"הדטה היא היסוד המרכזי של העולם החדש"

"יש בארגונים המון דטה, אבל הם לא נהנים ממנו; צריך לשנות את הגישה ולא רק לבלוע את האוכל, אלא גם להתענג עליו", אמר צביקה גולדרייך, מנכ"ל אופטיסופט

צביקה גולדרייך, מנכ"ל אופטיסופט מקבוצת SQLink.

"בעולם העתיק דיברו על ארבעה יסודות שמהם בנויים כל החומרים: אדמה, אוויר, מים ואש. כיום, העולם החדש מתהווה לנו מול העיניים, והוא מבוסס על ארבעה יסודות אחרים לחלוטין: סייבר, דיגיטל, ענן ואני מדגיש דטה. ולא סתם אני מדגיש את הדטה. מבחינתי זה היסוד האחד, שכל שלושת היסודות האחרים נוצרו כדי לשרת אותו. אמנם, לכל אחד מהאחרים יש את המעמד שלו, אבל בשורה התחתונה, הם נולדו כדי לשרת את עולמות הדטה, וכל אחד מהם הוא סוג של כלי שנותן מעטפת לזה", כך אמר צביקה גולדרייך, מנכ"ל אופטיסופט מקבוצת SQLink.

גולדרייך דיבר אתמול (א') בוועידת הפסגה של ה-IT מבית אנשים ומחשבים, שנערכה באולם האירועים לאגו בראשון לציון והנחה אותה פלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה.

בהרצאתו, שנשאה את הכותרת "הגיע הזמן לשחרר את העוצמה של הדטה הכלכלי", אמר גולדרייך כי "לתחום הדטה יש רלבנטיות לכל חברה, ארגון או תאגיד, ולא משנה מה גודלם – באופן חד משמעי ובכל מקום שבו הם פועלים".

"עולם הדטה נחלק לשלושה תחומים מרכזיים: התחום של איסוף המידע, שבו, כפי שאפשר להבין בקלות, אוספים כמה שיותר נתונים לתוך הארגון, ובכלל לא משנה אם מדובר בנתונים מובנים או לא מובנים או מאיזה ערוץ הם מגיעים. האזור השני הוא עולם האנליטיקה, שבו צריך לפענח אה הנתונים שאוספים, והשלישי הוא האזור המסורתי יותר של עולם הדטה המודרני – נושא הוויזואליזציה", הוסיף.

לשיטתו, "הבעיה העיקרית היא בדרך כלל בחלק המרכזי – באנליטיקה. ברוב החברות, הן בולעות את הנתונים, מנתחות אותם ועוברות הלאה, כמעט בלי להנות מהטעם. אפשר להסביר זאת בהרבה מובנים ואפשר למצוא הרבה סיבות, אבל בשורה התחתונה, כולם צריכים וכולם רוצים דבר אחד: יש אירוע מצד אחד ויש משהו שאנחנו רוצים לעשות מהצד השני, ואנחנו רוצים שבאמצע יהיה לנו, כתוצאה מכך, ערך. וזה לא תמיד קורה, או לא קורה מספיק".

גולדרייך פנה לעולם הבנקאי כדי להסביר מדוע יש להתייחס באופן כלכלי לעולם הדטה. הוא ציין שיש בעולם הזה כ-1,200 אירועים מוגדרים שקשורים לגיל, כאלה שקשורים למצבים שמתרחשים בחיי האדם ומשפיעים על המהלך הרגיל שלהם, ויש אירועים שקשורים לסביבה הבנקאית ומשפיעים על הלקוח.

"אם עושים אנליטיקה נכונה – יש ערך"

"אנחנו מחפשים שכל אירוע כזה ייצור ערך, ויש לנו מספיק נתונים שאספנו כדי לבצע אנליטיקה נכונה, שאם מתייחסים אליה נכון ומוציאים ממנה פרות נכונים, היא תיצור עבור הבנק את הערך הנכון, היא תסייע לו להרוויח מהלקוח – וזו הרי המטרה של כל חברה. הדטה מאפשר לצפות לכל אירוע כזה אפילו חודשים מראש, ואם מצליחים לחבר פעולה לאירוע הזה – מביאים ערך עסקי: הלקוח יישאר בבנק או בסביבה שאנחנו רוצים שהוא יהיה בה, כי הוא יהיה מרוצה, ואם הוא יהיה מרוצה – הוא יספר לחברים שלו, וכך הלאה. אם עושים אנליטיקה נכונה – יש ערך", הסביר.

מבחינתו של גולדרייך אין כל ספק: " כל הכלכלה של העולם תהיה מבוססת על דטה. יש כאלה שמבינים את זה עכשיו, יש כאלה שיבינו בעוד כמה שנים ולצערי, יש כאלה שלא יבינו כלל. אבני הבניין שלנו הן הרבה יותר פשוטות מאלה שהצגתי בתחילה. הן בפשטות דטה, דטה ודטה, וכפי שכבר אמרתי, המון דטה נמצא בארגונים, אבל הם לא נהנים ממנו. צריך לשנות את הגישה ולא רק לבלוע את האוכל, אלא גם להתענג עליו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים