מחשמלת: טסלה שווה כעת יותר מטריליון דולר

המכוניות החשמליות החדשניות והמתקדמות של החברה שאילון מאסק, היזם הדומיננטי, היה בין מייסדיה ושהוא מנכ"לה ממשיכה לנסוק למעלה למעלה ונכנסה למועדון היוקרתי בו מככבות אפל, אמזון וגוגל בין השאר

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה במפעל החברה.

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה מגיעה כל העת לשיאים חדשים, וכעת הפכה לחברה השווה יותר מטריליון דולר.

מניות טסלה זינקו אתמול (ב'), והביאו את החברה להיכנס לליגת העל של חברות ענק בעלות שווי שוק של טריליון דולר ויותר. מדובר בזינוק של יותר מ-12% במחיר המניה, שעומד בזמן כתיבת שורות אלו על 1,024.86. מחיר זה של מניה מציב את טסלה נכון לעכשיו במעמד של ענקיות הטכנולוגיה אפל, מיקרוסופט, אלפבית ואמזון, כשאפל מובילה כיום את הליגה המובחרת הזו עם שווי שוק של 2.5 טריליון דולר.

שווי ניירות הערך של יצרנית המכוניות החשמליות, שנמצאת בבעלות היזם הדומיננטי אילון מאסק, טיפס ביום ב' שוב, אחרי שמניות טסלה כבר חוו עליות בימים האחרונים. ביום ו' נשבר לראשונה השיא הקודם של כ-900 דולר למניה, שנקבע בינואר, ומחיר המניה עלה ב-11.8%, ל-1,017.36 דולר. כך שעוד קודם להצלחה האחרונה, ובנוסף לחציית רף טריליון הדולרים הנחשק, מניית החברה גם שברה את רף ה-1,000 דולר בפעם הראשונה.

מניית טסלה

מזנקת למעלה למעלה. מניית טסלה. צילום מסך ממצאי גוגל חיפוש

ההזמנה העצומה של חברת השכרת הרכב

הסיבה העיקרית לעלייה בתעריף מניית טסלה היא הזמנה גדולה מחברת השכרת הרכב האמריקנית הרץ (Hertz), שהודיעה ביום ב' באסטרו, פלורידה, כי הזמינה 100 אלף טסלות חדשות שיאיישו את הצי שלה עד סוף 2022. יצוין כי בלומברג היה הראשון לדווח על התכנית לרכישה המאסיבית הזו, כשציטט מקורבים וציין היקף רכישה של כ-4.2 מיליארד דולר אמריקני שעומד על הפרק.

בתגובת שרשרת, מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 הגיעו לשיאים חדשים, בהתבסס על עליות מחירים אחרונות של תאגידים גדולים, בעיקר של טסלה ופייפאל. הדאו ג'ונס עלה ב-0.2%, ל-35,741 נקודות. נאסד"ק עתיר הטכנולוגיה התקדם ב-0.9%, ל-15,227 נקודות, ומדד S&P 500 התקדם ב-0.5% ל-4566 נקודות.

לפי פורצ'ן, מניות טסלה גדלו ביותר מ-40% – שהם כמעט 300 דולר – מאז ינואר. יצרנית הרכב החדשנית הצליחה יותר מכמה ממתחרותיה, שחוו קשיים בשל המחסור במוליכים למחצה. טסלה הצליחה לספק 240,000 כלי רכב ברבעון השלישי, 70% יותר ממה שעשתה במהלך אותה תקופה של שלושה חודשים בשנה שעברה, מה שהיא מייחסת בעיקר להגברת ייצור דגם Y במפעל שלה בשנחאי, כיום מתקן הייצוא העיקרי שלה.

השמיים הם הגבול של מאסק?

מפתיע לגלות כי לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה, זאק קירקהורן, בשיחת הרווחים של טסלה בשבוע שעבר, המפעלים של טסלה עדיין אינם פועלים בתפקוד מלא, כך שלמעשה החברה תוכל בעתיד לייצר ולמכור בנפח גדול אף יותר.

להצלחתה המסחררת של טסלה יש גם אפקט צדדי לא פעוט כלל – מאסק, שהיה בין מייסדיה ושהוא מנכ"לה והבעלים של נתח נכבד ממניותיה, הפך לא סתם לאדם העשיר בתבל אלא למי שנכון לרגעים אלו שווה את סכום העתק 219.9 מיליארד דולר.

במורגן סטנלי, אחד הגופים הפיננסיים החשובים בעולם, סבורים שהוא יכול להיות האדם הראשון בעולם שיגיע בעצמו לשווי טריליון דולר אלא שבמורגן סטנלי אומרים שהקפיצה הבאה בהון של מאסק צפויה להגיע לא מטסלה, כי אם בכלל מחברת החלל שלו, SpaceX.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראלי=מי שמזרע ישראל אבינו ללא תלות במקום הלידה, המגורים וסוג האזרחות

    מדוע אילון מאסק עשיר? משום שאינו מחפיץ נשים. הוא מדגמן את המוצרים של טסלה בעצמו.

אירועים קרובים