה להיות ציבורית, החלק הצרכני של ענקית הגנת הסייבר נמכר. חלק ניכר מבעלי המניות של מק'אפי נמצא בבעלות חברת ההשקעות הפרטיות TPG, תומא בראבו (Thoma Bravo) ואינטל.

זו הרכישה השלישית בגודלה בעולם המיזוגים והרכישות בסייבר. לפניה, תומא בראבו רכשה את פרופפוינט (ProofPoint) תמורת 12.3 מיליארד דולרים, ואילו ברודקום (Broadcom) רכשה את סימנטק (Symantec) תמורת 10.7 מיליארד.

החברה  הנרכשת יצאה להנפקה לפני מעט יותר משנה, וגייסה 740 מיליון דולרים, לפי הערכת שווי של 9.5 מיליארד דולרים. נכון לאותה עת, הייתה זו הערכת שווי הגבוהה ביותר אי פעם עבור ספקית אבטחת סייבר חדשה – אלא שמאז SentinelOne עברה רף זה עם שווי של 10 מיליארד דולר בהנפקתה.

באוקטובר פרסמנו כי קרן ההשקעות והאחזקות STG (ר"ת Symphony Technology Group), שהיא הבעלים של שתי ענקיות האבטחה מק'אפי ופייראיי, תמזג אותן ותיצור ענקית אבטחה בעלת מחזור שנתי של כמעט שני מיליארד דולר, 5,000 עובדים ו-40 אלף לקוחות. המצדדים בצעד כינו אותו "(הולדת – י"ה) ענקית הגנת סייבר", והשוללים אותו כינו את החברה הממוזגת "היפופוטם IT" (הם השתמשו במילה Behemoth – כינוי למשהו בגודל עצום או מפלצתי).

המהלך הנוכחי בא לאחר שבמרץ השנה מק'אפי התפצלה: החברה עצמה המשיכה להציע פתרונות לשוק הצרכני, בעוד שהחלק הארגוני שלה נמכר ל-STG תמורת ארבעה מיליארד דולר במזומן. מק'אפי מכרה את העסקים הארגוניים שלה לאחר שנים שבהן היא ראתה כיצד הם מניבים לה הפסדים, או רווחים מאוד מצומצמים: כך, חלקה של היחידה שנמכרה עמד על 1.3 מיליארד דולר בשנה הכספית 2020, מתוך רווח כולל של 2.9 מיליארד.

ממספר 2 בשוק – לדשדוש

בתחילת המילניום שלטו בשוק אבטחת המידע, שאז עוד לא קושר למושג סייבר, שתי ענקיות – סימנטק ומק'אפי. מק'אפי, מספר 2 בשוק, כבר עברה פעם אחת מכירה מפורסמת מאוד: באוגוסט 2010 היא נרכשה במלואה בידי אינטל בסכום עתק, לאותם ימים, של 7.68 מיליארד דולר. זאת, כדי לפעול כחטיבה עצמאית, שתאפשר לה למכור פתרונות מלאים שכוללים אבטחה, בעיקר לשוק הארגוני. אינטל אמנם הפכה את שם החברה לאינטל סקיוריטי, אבל היא לא הצליחה עימה מסחרית.

הרוכשת הענקית התכוונה לשבץ פונקציונליות של אבטחה בשבבים שלה. היא הבטיחה שתספק יכולת לזהות איומים ברמה עמוקה יותר, וציפתה שהטכנולוגיות של מק'אפי יסייעו לה לשפר את האבטחה בשבבים ובמקביל יקנו לה דריסת רגל בעולם מוצרי האבטחה. אך בחלוף השנים, אינטל לא השלימה את התכנית הזו, שהעלתה תמיהות של אנליסטים ומתחרים אודותיה כבר עם ההודעה על העסקה.

בסופו של דבר, אינטל מכרה את מק'אפי ב-2016 לחברת האחזקות TPG תמורת כ-4.2 מיליארד דולר בלבד. בלא קשר, סימנטק נמכרה לברודקום ופייראיי, בבעלות קרן STG, ושינתה את שמה בחזרה למנדיאנט.

אין זה הניסיון הראשון של אדבנט ופרמירה לפרוץ לשוק אבטחת הסייבר הצרכני. בספטמבר 2019 דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי היא מתמודדת על רכישת המתחרה המובילה של מק'אפי – NortonLifeLock (משמע, עסקי הצרכנים של סימנטק) בעבור יותר מ-16 מיליארד דולר, אלא שהעסקה לא יצאה לפועל. במקום זאת,  NortonLifeLock מוזגה עם ספקית אבטחת הסייבר הצ'כית Avast בעסקה המוערכת בין 8.1 ל-8.6 מיליארד דולר.

בסיכומו של דבר, אדונט נכנסה לעסקי אבטחת הסייבר באמצעות רכישה, שנויה במחלוקת, בסך 1.4 מיליארד דולר – של פורסקאוט (Forescout) באוגוסט 2020. טרם הרכישה בילו הרוכשת והנרכשת בבתי משפט, והגיעו להסכמה על הרכישה במחיר מופחת בחצי מיליארד דולר מהמחיר המקורי – חמישה ימים בלבד לפני תחילת המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים