"העתיד של הבינה המלאכותית ורוד מאוד"

"מדע הנתונים והבינה המלאכותית יהוו הזדמנות לעוד תעשיות; העתיד של ה-AI הוא עכשיו", כך אמר ריימונד ואן אס, שמנהל את התחומים האלה במילימן במדינות הבנלוקס - הולנד, בלגיה ולוקסמבורג

ריימונד ואן אס, מנהל לעולמות ה-AI ומדעי הנתונים במילימן במדינות הבנלוקס.

והוורוד היום ורוד מאוד, או בעצם כך הוא יהיה בעתיד – לפחות בתחום הבינה המלאכותית: ריימונד ואן אס, מנהל לעולמות ה-AI ומדעי הנתונים במילימן, אחד המומחים שמעריכים שיהיו בהם עוד התפתחויות רבות, ושהם פותחים הזדמנויות חדשות, אם כי לא בלי אתגרים.

ואן אס אחראי על הפעילות של מילימן בתחומים אלה במדינות הבנלוקס (הולנד, בלגיה ולוקסמבורג). מילימן היא חברה הולנדית ותיקה (נוסדה ב-1947), שעוסקת בתחומי הבינה המלאכותית ומדעי הנתונים, ובדטה בכלל, בחברות בשלל תעשיות: "על הלקוחות שלנו נמנים חברות שמציעות שירותי מידע, גופי אכיפת חוק, חברות בתחום הכושר ומפעלי תעשייה. אנחנו מציעים להם ייעוץ, אימון וביצוע פרויקטים בתחומי מדע הנתונים וה-AI. בין השירותים שלנו: ניהול דטה, ויזואליזציה, מודלים ואלגוריתמים, והעברה לייצור. הם מהווים 80% מההכנסות של החברה".

"הסיבה שמילימן משקיעה ב-AI היא כי אנחנו בלב הסערה בעולם הזה", אמר. "יש כיום הרבה יותר דטה בעולם, בכל שנה וחצי כמות הנתונים מכפילה את עצמה, כמעט כל חברה באזור הבנלוקס עושה דיגטליזציה והאלגוריתמים נעשים מתוחכמים יותר. תחום הבינה המלאכותית הולך ומתפתח, וזה יימשך בשנים הקרובות".

קריירה שהחלה בעקבות ספר של פרופסור מהרווארד

ואן אס החל את הקריירה שלו לאחר שקרא לפני 15 שנים ספר של פרופסור מאוניברסיטת הרווארד שהמליץ איך להשתמש באנליטיקה ובדטה. "נשביתי ברעיונות שלו, הוא ממש משך אותי לתחום", אמר. "התחלתי לחקור את התחום והבנתי עד כמה הוא מורכב ומרתק".

"חברות משתמשות בדטה שלהן להסתכל לעבר חוויית הלקוח, על המוצר שלהן וכדומה. אחרי הניתוח הן מקבלות החלטות לעתיד, המבוססות על הנתונים. כאן נכנסת הבינה המלאכותית. חברות דיגיטליות גדולות הן טובות בזה, אבל הטכנולוגיה הזו מיועדת לא רק להן, כי אם גם לארגוני SMB", הוסיף. "קחו לדוגמה מכון כושר. בגרמניה, למשל, רבע מהנרשמים למכון כושר עוזבים אחרי שנה. המכונים צריכים לעשות עבודת שיווק רבה כדי לשמור על ההכנסות שלהם מאוזנות, שלא לדבר על להגדיל אותן. הן משתמשות בבינה מלאכותית כדי לגלות מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שלהן, למה הם רוצים להתאמן ומה הם מחפשים בחוויית האימון שלהם".

לסיכום אמר ואן אס כי "מדע הנתונים והבינה המלאכותית יהוו הזדמנות לעוד תעשיות. הדטה שם, הטכנולוגיה שם ואנחנו מוגבלים רק על ידי הדמיון שלנו. העתיד של הבינה המלאכותית הוא עכשיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים